Gå til innhold

Kan min Pc kjøre 64bit?


Anbefalte innlegg

hei! Jeg har en Acer Aspire 4810t. Etter flere anbefalinger har jeg planer om å bytte fra windows vista ttil windows 7. Jeg føler meg sikker på hvordan jeg skal gjøre dette, men jeg har forstått det slik at det eksisterer 2 typer nedlastinger: En 32 bits versjon og en 64bit.

 

Hvordan kan jeg finne ut hva jeg har på min pc? I OS'et står det at jeg har 32 bit, men jeg har fått vite at det ikke betyr at min pc ikke takler 64 bit, bare at min pc er innstalert med 32 bit.

 

Er det bare for meg å laste ned 64 bit og gjøre ett forsøk, eller er det mulig for meg å finne ut om min pc kan kjøre 64 bit?

 

Håper jeg gjorde meg ok forstått, og takk for alle eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og vi hjelper vel ikke til med piratkopiering her på forumet??? Helt klart og tydelig at OP har tenkt å laste ned en pirat versjon, for det er ikke mange andre steder han kan laste ned fra (utenom Technet/MSDN og Digital River)

 

Det er en vesentlig forskjell på å svare på om Datamaskinen til trådstarter kan kjøre 64 bits applikasjoner og det å gi veiledning til hvor han kan laste ned siste versjon av fraglerockstrippersonyourdesktop.exe med en link .

 

Det kan være lurt å lese Rettningslinjer og Nettikette, men må også påpeke at forumet er i en fase der vi går igjennom en del endringer , noe som vil innebære at det sannsynligvis vil åpnes for å kunne diskuteres rundt en del temaer som var tabu før, så lenge dette ikke bryter noen Norske Lover.

Lenke til kommentar

Slettet, ble for OT.

 

Til trådstarter:

 

Har du 3+ GB med RAM eller mer, gå for 64bit Windows 7

Har du 3 GB med RAM eller mindre, bruk 32bit.

 

Ellers finnes det MYE info om fordeler og bakdeler med 32bit vs 64bit på forumet og på google

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Les i førsteposten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239

 

Der har jeg listet opp en del alternativer. Noen "triks" til å få det billig også finnes det. Og det er en noen ganger tilbud på ulike nettbutikker etc.

 

Og så kommer det jo an på om du trenger OEM (du skal ikke bytte pc i løpet av Win7 levetiden) eller oppgradering eller fullversjon (som du neppe trenger).

 

Men les i posten jeg linket til, så kan du se om du blir noe klokere.

Lenke til kommentar

Det er prisforskjeller. Det er også avhengig av om du vil ha en oppgradringsversjon, f.eks. fra Vista til 7 - da er det noen hundrelapper billigere. Det forutsetter at du har en legitim Vista-lisens fra før. De billigste fullversjonene av Windows 7 Home Premium 32/64 bit finner du vel til like i overkant av 800 kroner - oppgraderingspakke til 500 og noe.

Anbefaler at du bruker f.eks. Prisjakt.no og/eller Prisguiden.no, og legger et søk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...