Gå til innhold

Anbefalte apps til iOS! (Ikke jailbreak!)


Runar

Anbefalte innlegg

Androidbrukere har hatt en slik tråd helt siden april 2009, men jeg har ikke funnet en (aktiv) tråd for oss iOS-brukere. Jeg starter derfor denne tråden i håp om at den vil fylles med gode anbefalinger og diskusjoner.

 

Under finner dere et forslag til mal. Hvis dere mener noe burde ha vært forandret, så si ifra før tråden blir for aktiv. Dere kan for all del legge ved bilder men de bør helst skjules ved hjelp av spoilere. Vær klar over at hvis dere ikke følger malen kan innleggene deres bli redigert/slettet av meg eller andre moderatorer. Dette er for å holde orden og et visst system i tråden.

 

Programmer som kun kan brukes med jailbreak er ikke ønsket! Diskusjon rundt jailbreak tas i denne tråden!

 

[b][size="3"]Navn på appen[/size][/b]
Beskrivelse: En (kort) beskrivelse av hva appen gjør. Kan være dine egne ord eller produsentens.

[list]
[*][b]Pris: [/b]Helst i NOK, men USD godtas.
[*][b]Link:[/b] Helst direktelink til iTunes, men linker til produsenten godtas.
[*][b]Kompatibel med:[/b] Hvis appen kun virker på utvalgte produkter, vennligst oppgi dette.
[*][b]Vurdering:[/b] Din egen vurdering av appen. Frivillig.
[/list]

 


 

Da jeg får æren av å begynne, velger jeg iStudiez Pro.

 

iStudiez Pro

A student's life is a dizzying mix of activity and just plain craziness! Take charge of your schedule and put iStudiez Pro to work for you! Take advantage of iStudiez Pro easy navigation and never miss another course, lecture and lab, track tasks and deadlines, plan homework, arrange assignments and much more!

 

  • Pris: 17 kroner
  • Link: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=310636441&mt=8
  • Kompatibel med: iOS 3.0 og høyere.
  • Vurdering: Dette er et av programmene jeg bruker mest. Du kan sette opp timeplaner (både enkelttimer, prøver og faste økter), holde orden på oppgaver og karakterer samt lage et arkiv over lærere og lignende. Du kan også velge å bli varslet om kommende timer og innleveringer ved hjelp av Push og alarmer. I tillegg til å være genialt, ser programmet helt fantastisk ut. Anbefales for alle studenter!

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mega Jump

 

  • Pris: Free
  • Link :http://itunes.apple.com/us/app/mega-jump/id370398167?mt=8
  • Kombatibel med dunno
  • Vurdering: Flott spill som attpåtil er gratis. Fin grafikk og kontroll. Blir etter hvert ganske vanskelig og en må derfor stå på om en vil låse opp de siste brettene. Meget fornøyelig!

Endret av masb
Lenke til kommentar

Eliminate:GunRange Free

The world's most advanced gun range. Anytime. Anyware.

 

Lenke til kommentar

Runar anbefalte Reeder i en annen tråd, så jeg kjøpte den. Veldig fornøyd.

 

REEDER

 

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Jeg reiser ganske mye både i jobb og på fritiden. Tenkte derfor at jeg kunne komme med et par anbefalinger på typiske reiseprogrammer.

 

TripIt - Travel Organizer

TripIt Travel Organizer puts all your travel plans right on your iPhone no matter where your travel was booked! Forward travel confirmation emails to [email protected] to build a trip itinerary.

 

  • Pris: Gratis
  • Link:http://itunes.apple.com/no/app/tripit-travel-organizer/id311035142?mt=8
  • Kompatibel med: iPod Touch, iPhone (Krever iOS 3.0)
  • Vurdering: Genial applikasjon for å holde orden på reiseplaner. Du kan opprette gratis konto på www.tripit.co. Her kan du legge inn alle detaljer om reisen din, fly, hoteller, leiebil, og mye mer. TripIt er også lagt opp slik at flere kan samarbeide om å planlegge en reise. Veldig kjek måte å holde orden på alle referansenummere og annen informasjon når man er ute å reiser. Det er også mulig å utvide tjenesten til "TripIt Pro", da slipper man reklame, og man får tjenester som "Point Tracker" hvor man kan holde orden på bonusprogrammer som Eurobonus, Miles&More, etc.

 

 

FlightTrack Pro

he best flight tracking app out there! Import flight data automatically from any airline confirmation email and get push alerts with real-time changes to your flight. Get real-time flight itinerary updates, and beautiful, zoomable maps that even work offline. FlightTrack Pro has everything you need to stay on top of your trip.

 

  • Pris: 55 kroner
  • Link:http://itunes.apple.com/no/app/id302325893?mt=8
  • Kompatibel med: Pod Touch, iPhone, iPad (Krever iOS 3.0)
  • Vurdering: Applikasjon for å holde orden på flyreiser. Kan synkronisere med din TripIt konto for å hente ut flyreisene du skal ha på turen. FlightTracker Pro vil da sjekke reisene dine, samt sende deg push-meldinger hvis flyet er forsinket eller at det er endringer i gate eller terminal. På programmer kan du også sjekke værvarsel for flyplasser, og i USA se hvor mange minutter det å vente i sikkerhetskontroller mm. Kan også sjekke avgang og ankomsttider på andre flyplasser. Veldig sjekk applikasjon som reddet meg flere ganger når jeg har hatt dårlig tid mellom flyavganger.

Lenke til kommentar

Runar: Kan du slenge inn den jailbreak-policyen i førsteposten, slik at folk får det med seg? Kanskje i tittelen også (vet ikke hvor mange som er flinke til å lese førsteposten før de poster)?

 

Uansett en veldig kjekk tråd, skal følge med på denne fremover. Her er mitt første bidrag:

 

EpicWin

Todo-liste som presenterer gjøremål som quests, på omtrent samme måte som i diverse RPG-spill. Man får belønning i form av XP og loot for å gjøre quests, man går opp i level etterhvert etc. Eller som utviklerne skriver på sine nettsider: "EpicWin is an iPhone app that puts the adventure back into your life. It’s a streamlined to-do list, to note down all your everday tasks, but with a role-playing spin.

 

Rather than just mentally ticking off your chores, completing each one improves and develops your character in an on-going quest to level-up, gain riches, and develop skills."

 

  • Pris: 17 kr
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/epicwin/id372927221?mt=8 og http://www.epicwinapp.com/
  • Kompatibel med: iPod Touch, iPhone, iPad, krever iOS 3.0+
  • Vurdering: Genial app, gjør det langt mer underholdende å gjennomføre diverse gjøremål sammenliknet med tradisjonelle, kjedelige todo-apps. Bruker denne appen hele tiden selv, i motsetning til den forrige, kjedelige appen jeg hadde på telefonen som jeg knapt gadd å bruke i det hele tatt i løpet av de to årene jeg hadde den installert. Faktisk en av mine mest bruke apps for tiden. Appen vil i følge utviklernes nettsider få diverse forbedringer fremover også, som skikkelig støtte for retina-displayet, flere lydeffekter, gull som belønning etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tower Madness TM

Et Tower-defense-spill med 3D-grafikk, masse forskjellige våpen med diverse oppgraderinger, og massevis av brett. Er mulig å kjøpe noen tilleggsvåpen og -brett vha inn-app-purchases. Omtaler her utgaven til iPhone og iPod Touch da dette er den eneste jeg har erfaring med, men det finnes også en egen utgave til iPad som heter Tower Madness HD.

 

Kort beskrivelse fra utviklerne: "Evil aliens are coming to turn your beloved sheep into intergalactic scarves! Protect the flock using only quick thinking and the arsenal of upgradeable weaponry at your disposal."

 

  • Pris: 17 kr
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/towermadness/id316491616?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod touch and iPad. Requires iOS 3.0 or later.
  • Vurdering: Det beste tower defense-spillet jeg noensinne har prøvd. Veldig underholdende gameplay, bra grafikk (støtter vel ikke retina display i dagens versjon), veldig mange brett og våpen - særlig hvis man kjøper tilleggspakkene, liker spesielt muligheten for å se replay av spillet man har gjennomført samt hvordan andre spillere har gjort det vha onlinemulighetene. Dette er nok det spillet jeg har brukt mest tid på å spille på iPhone så langt, med god margin.

Lenke til kommentar

t Chess Lite

Flott sjakkspill. Spillet har en lav pris og gjør et flott tidsfordriv. Man kan forandre på utseende av spillet. Ikke la deg lure ved at spillet heter t Chess lite. Det er et "full game", altså null reklame og slikt.

 

Endret av fnats
Lenke til kommentar

Color Splash

Herlig "bilderedigeringsprogram" som lar deg gjøre bilder svart/hvitt og sette farge på enkelte detaljer. Fungerer utmerket og gir fantastiske resultater. Enkelt i bruk og man lærer seg teknikken på noen minutter.

 

Endret av Runar
Lenke til kommentar

NB! Etter at jeg opprinnelig skrev denne anbefalingen, har "Slayer Pinball Rocks" også blitt gjort tilgjengelig som et eget addon-brett inne i spillet "Pinball HD for iPhone", man kan altså kjøpe det som et tilleggsbrett i tillegg til de tre andre brettene. Det er dermed ingen vits i å kjøpe "Slayer Pinball Rocks" som en egen app lenger, dersom du uansett har planer om å kjøpe "Pinball HD for iPhone".

 

Slayer Pinball Rocks HD

Flipperspill med sinnsykt heftig 3D-grafikk. Ser ut til å bruke samme 3D-motor som "Pinball HD for iPhone", noe som er ganske naturlig siden det er den samme utvikleren som står bak begge spillene. Her snakker vi om (tilsynelatende) 60 fps, full retinadisplay-oppløsning (hvis man spiller det på iPhone 4 og trolig også nye iPod Touch) og musikk fra bandet Slayer. Spillet er designet for å fungere optimalt på både iPhone, iPod Touch og iPad.

 

  • Pris: 17 kr
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/slayer-pinball-rocks-hd/id377250354?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod touch and iPad. Requires iOS 3.0 or later.
  • Vurdering: Veldig heftig flipperspill, med heftig grafikk, heftig musikk og gode lydeffekter, liker også banedesignet. Spillet kan virke litt småtreigt første gangen man prøver det, men tar man seg tid til å lære seg hvordan brettet fungerer (sjekk "i"-knappen i menyen, dvs før man starter spillet) tar gameplayet seg opp svært mange hakk. Spillet har riktignok bare 1 brett, men det er veldig bra laget. Og liker man Slayer, noe jeg heldigvis gjør, blir spillet ekstra heftig. :)
     
    Den største "ulempen" med dette spillet, litt avhengig av hvordan man ser det, er at banedesignet gjør det forholdsvis enkelt å redde kulen vha å "tilte" brettet (ved å riste telefonen), og kombinert med at avstanden mellom flipperne er veldig liten fører dette til at det kan ta ganske lang tid å spille et spill som følge av at man sjelden mister en kule. Men spillet støtter jo multitasking (eller i allefall husker spillet hvor det var når man går ut av det), så det er jo forsåvidt helt greit, kan jo bare gå ut av spillet når man vil og fortsette der man slapp ved en senere anledning. Kan også være veldig tilfredsstillende å klare å redde kulene gjentatte ganger når man har multiball med 3 kuler på brettet samtidig, blir rimelig hektisk og actionfylt for å si det mildt.
     
    Tips: Man kan endre zoomlevel ved å "pinche" på skjermen med to fingre i stående modus, og man kan også spille i liggende modus hvis man vil (mister da zoom-muligheten).

 

Og når jeg først er i gang med flipperspill, kan jeg jo også ta for meg...

 

Pinball HD for iPhone

Flipperspill med sinnsykt heftig 3D-grafikk og 3 (!) vidt forskjellige brett, er egentlig en samlepakke som inneholder spillene "the Deep", "Wild West" og "Jungle Style". Har svært mange likhetstrekk med Slayer-spillet rent teknisk sett, men med helt andre banedesign, og annen musikk/lydeffekter naturligvis, er også usikker på hva slags oppløsning spillet får når man kjører det på iPad. Men det støtter retinadisplay-oppløsningen på iPhone 4 (og sikkert nye iPod Touch) i allefall.

 

  • Pris: 11 kr
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/pinball-hd-4-iphone/id385440691?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation) and iPad. Requires iOS 3.0 or later.
  • Vurdering: Mye for pengene! 3 heftige flipperspill i én og samme app, for 6 kroner!!! Er jo latterlig billig vil jeg si. Veldig heftig flipperspill alt i alt, med heftig grafikk og gode lydeffekter, liker også banedesignet. Musikken er helt grei, men ikke like heftig/intens som i Slayer-spillet, og musikken på "Wild West"-brettet kan kanskje være litt ensformig/plagsom i lengden - men heldigvis er det mulig å veksle over til iPod-musikk dersom man skulle begynne å irritere seg. Akkurat som med Slayer-spillet bør man ta seg tid til å lese instruksene for å få fullt utbytte av banedesignet på de 3 forskjellige brettene, og for å få det mer actionfylt (blant annet med tanke på å opparbeide multiball). Veldig gode baner/brett i dette spillet også, kan jo si litt om hvert av dem.
     
    Brettet "the Deep" er etter min mening er det dårligste brettet i spillet, med et halvfrustrerende banedesign som gjør det vanskelig å få kulen til å treffe riktig på visse områder av banen. Sliter spesielt med å treffe diverse targets som dukker opp bak rennen på høyre del av brettet, er jo nesten umulig å få kulen opp dit, i allefall for meg. :p Banen SER i allefall veldig stilig ut da, med veldig god og gjennomført atmosfære, og god/passende bakgrunnsmusikk.
     
    Brettet "Wild West" er bra laget, med et godt banedesign, men ikke det aller mest actionfylte brettet likevel. Men jeg har spilt det en del, og synes absolutt det gir god underholdning. Men musikken kan altså bli litt plagsom etterhvert.
     
    Brettet "Jungle style" er veldig avansert bygget opp, og kan være ganske actionfylt til tider. Jeg har fortsatt litt igjen å lære av hvordan dette brettet fungerer, men jeg synes det er ganske underholdende så langt, kommer til å spille det mer for å prøve å lære meg det skikkelig. Banen fungerer i allefall ganske bra, dvs det går greit å få kulen dit man vil på brettet etc.
     
    PS: Det med zoomingen etc funker likt her som i Slayer-spillet.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Twitter

 

  • Pris: Gratis
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/twitter/id333903271?mt=8
  • Kompatibel med: iPad, iPhone, iPod Touch
  • Vurdering: Folka bak twitterklienten Tweetie og Tweetie 2 ble kjøpt opp av Twitter, og dermed ble appen relansert under navnet Twitter og appen ble gratis, i motsetning til Tweetie 2 som kostet 2-3 dollar om jeg ikke husker helt feil. Jeg bruker Twitter både på iPhonen og iPaden. Appen er enkel å bruke, og iPaden-versjonen er den beste Twitter-klienten jeg har prøvd på iPaden. Den har flere veldig smarte løsninger for visning av linker og bilder, samt at den har de funksjonene man trenger i en Twitter-klient.
     
    Anbefales på det sterkeste!
     
    Karakter: 9/10

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Super 7 HD

 

ba2244d43018fbb6211ba23d24c451c3.png

 

Pris: $0.99

Kompatibel enhet: iPad, iPhone, iPod Touch

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/super-7/id366612434?mt=8

 

Kom over dette spillet for en stund siden, når jeg lå i senga og browset litt igjennom AppStore på iPaden min. Ble hektet umiddelbart, og har spilt Super 7 siden. Spillet går ut på at man skal sette sammen sjukanter i grupper på sju. For eksempel en sekser sjukant og en ener sjukant. Veldig avhengighetsskapende spill, med achievements som alle har noe med sju å gjøre.

 

Liker du sju, prøv dette spillet...

 

Karakter: 8/10

Lenke til kommentar

AppShopper

 

b31ff918dc4eaaf29e194dceae495859.png

 

Pris: Gratis

Kompatibel enhet: iPad, iPhone, iPod Touch

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/appshopper/id387037496?mt=8

 

Jeg bruker alltid noen minutter på kvelden på senga etter Facebook og Twitter for å se etter nye apps i AppStoren. For ikke så mange dagene siden dukket denne appen opp på topp 10 i USA. AppShopper er rett og slett genialt! Du kan velge å filtrere etter free og paid apps, kategori osv. Du kan se apps som har fått en price drop, fra fks $0.99 til free, salg på applikasjoner, og du kan også se hele historien til en app (når den ble oppdatert, når prisene ble endret osv). Rett og slett genialt om du liker å teste ut nye apps, slik som meg.

 

Karakter: 7/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Instapaper

 

post-139385-1284383981,6204_thumb.jpg

Pris: 29/Gratis

Kompatibel enhet: iPad, iPhone, iPod Touch, Mac (rett i nettleseren)

iTunes-link: http://itunes.apple.com/us/app/instapaper/id288545208?mt=8

 

Om iPaden min ikke støttet noen annen applikasjon enn Instapaper ville den likevel være et knallgodt kjøp. Brukes for å lagre artikler du ønsker å lese senere. Sømløs synkronisering mellom iPad, iPhone/iPod touch og online-tjenesten. Elegant og effektiv layout.

 

Karakter: 10/10. Minst.

Endret av Euklid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge

 

post-22436-1284675547,0643_thumb.jpg

 

Pris: 6 kroner (SALG)

Kompatibel enhet: iPhone, iPod Touch (Minimum iOS 3.0)

iTunes-link: http://itunes.apple.com/no/app/monkey-island-2-special-edition/id375901588?mt=8

 

iPhone versjonen av Monkey Island 2: LeChuck's Revenge. Dette er et knallbra eventyrspill, det er en av de virkelig store klasikkerene fra PC som er pusset opp med ny grafikk, tale, etc. Applikasjonen er nå oppdatert til å støtte iPhone 4 sin Retina Display, kontrollene er også godt tilpasset til iPhone.

 

Karakter: 10/10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Etter en liten intern diskusjon har førstepost blitt oppdatert. Jailbreakapps er nå tillatt, men det må komme klart frem av innlegget at det er snakk om et slikt program. Grunnen til dette er at med så lite aktivitet som det er i denne tråden, ser jeg ikke poenget med en egen tråd for jailbreakapps.

 

Etter en ny tankerunde har jeg bestemt at vi holder tråden fri for diskusjon rundt jailbreak og programmer som kun kan brukes med dette. Tråden har blitt ryddet for gamle (offtopic) innlegg og nye vil bli slettet.

 

Nok om det.

 

Trainyard

Trainyard is a puzzle solving game unlike any that you've ever played. It's easy to learn but very tough to master. Your job is simple: get each train to a goal station.

 

  • Pris: 6 kroner (på tilbud!)
  • Link: http://itunes.apple.com/app/id348719156
  • Kompatibel med: iOS 3.0 og høyere.
  • Vurdering: Dette er et av de beste spillene jeg har prøvd! Når du først setter deg ned blir du sittende, for her har du mange timer med god underholdning. Du har ingen tidsfrist på deg, og løsningene er nesten uendelige. I tillegg kan du laste opp og dele løsningene med andre (her), så hvis du står fast er ikke løsningen langt unna. Spillet er i tillegg på tilbud så du har ingen grunn til å ikke kjøpe dette!

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...