Gå til innhold

[GUIDE] Bedre batterilevetid på HTC Desire [Poll]


  

12 stemmer

  1. 1. Merket du noen forbedring?



Anbefalte innlegg

Jeg har også inntrykk av at dette faktisk fungerer. Etter at jeg hadde prøvd dette, hadde jeg 19% etter over to døgn. Mye surfing, følging av live fotballscore, musikk i denne tiden. Ikke voldsomt heavy bruk, men vanlig bruk for min del, og har aldri hatt så mye batteri igjen på det tidspunktet.

 

Litt tidlig å konkludere, det kan godt være at det rett og slett er den beste måten å lade på, som fyller batteriet med mest mulig "juice"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vet jeg(og det vet vel de fleste andre her også)

Det jeg spør om er sammenheng mer hva tråden går ut på

Hvis du mener dette ikke fungerer så si det og gjerne med en begrunnelse, ikke link til en info side.

For meg er faktum at jeg har hatt mobilen siden april og mobilen har spist batteri på fast diett og ganske mye også, etter jeg gjorde det som ta skriver har jeg mer batteri igjen på slutten av dagen

Lenke til kommentar

Ja det vet jeg(og det vet vel de fleste andre her også)

Det jeg spør om er sammenheng mer hva tråden går ut på

Hvis du mener dette ikke fungerer så si det og gjerne med en begrunnelse, ikke link til en info side.

For meg er faktum at jeg har hatt mobilen siden april og mobilen har spist batteri på fast diett og ganske mye også, etter jeg gjorde det som ta skriver har jeg mer batteri igjen på slutten av dagen

 

slik jeg ser det kan det gi litt bedre innsikt i hvordan et Lio-ion batteri fungerer med lading osv ^^

Lenke til kommentar

Var litt skeptisk til det her, men det ser ut faktisk ut til at det fungerer. Nå har eg hatt telefonen på i over 29 timer og har fortsatt 32 prosent igjen. Har riktignok ikke brukt telefonen like mye som eg pleier, men WiFi har stått på hele tiden. Har aldri vært i nærheten av like bra batteritid så lenge eg har hatt telefonen. :p

Lenke til kommentar

Dinside har en litt annen vri på ladetrikset, med mer spesifikke ladetider:

 

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... Ser kanskje ut som om dette har en effekt. Jeg måtte gjenta punkt 2-5 tre ganger før det skjedde noe, men den tredje gangen satte plutselig telefonen i gang med å lade igjen mens den var av. Så nå er jeg spent på hvor lenge den lader, samt å sjekke resultatet i morgen.

 

Forøvrig gjorde jeg noen observasjoner som kanskje har noe med saken å gjøre. Første gang jeg koblet i laderen etter at jeg hadde slått den av (altså punkt 3 første gang) så slo telefonen seg på helt av seg selv (kanskje det var derfor jeg måtte gjenta tre ganger før det fungerte?).

I tillegg så observerte jeg at de første to gangene jeg skrudde telefonen av (altså punkt 2 og 4 første gang) blinket lysdioden tre ganger (sakte) etter at telefonen var av og hadde gitt fra seg sin "slå av vibrasjon". Dette skjedde ikke de neste gangene jeg slo telefonen av.

 

Telefonen står nå avslått og lader. Er spent på morgendagen. :D

 

Edit: Telefonen ladet et sted mellom 20 og 30 minutter ekstra, så det blir spennende å se hvor mye som kommer ut av det.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Eg prøvde den i førstepost, men da skjedde ingen ekstra lading. Har siden den gang kjørt telefonen knallhardt med wifi hotspot og 3g og bruk som modem så veldig vanskelig å si noe om batteritiden i etterkant.

 

Men skal prøve den andre her, den som har gitte tider man skal lade telefonen. Den har eg tro på.

Lenke til kommentar

Det levner faktisk ingen tvil om at dette fungerte på min HTC Desire!

Etter sågodt som nøyaktig lik bruk, så har jeg ca. 50% mer strøm enn jeg vanligvis ville hatt etter ett døgn.

 

Gjorde som beskrevet i denne posten igår kveld, ca. 22 timer siden, og med web surfing, 3 episoder med The Big Bang Theory på 350mb hver (for å gi ett inntrykk av kvaliteten), ca. 3 timer tale, spotify gående ca. 8 timer, pluss pluss, så har jeg nå etter 22 timer 48% igjen på batteriet, med lik eller enda mer bruk enn normalt.

 

Før jeg gjorde dette var jeg nede i 20-30% på 16 timer (fra morgen til kveld) med mindre multimedia bruk og web surfing enn det jeg har gjort nå.

 

Utrolig at det fungerer, men det har det gjort for meg. :)

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...