Gå til innhold

Razer går mot strømmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ga opp mekaniske tastaturer. Det falt rett og slett aldri i smak, og jeg gikk tilbake til et billig-tastatur til 200. :)

 

Tør jeg spørre hvilke mekaniske tastaturer du prøvde da?

 

Jeg synes det er merkelig å poste at man ikke liker fisk i en tråd hvor folk diskuterer forskjellige typer fisk, det utfyller liksom ikke diskusjonen på noe vis.

 

Med mindre du er interresert i tips.

Lenke til kommentar

Har fått med meg det vharr. Jeg elsker også mekaniske tastaturer, men jeg har kommet dithen at forskjellige tastaturer har sine styrker i forskjellig bruk også for samme person. Derfor bruker jeg disse logitech i mye dagligdags og drar av og til frem det gamle keytronic.

 

Jeg har generelt altfor mange tastaturer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vharr:

 

Topre Realforce 103UB : Rålekkert:

 

Cherry MX browns i form av Filco's majestouch:

 

Uansett ender jeg nok med et topre tastatur ala realforce.. vil ha med numpad.. og jeg får det i blankt uten å kjøpe helt nye taster ..

 

Men.. jeg venter til tron tastaturet er ute så kan jeg se om det er noe å satse på.. lengre enn 2 år har jeg aldri et tastatur..

Lenke til kommentar

Vhaar: Kan tenke meg at det ikke er noe ideelt med mekaniske tastatur en vakker midtsommerdag om naboen er av det sarteste slaget.

 

Jeg må ellers si at jeg er litt impregnert over kunnskapen din i forhold til mekaniske tastatur for det der med CopAm+ tastaturet var ukjent for meg. Jeg spilte faktisk gjennom Mafia med det og det gikk helt fint. Men som sagt, det ligger nok lagret hos foreldrene mine i gode gamle Norge. Og for alt jeg vet kan de ha ryddet det vekk.

 

Digipos solgte ikke til privatpersoner, så de henviste meg til leteng.no som heller ikke solgte til privatpersoner. Leteng.no henviste meg videre til PC Express som visstnok selger til privatpersoner. Hadde du kunnet gå inn på siden deres og søke på Cherry for å se hvilke av Cherryene deres er mekaniske? De hadde en del med modellnumer G83, G84 og slikt, men såvidt jeg forsto det på deg så var ikke alle mekaniske selv om de var i G8x-serien?

 

Den blå boksen er anbefalt spesielt til IBM Model M tastatur fordi at de trenger litt mer spenning enn vanlig tastatur, det er derfor jeg har den. Det ble anbefalt av nevnte ClickyKeyboards. For de fleste andre PS/2 tastatur er det visst litt hips om happ hvilken overgang man bruker.

 

Og ja, jeg tenkte på Tandberg-tastaturene med runde knapper. Jeg prøvde aldri å skrive på dem, men jeg synes designet var så herlig gammeldags at jeg gjerne kunne funnet på å bruke de. Så jeg kan ikke uttale meg om hvor gode de er å skrive på.

Lenke til kommentar

jeg må flaut nok innrømme at jeg har falt litt for "Logitech Illuminated" og har nå et slikt både på jobb og hjemme, selv om det er langt fra optimalt på flere områder. Men klar over at modellen blir litt som å banne i kirka her :D

 

Nei, sånn barnehagementalitet er vi vokst fra. Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg liker dårlig prisen Logitech krever for enkelte av tastaturene de lager, rett og slett fordi prisen er høyst uproprosjonal med kvaliteten, men de lager stort sett helt greie tastebrett. Jeg bruker også to Logitech-brett på daglig basis, mest fordi jeg må ta hensyn til de rundt meg. Skal ikke skjemmes over sånt. :]

 

Jeg har veldig lyst på et skikkelig tastatur hjemme, dog. Får vente til Razer kommer ut før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Topre Realforce 103UB : Rålekkert:

Cherry MX browns i form av Filco's majestouch:

Det var ikke akkurat god kvalitet, nei.

Prøv deg heller på de to jeg la ved denne posten.

 

Hadde du kunnet gå inn på siden deres og søke på Cherry for å se hvilke av Cherryene deres er mekaniske? De hadde en del med modellnumer G83, G84 og slikt, men såvidt jeg forsto det på deg så var ikke alle mekaniske selv om de var i G8x-serien?

Det er nesten bare G80-serien som er mekanisk, men det finnes unntak. Ikke hos dem, beklageligvis. Av de modellene som er tilgjengelig på lenken du gav meg, er bare disse 2 mekaniske:

http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:2351608 (PS/2, hvitt)

http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:2351619 (USB, sort)

 

Begge er Cherry Brown MX. Og forøvrig vil jeg si at begge er helt latterlig dyre.

Finn deg heller et Compaq MX-11800 (også Cherry Brown) på ebay, eller kjøp et Filco, begge alternativene er billigere enn pcexpress.no.

Topre Realforce 87U.mp3

Filco Brown Cherry Tenkeyless.mp3

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

jeg må flaut nok innrømme at jeg har falt litt for "Logitech Illuminated" og har nå et slikt både på jobb og hjemme, selv om det er langt fra optimalt på flere områder. Men klar over at modellen blir litt som å banne i kirka her :D

 

Nei, sånn barnehagementalitet er vi vokst fra. Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg liker dårlig prisen Logitech krever for enkelte av tastaturene de lager, rett og slett fordi prisen er høyst uproprosjonal med kvaliteten, men de lager stort sett helt greie tastebrett. Jeg bruker også to Logitech-brett på daglig basis, mest fordi jeg må ta hensyn til de rundt meg. Skal ikke skjemmes over sånt. :]

 

Jeg har veldig lyst på et skikkelig tastatur hjemme, dog. Får vente til Razer kommer ut før jeg bestemmer meg.

 

Hehe det var godt å høre :). Jepp det er av hensyn til samboer at clikky utstyret havnet i boden for snart og vel 12 år siden. Merkverdig hvor lett kvinnemennesker kan irritere seg over slike lyder selv i en annen etasje med døren nesten lukket hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Hadde du kunnet gå inn på siden deres og søke på Cherry for å se hvilke av Cherryene deres er mekaniske? De hadde en del med modellnumer G83, G84 og slikt, men såvidt jeg forsto det på deg så var ikke alle mekaniske selv om de var i G8x-serien?

Det er nesten bare G80-serien som er mekanisk, men det finnes unntak. Ikke hos dem, beklageligvis. Av de modellene som er tilgjengelig på lenken du gav meg, er bare disse 2 mekaniske:

http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:2351608 (PS/2, hvitt)

http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:2351619 (USB, sort)

 

Begge er Cherry Brown MX. Og forøvrig vil jeg si at begge er helt latterlig dyre.

Finn deg heller et Compaq MX-11800 (også Cherry Brown) på ebay, eller kjøp et Filco, begge alternativene er billigere enn pcexpress.no.

 

Ah. Søren klype. Jeg er fremdeles litt avhengig av at det står bokstaver på tastene selv om jeg skriver touch 99% av tiden. Spesielt når jeg sitter og skal lete frem bokstaver, noe man til tider må gjøre.

 

Så vi får håpe at noen av de tastaturene (med norsk layout, da) du nevnte finnes på Ebay.

 

Takk for at du tok deg tid til å svare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...