Gå til innhold

Ferie til Dubai med Norwegian fra OSL


oiqbal

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har planer om aa reise til Dubai med Norwegian fra Oslo Gardermoen. Noen som har reist til Dubai med Norwegian som vil dele erfaringen? Erfaringer/ flytype de bruker paa langdistansen. Om det er for eksempel tv back hver sete (greit aa ha for en 7-8 timers flygning :whistle: )

 

Setter stor pris paa tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen er at Norwegian flyr direkte, ulempen er om han velger BA eller EK, så må han mellomlande. Men enig at BA og EK får han mye bedre service, ja.

De fleste dagene mellomlander Norwegian i Stockholm eller København for ruten til Dubai. Norwegian bruker også terminal 2 på "feil" side av flyplassen som ikke har like mye glitter og tilbud som terminal 1/3.

 

Å fly via Heathrow er ikke å anbefale, spesielt om man har innsjekket bagasje man vil ha med.

 

Skal man først mellomlande er både Air Berlin og Air Baltic alternativer. Begge flyr til terminal 1 og hos begge kan man kjøpe billett kun en vei. Air Baltic har nå billetter t/r til fra 1760,-.

Lenke til kommentar

Er litt kjipt at Emirates ikke er med i en allianse slik at man kan få fornuftig transfer med dem fra Norge, men ser at Seat24 blant annet selger billetter med Emirates fra blant annet Frankfurt og London, dog til en langt dyrere pris enn europeiske flyselskaper. Terminal 3 i Dubai har overtatt som verdens største terminal arealmessig fra Beijings terminal 3. Altså større enn alle Heathrows 5 terminaler tilsammen og begynner man vel å snakke om noe vilt svært. Det pågår forresten en utvidelse av terminal 3 i Dubai som skal stå ferdig til neste år som kun skal ta seg av Emirates airbus 380 flygningene.

Lenke til kommentar

Fordelen er at Norwegian flyr direkte, ulempen er om han velger BA eller EK, så må han mellomlande. Men enig at BA og EK får han mye bedre service, ja.

De fleste dagene mellomlander Norwegian i Stockholm eller København for ruten til Dubai. Norwegian bruker også terminal 2 på "feil" side av flyplassen som ikke har like mye glitter og tilbud som terminal 1/3.

 

Å fly via Heathrow er ikke å anbefale, spesielt om man har innsjekket bagasje man vil ha med.

 

Skal man først mellomlande er både Air Berlin og Air Baltic alternativer. Begge flyr til terminal 1 og hos begge kan man kjøpe billett kun en vei. Air Baltic har nå billetter t/r til fra 1760,-.

 

Norwegian har direkteruter til DXB fra OSL, ARN og CPH, flyet mellomlander ikke i Stockholm eller København.

 

Om jeg forstår deg rett når du skriver mellomlander, så er det nok fordi det ikke flys daglig direkte til DXB fra OSL, ARN eller CPH. Det flys hhv man, ons og fre fra OSL, tir og tor fra ARN og lør fra CPH. F.eks om jeg bor i Oslo og vil til Dubai, men reiser på en tirsdag, så selges billetten slik at jeg drar OSL-ARN-DXB, om jeg hadde dratt en mandag, så ville jeg fått direkte OSL-DXB. Dette gjøres for å kunne tilby reisende daglige reiser fra Skandinavia til Dubai.:)

Endret av akira7
Lenke til kommentar
Norwegian har direkteruter til DXB fra OSL, ARN og CPH, flyet mellomlander ikke i Stockholm eller København.

 

Om jeg forstår deg rett når du skriver mellomlander, så er det nok fordi det ikke flys daglig direkte til DXB fra OSL, ARN eller CPH. Det flys hhv man, ons og fre fra OSL, tir og tor fra ARN og lør fra CPH. F.eks om jeg bor i Oslo og vil til Dubai, men reiser på en tirsdag, så selges billetten slik at jeg drar OSL-ARN-DXB, om jeg hadde dratt en mandag, så ville jeg fått direkte OSL-DXB. Dette gjøres for å kunne tilby reisende daglige reiser fra Skandinavia til Dubai.:)

De og du bruker akkurat samme argumentasjon som SAS tidligere har brukt og som Norwegian har harselert over og kritisert SAS for. 3 av 6 (Var 4 av 7) dager ned og 4 av 7 dager på returen mellomlander de altså i Stockholm eller København akkurat som jeg sa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...