Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor dyr bil må jeg sikte på som 20 åring? + AVSTEMNING!


MrSnow

Hvilket land syns du er best på bilproduksjon  

79 stemmer

  1. 1. Hvilket land syns du er best på bilproduksjon?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp en lotus Elise til 250 lapper. Du får den ganske ny med 0-100 på 4,5 sek. Ganske sprekt det til å ha en Toyota motor med 191 hk. Men forsikringen blir dyr. Den går bedre enn en Lamborghini Gallarado. Perfekt ungdomsbil.

 

Sånn bortsett fra at den billigste 190-versjonen av Elise til salgs brukt i dag starter på 290.000,- så er det veldig mye av det du sier som stemmer. En Lotus Elise er perfekt til ungdommer fordi:

 

- Den er veldig grei å bruke i alt slags vær, spesielt vinterføre.

- Den er lett å håndtere, spesielt for folk som har liten erfaring i trafikken.

- Den er ikke så trygg å kræsje i, men det gjør jo ikke noe, ungdommer kræsjer sjeldent

- Forsikringsselskapene elsker slike biler, du får garantert ekstremt lav forsikringspremie.

 

Ja, absolutt en perfekt ungdomsbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så også denne Lotusen (med gule striper) på finn.no til 290.000,- og dette synes jeg er voldsomt mye penger for en lite skall med OK motor...

 

Joda.. man kommer seg fort fra 0-100km/t men bortsett fra dette så synes vertfall ikke jeg noe om en slik bil i ung alder.

 

Selv om man gruser en lamorghini i aksellerasjonen, så har man liksom alikevel "tapt". Vi snakker om klasseforskjeller her.

 

Ariel Atom koster vel fra rundt 500.000 (gateversjonen) splitter ny. Og denne har fra 220.HK'er og hadde nok kjørt fra denne Lotusen med glans vil jeg tro...

 

Men poenget er at Atom og Elise er KUN bygget for aksellerasjon og banekjøring, hvor den lette vekten muligjør en vesentlig mindre motor for å ha det litt morro, samt få ned prisen.

 

Jeg vil ikke engang kalle dette biler jeg da...

 

Man får heftige kjøreegenskaper for lite penger. Thats it. Disse bilene er omtrent blottet for alt annet, og skal jeg være ærlig så er dem ikke noe særlig å se på heller... Blir liksom som å se en gokart...

 

Finnes nok smartere valg enn dette vil jeg tro... og har man ikke bygget seg opp noe forsikringsbonus, så er kjøp av en slik bil en ganske dårlig start.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil ikke engang kalle dette biler jeg da...

 

Man får heftige kjøreegenskaper for lite penger. Thats it. Disse bilene er omtrent blottet for alt annet, og skal jeg være ærlig så er dem ikke noe særlig å se på heller... Blir liksom som å se en gokart...

 

 

Nå er jo mye av det du skriver her akkurat det som gjør Lotus Elise så sjarmerende, men som en ren ungdomsbil er det totalt skivebom. En Lotus Elise er en godværsbil og et leketøy, en bil nummer 3 for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg så også denne Lotusen (med gule striper) på finn.no til 290.000,- og dette synes jeg er voldsomt mye penger for en lite skall med OK motor...

 

Joda.. man kommer seg fort fra 0-100km/t men bortsett fra dette så synes vertfall ikke jeg noe om en slik bil i ung alder.

 

Selv om man gruser en lamorghini i aksellerasjonen, så har man liksom alikevel "tapt". Vi snakker om klasseforskjeller her.

 

Ariel Atom koster vel fra rundt 500.000 (gateversjonen) splitter ny. Og denne har fra 220.HK'er og hadde nok kjørt fra denne Lotusen med glans vil jeg tro...

 

Men poenget er at Atom og Elise er KUN bygget for aksellerasjon og banekjøring, hvor den lette vekten muligjør en vesentlig mindre motor for å ha det litt morro, samt få ned prisen.

 

Jeg vil ikke engang kalle dette biler jeg da...

 

Man får heftige kjøreegenskaper for lite penger. Thats it. Disse bilene er omtrent blottet for alt annet, og skal jeg være ærlig så er dem ikke noe særlig å se på heller... Blir liksom som å se en gokart...

 

Finnes nok smartere valg enn dette vil jeg tro... og har man ikke bygget seg opp noe forsikringsbonus, så er kjøp av en slik bil en ganske dårlig start.

 

Jeg kan like godt finne en Nissan Silvia til halvpris og like gode kjøreegenskaper, 4 seter og 300HK. Mitsubishi Evo IIX er jo også ett alternativ. Men sånn bil som Elise og liknende er ikke aktuelle for å si det mildt ;)

post-218650-1282562224,2645_thumb.jpg

Endret av Alexander1991
Lenke til kommentar

Tror trådstarter må gå ned litt på kravene sine hva motor anngår...

 

Hvis du strekker deg til rundt 300.000,- så får du mange flotte biler. Nye som lett brukte med nybilgaranti.

 

Man får ikke noe fartsmonster til den prisen hvis man velger nyere bil, samt tenker på forsikring og kostnader, men man får en mer en fin nok bil.

 

Den mercedesen i første post koster vel også mer enn 400.000,-?

Eller har man sett på "fra"-prisen dem opperer med?

 

Denne prisen gjelder absolutt minste motor og uten noe som helst utstyr. Personlig ville jeg ikke kjøpt en mercedes som var ribbet for gleder på den måten bare for å få ned prisen.

 

Dessuten så har man jo nå funnet ut at 400.000,- er langt over hva du egentlig har råd til, hvis man tar en titt på regnestykket mitt lenger opp i tråden.

 

Synes man skal stikke fingeren litt i gjorden for å finne ut hva man EGENTLIG har råd til og hva man "EGENTLIG" trenger, å ikke la seg blende av eldre biler med flere hundre tusen på telleren med monstermotorer. Det er en ganske så dårlig ide. For jo eldre bil man kjøper jo mer penger må man legge av til antatte vedlikeholdskostnader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Enig med Bjerknez her.

Tror det er mer relativt for trådstarter og kjøpe så nytt som mulig med rundt 150-180hk normal sedan/coupe størrelse til rundt 250 000 (absolutte max), da får han noe som går veldig greit, og langt raskere enn det han tror.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Gjest Slettet+13412342564

Kan gå for en BMW 7-serie fra midten av 90-tallet hvis det skal være billig :p

Billig å eie en 15 år gammel luksusbil ja. Spesielt V12'ern skulle jeg tro. Lykke til

 

Jeg har en 31 år gammel luksusbil med åtter, går helt greit det ;)

Lenke til kommentar

Er redd for at det hadde blitt veldig dyrt med forsikring. Og da regner med du tenker på en 320 cdi og ikke da 55 amg som du har bilde av :) Det er det første jeg hadde sjekket hvis jeg var deg.

 

Ellers er jeg mercedes fan, men du får flere morsomme biler til en billigere penge, men skjønner godt at du har lyst på en cls. Hvis du tenker på andre mercedeser kan jeg nevne at 270 og 320 cdi'ene kan lett chippes sinnsykt mye, så ikke bare får du mye mer hk, men også veeldig mye mer dreiemoment. 270 får du rundt 225hk/550nm ut av, 320 rundt 300hk/650nm (dreiemomentet begrenset mtp girkasse)

 

 

Men hvis du er ute etter best mulig vekt/hk ratio er det nok en del andre biler som er bedre. Hadde kanskje sjekka ut impreza/evo eller så har du jo audi s4/s6 f.eks

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Er redd for at det hadde blitt veldig dyrt med forsikring. Og da regner med du tenker på en 320 cdi og ikke da 55 amg som du har bilde av :) Det er det første jeg hadde sjekket hvis jeg var deg.

 

Ellers er jeg mercedes fan, men du får flere morsomme biler til en billigere penge, men skjønner godt at du har lyst på en cls. Hvis du tenker på andre mercedeser kan jeg nevne at 270 og 320 cdi'ene kan lett chippes sinnsykt mye, så ikke bare får du mye mer hk, men også veeldig mye mer dreiemoment. 270 får du rundt 225hk/550nm ut av, 320 rundt 300hk/650nm (dreiemomentet begrenset mtp girkasse)

 

 

Men hvis du er ute etter best mulig vekt/hk ratio er det nok en del andre biler som er bedre. Hadde kanskje sjekka ut impreza/evo eller så har du jo audi s4/s6 f.eks

 

Trodde det var 280 og 320? Nå i senere tid har det jo kommet en 3,5 liters V6'er bensin også. (350 CGI tror jeg den heter)

Lenke til kommentar

Du begynner å få endel svar, og som du sikkert forstod fra min første post mener jeg at 400 000 NOK er langt over hva du har råd til å bruke på bil. Over en årsinntekt på bil er som regel tungt økonomisk, anbefaler deg derfor å liste opp her hva du ønsker deg av bilen og sette makspris på 250 000 NOK.

 

Er det fart og moro du er ute etter finnes det mye artig der ute.

Honda S2000

Mazda MX5

Ford Focus ST

Saab 9-3 Viggen

Mini Coppers S (218HK)

Audi S3

Skoda Octavia RS

Volvo S60

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Du begynner å få endel svar, og som du sikkert forstod fra min første post mener jeg at 400 000 NOK er langt over hva du har råd til å bruke på bil. Over en årsinntekt på bil er som regel tungt økonomisk, anbefaler deg derfor å liste opp her hva du ønsker deg av bilen og sette makspris på 250 000 NOK.

 

Er det fart og moro du er ute etter finnes det mye artig der ute.

Honda S2000

Mazda MX5

Ford Focus ST

Saab 9-3 Viggen

Mini Coppers S (218HK)

Audi S3

Skoda Octavia RS

Volvo S60

 

 

Det var en fin liste, bortsett fra Mini Cooper, er litt skeptisk mot små biler (er 190cm høy :)). Men du har rett, jeg bør stoppe på 250.000..

 

 

Her blir det vanskelig å velge, alle disse er jeg fan av :) men hvorfor er du mot eldre BMWer? Har også hørt at BMW er ikke akkurat en feilfri bil, kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Du begynner å få endel svar, og som du sikkert forstod fra min første post mener jeg at 400 000 NOK er langt over hva du har råd til å bruke på bil. Over en årsinntekt på bil er som regel tungt økonomisk, anbefaler deg derfor å liste opp her hva du ønsker deg av bilen og sette makspris på 250 000 NOK.

 

Er det fart og moro du er ute etter finnes det mye artig der ute.

Honda S2000

Mazda MX5

Ford Focus ST

Saab 9-3 Viggen

Mini Coppers S (218HK)

Audi S3

Skoda Octavia RS

Volvo S60

 

 

Det var en fin liste, bortsett fra Mini Cooper, er litt skeptisk mot små biler (er 190cm høy :)). Men du har rett, jeg bør stoppe på 250.000..

 

 

Her blir det vanskelig å velge, alle disse er jeg fan av :) men hvorfor er du mot eldre BMWer? Har også hørt at BMW er ikke akkurat en feilfri bil, kan dette stemme?

 

Er så absolutt ikke mot gamle BMW'er. Men en 5-liters V12'er er noe man kjøper med hjertet og ikke hodet :) (dyr forsikring, bensinforbruk som er helt vilt osv.)

 

Delene er heller ikke billige hvis noe skulle gå i stykker, men for all del, en fet bil :)

 

(Hadde jeg hatt så mye penger, hadde jeg kanskje valgt noe sånt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...