Gå til innhold

Kommer dette skjermkortet til å duge i HL2, Doom 3 etc?


ratm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder nok til HL2 ihvertfall. Doom3 kommer nok ikke på en stund enda, så der kan jo skjermkort kravet gå opp. Men hvorfor betale 2000,- for et ti4400, når du kan få et ti4200 til halvparten av prisen (og under det og hvis du kjøper et demokort på komplett) Alle ti4200 klokkes lett til ti4400 hastighet.

Lenke til kommentar

ehh... tviler på at det holder til hl2 engang... har kortet selv. prøvde alphen til doom3, NEI det ville den ikke gitt... værre lag har jeg ikke sett siden ati rage 128 gitt:p

men det var altså en alpha og da, men grafikken var fortsatt SYK!

Hl2 er også en grafikkkort knuser og jeg ville heller kjøpt meg et radeon 9500pro kort, siden det er dx9 kompitabelt, og det er nok dx9 disse spillene kommer til og kreve, uansett er radeon 9500pro et mye bedre kort en 4400.

 

edit: har "likt" kort selv, og jeg skal kjøpe med radeon 9800pro før doom3 lanseres. det er sikkert, det spillet skal nytes FLYTENDE!!

Lenke til kommentar
ehh... tviler på at det holder til hl2 engang... har kortet selv. prøvde alphen til doom3, NEI det ville den ikke gitt... værre lag har jeg ikke sett siden ati rage 128 gitt:p

men det var altså en alpha og da, men grafikken var fortsatt SYK!

Hl2 er også en grafikkkort knuser og jeg ville heller kjøpt meg et radeon 9500pro kort, siden det er dx9 kompitabelt, og det er nok dx9 disse spillene kommer til og kreve, uansett er radeon 9500pro et mye bedre kort en 4400.

 

edit: har "likt" kort selv, og jeg skal kjøpe med radeon 9800pro før doom3 lanseres. det er sikkert, det spillet skal nytes FLYTENDE!!

 

så må du jo huske at Doom 3 alphaen er RÅ kode, ikke optimalisert eller noen som helst ting, dette kortet skal drive Doom 3, riktignok på lav oppløsning, men pytt pytt.

 

Tom. NV10 skal kunne drive Doom 3(laveste oppløsning og annet stash ,men men)

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt Doom 3 alpha'en på en P4 2,5GHz med Radeon 9500 (64MB versjonen), og det hakket endel - dvs så mye at det dempet spillopplevelsen nokså krafitg. Men, innen de gir ut fullversjonen av Doom 3, har de sikkert optimalisert kodene endel, slik at det kanskje glir litt bedre.

 

e: Snabben var litt for rask for meg der. :-)

Lenke til kommentar

ja, det var jo deg jeg hintet til når jeg sa "men det er jo en alpha da"

uansett, ville jeg anbefale og kjøpe nytt om du har økonomien, for slike spill som er laget for rå grafikk bør nytes under høy kvalitet med høy oppløsning. spiller egentlig omtrnt alle spill med 800x600 selv, men så er ikke jeg fan av grafikk fokusering heller da. jeg elsket iewind dale 2!

Lenke til kommentar
ja, det var jo deg jeg hintet til når jeg sa "men det er jo en alpha da"

uansett, ville jeg anbefale og kjøpe nytt om du har økonomien, for slike spill som er laget for rå grafikk bør nytes under høy kvalitet med høy oppløsning. spiller egentlig omtrnt alle spill med 800x600 selv, men så er ikke jeg fan av grafikk fokusering heller da. jeg elsket iewind dale 2!

 

 

Ber om unskyldning, så ikke at du sa det,

veldig veldig trøtt ser du:)

Lenke til kommentar

R9500Pro drar ~45FPS i 1024x768 uten AA/AF med den siste Doom3 builden som enkelte tech sites har fått tak i, som skal representere ytelsen til det ferdig produktet. Det er vel å merke ikke med optimaliserte drivere.

GF3 skal være minimum for å dra Doom3 med maks detaljer, men det med 30FPS i 640x480.

Lenke til kommentar
GF3 skal være minimum for å dra Doom3 med maks detaljer, men det med 30FPS i 640x480.

 

Er du sikker på det? Så vidt jeg vet så MÅ man ha et kort som er kompitabelt med DirecX9, og gf3 støtter ikke dette.

 

Jeg vet det går an og legge inn DirectX9 med gf3 kort, men når det kommer til et spill som krever DirectX9 så tror jeg gf3 kortet takker for seg. Etter hva jeg vet så må man ha et DirectX9 kompitabelt kort til Doom3.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? Så vidt jeg vet så MÅ man ha et kort som er kompitabelt med DirecX9, og gf3 støtter ikke dette.

 

Jeg vet det går an og legge inn DirectX9 med gf3 kort, men når det kommer til et spill som krever DirectX9 så tror jeg gf3 kortet takker for seg. Etter hva jeg vet så må man ha et DirectX9 kompitabelt kort til Doom3.

 

Doom3 bruker OpenGL. Funksjonaliteten tilsvarer DX7 med noen shader instruksjoner for lys effektene.

 

"NV20 code-path (full featured, two or three rendering passes)"

 

Man vil dog gå glipp av float point percision, men etter det jeg har hørt så vil det ikke utgjøre så stor forskjell i Doom3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
GF3 skal være minimum for å dra Doom3 med maks detaljer, men det med 30FPS i 640x480.

 

Er du sikker på det? Så vidt jeg vet så MÅ man ha et kort som er kompitabelt med DirecX9, og gf3 støtter ikke dette.

 

Jeg vet det går an og legge inn DirectX9 med gf3 kort, men når det kommer til et spill som krever DirectX9 så tror jeg gf3 kortet takker for seg. Etter hva jeg vet så må man ha et DirectX9 kompitabelt kort til Doom3.

 

sier carmack gf3 er minimum så mener han det..

foruten det så er det jo blodpris for det kortet, et 9700 non pro kort er et mye bedre valg for deg, så kan du heller klokke det til pro hastigheter..

bugbear: half life 2 er ingen grafikk-kort knuser...

har du i det hele tatt lest noen av uttalelsene angående dette spillet og hvilke specs de sikter seg inn på som minimum ? neppe..

hva doom3 angåer så er geforce 3 minimum for å kunne kjøre spillet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...