Gå til innhold

Et par spm angående 2 HK, ASUS A7N8X Deluxe og ABIT NF7-S v2


Anbefalte innlegg

Et av disse skal bli mitt i nærmeste fremtid, men før jeg velger:

 

Har ABIT-kortet integrert lydkort? (5.1?)

 

Følger det med S-ATA kabler og ikke vanlige flatkabler med de HK-ene?

 

Er det ene mye bedre enn det andre til overklokking?

 

Er det virkelig så mye bøll med de HK-ene? Eller er det bare litt "mindre gode" pc-byggere ute og går?(har ikke hatt noe slags problemer med mitt ASUS A7A266-E Ali magic chipset)

 

:shrug:

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig så mye bøll med de HK-ene? Eller er det bare litt "mindre gode" pc-byggere ute og går?(har ikke hatt noe slags problemer med mitt ASUS A7A266-E Ali magic chipset)

 

nei. jeg har ikke erfart noe bøll med mit i allefall. tror ikke det er noe mye problemer med NF7-S v2 heller.

Lenke til kommentar

når det er sagt, så er Abit sitt lydkort Soundstorm certifisert, det er ikke Asus sitt, selv om de bruker nokså de samme komponentene til lyd delen...har hørt noe om at det var litt for mye støy på en av utgangene på asus kortet til at det fikk cert. (ikke at det nødvendigvis er mye støy, bare litt for mye for kravene til Soundstorm)

Lenke til kommentar

Jeg har selv A7N8X Deluxe, og har bygd 5 pc`er med dette hovedkortet, og jeg har bygd 2 stk med Abit sitt kort, og min erfaring tilsier at Asus`en er best, best teknisk design, og løsninger. ett hestehode forran Abit på benchmarks, osv. At asus klokker dårlig er bare tull, jeg klarte faktisk og klokke mer på A7N8X Deluxe rev 2.0 enn på ett Abit NF7 kort. Men det kan være tilfeldigheter, men Asus sitt kort vinner det meste av tester rundt og kring, og det er ikke tilfeldig!

 

Satts på Asus A7N8X Deluxe, ett konge kort.

Lenke til kommentar
Har ABIT-kortet integrert lydkort? (5.1?)

 

Ja. Kortet har Soundstorm certifisert lydkrets som er meget god.

 

Følger det med S-ATA kabler og ikke vanlige flatkabler med de HK-ene?

Så vidt jeg vet så følger det med begge deler.

 

Er det ene mye bedre enn det andre til overklokking?

Ja. Abit er faktisk mye bedre på overklokking. Kjører høyere FSB rett ut av boksen, og tillater mye høyere spenninger. Kortet trekker også strøm til CPU fra 12v railen, noe som gjør systemet mer stabilt ved klokking.

 

Er det virkelig så mye bøll med de HK-ene? Eller er det bare litt "mindre gode" pc-byggere ute og går?(har ikke hatt noe slags problemer med mitt ASUS A7A266-E Ali magic chipset)

Jeg har ikke hatt noe kluss med mitt, og de fleste problemene folk har opplevd har raskt rettet seg opp etter litt veiledning. Så jeg tror kanskje at svaret er ja; det er altfor mange som bygger pc, som kanskje ikke burde gjort det.

 

Lykke til med med nytt Abit kort ;)

Lenke til kommentar
Jeg har selv A7N8X Deluxe, og har bygd 5 pc`er med dette hovedkortet, og jeg har bygd 2 stk med Abit sitt kort, og min erfaring tilsier at Asus`en er best, best teknisk design, og løsninger. ett hestehode forran Abit på benchmarks, osv. At asus klokker dårlig er bare tull, jeg klarte faktisk og klokke mer på A7N8X Deluxe rev 2.0 enn på ett Abit NF7 kort. Men det kan være tilfeldigheter, men Asus sitt kort vinner det meste av tester rundt og kring, og det er ikke tilfeldig!

 

Satts på Asus A7N8X Deluxe, ett konge kort.

 

Wow.. 210FSB.. det er hva jeg klarer ut av boksen med mitt Abit NF7-s v1.2. Nei.. Abit kortet klokker mye bedre enn Asus kortet. I tillegg kan du stille vcore opp til 2,3v på Abit v1.2 og v2.0.

 

Med 1,7v på chipsettet og ram i async så kom jeg inn i windows på 230 FSB.

 

Abit NF7-s kortet får du med en IDE kabel, en S-ATA kabel og en S-ATA til P-ATA?(vanlig flatkabel) konverter.

Lenke til kommentar
Er det ene mye bedre enn det andre til overklokking?

 

det er vel opp til en selv. de begge er gode klokker kort. men jeg tror kanskje abit kortet er hakket bedre (?). men selv har jeg bra erfaring med mitt. jeg har asus a7n8x deluxe.

 

 

Åssn cpu kjøler har du , og hvilken temp har du???

Jeg har samme hk , samme ram og snart samme cpu...

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Abit NF7-S V1.2 og er VELDIG fornøyd!

 

Kjøpte først et versjon 1.0 og et 1.1 som jeg til slutt fikk byttet. Disse funket veldig dårlig pga feil fra Abit. Men i versjon 1.2 og 2.0 er dette mer enn fikset.

 

Leveres med 2 stk SATA, 1 stk PATA og 1 stk overgang fra PATA til SATA hvis du vil. Funke veldig bra! Blir kjappere enn vanlig PATA viser tester.

 

Kortet klokker 215 FSB m/PC3200 RAM (Twinmos m/WB) med 6-2-2-2 settings. Med normal Northbridge-vifte og 3 kabinett-vifter.

 

Fordeler / Ulemper:

- Lyden er noe bedre på ABIT-kortet da det er sertifisert med Soundstorm.

- ASUS har 2 stk Nettverkskontakter hvis du skulle ha bruk for det.

- ABIT-kortet er uten tvil mest overklokkingsvennlig (blant annet pga vifte og kjøleribbe på Northbridge).

- ABIT - har medfølgende overgang fra PATA til SATA. Veldig kjekt!

- ABIT har RMA-service for kort inntil 2 år etter kjøpdato. ASUS har ingen så vidt jeg vet..

 

Jeg ville ha valgt ABIT... Garantert!!!

Lenke til kommentar

ABIT, utvilsomt...

 

Har kortet nå, strålende fornøyd.. Overklokkinga er ikke nøye prøvd ut enda, kun fått xp1800 opp i 2100 hastighet ustabil (kun fsb-overklokking). Vifta på chipsettet bråker ikke i det hele tatt, BIOSen er en drøm og den er utrolig stabil..

 

gå for abit hvis du skal overklokke, jeg ville tatt ASUS hvis ikke.. Men siden Gud har gitt de nye athlon xp cpu'ene litt overklokkingsvennlighet ser jeg ikke poenget i å la ting være som de er :lol:

 

ALt i alt, to svært gode kort, du vil i praksis kun merke forskjell på overklokkingsvennligheten og i værste fall ASUS' to nettverkskort..

 

--alexio

Lenke til kommentar
ABIT, utvilsomt...

 

Har kortet nå, strålende fornøyd.. Overklokkinga er ikke nøye prøvd ut enda, kun fått xp1800 opp i 2100 hastighet ustabil (kun fsb-overklokking). Vifta på chipsettet bråker ikke i det hele tatt, BIOSen er en drøm og den er utrolig stabil..

 

gå for abit hvis du skal overklokke, jeg ville tatt ASUS hvis ikke.. Men siden Gud har gitt de nye athlon xp cpu'ene litt overklokkingsvennlighet ser jeg ikke poenget i å la ting være som de er :lol:

 

ALt i alt, to svært gode kort, du vil i praksis kun merke forskjell på overklokkingsvennligheten og i værste fall ASUS' to nettverkskort..

 

--alexio

 

wow, rå overklokking, *NOT* :lol:

Lenke til kommentar
ABIT, utvilsomt...

 

Har kortet nå, strålende fornøyd.. Overklokkinga er ikke nøye prøvd ut enda, kun fått xp1800 opp i 2100 hastighet ustabil (kun fsb-overklokking). Vifta på chipsettet bråker ikke i det hele tatt, BIOSen er en drøm og den er utrolig stabil..

 

gå for abit hvis du skal overklokke, jeg ville tatt ASUS hvis ikke.. Men siden Gud har gitt de nye athlon xp cpu'ene litt overklokkingsvennlighet ser jeg ikke poenget i å la ting være som de er :lol:

 

ALt i alt, to svært gode kort, du vil i praksis kun merke forskjell på overklokkingsvennligheten og i værste fall ASUS' to nettverkskort..

 

--alexio

 

wow, rå overklokking, *NOT* :lol:

 

 

haha, glemte å slenge med et lite :lol: her og der :p Kan ikke akkurat si jeg gjorde mitt beste, fikk hovedkortet i forigårs, så er ikke helt med i tralten enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...