Gå til innhold

CS problemer og spørsmål


Anbefalte innlegg

Begynte å spille CS for to dager siden, og er en virkelig n00b og taper hele tiden :yes:

 

Men tilbake til topic. Alt (nesten iallfall) har fungert glimrende, men for noen timer siden da jeg skulle spille kunne jeg ikke bevege meg hverken opp eller ned, mens alt annet fungerte. Hadde ikke tid til å surre med det, så spiste middag, men da jeg skulle spille nettopp er samme problemet der. Menyene, både CSmenyen og buy-menyen i spillet fungerer glimrende, men når jeg skal spille eller se på (ganske så mye se på ja fordi jeg dør med en gang :lol: ) så kan jeg ikke se/bevege meg opp eller ned. Høyre og venstre derimot fungerer topp. Skifte våpen, skyte, løpe og alt annet fungerer, men ingenting skjer når jeg beveger musen opp eller ned.

 

Har ikke innstalert noe som helst eller gjort noe med innstillinger siden klokken 12.00 i dag da alt fungerte.

 

Hva er galt?

 

Utstyret mitt er:

MX700

Epox 8rda3+

XP1800 klokket, men stabil

Twinmos 512MB DDR333

Raedon 9500np @ 402/270

og andre ting som er uvesentlige

 

Bruker Win XP home med SP1

 

Opplever at CS hakker en del av og til, mens andre ganger mindre. Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker :D

 

CS n00ben lurer på noen ting til.

 

1. Hvordan skifter man navn?

 

2. Når jeg spiller online, trykker esc og velger console så kommer det bilde av CS fyren før jeg raskt automatisk kommer tilbake til spillet. Kommer altså ikke inn i Console. Det går derimot hvis jeg starter CS uten å spille. Why?

 

3. Jeg har opplevd gjentatte ganger at hele maskinen henger seg når jeg skal logge meg inn på en server. Starter "The all-seeing eye" og oppdaterer serverlisten. Så velger jeg en server jeg vil spille på, men ca 20% av gangene så henger hele maskinen seg før jeg kommer inn i spillet. Hva kan dette komme av? Maskinen er dønnstabil, og har aldri opplevd at maskinen henger seg mens jeg spiller (har kansje spillt 7timer), men kun når jeg skal inn på en server. Det er virkelig spennende hver gang jeg skal inn på en server, kommer jeg inn eller må jeg restarte maskinen med restartknappen. Derimot ikke så artig.

 

4. Hvordan kan jeg sjekke FPS. Er

overhodet ikke opphengt i dette, men lurer på det pga spillet hakker. Noen som aner hvorfor det hakker?[/i]

Lenke til kommentar
1. Hvordan skifter man navn?

 

name "navnet du vil ha" , " og " er ikke nødvendig hvis du ikke skal ha mellomrom i nicket.

2. Når jeg spiller online, trykker esc og velger console så kommer det bilde av CS fyren før jeg raskt automatisk kommer tilbake til spillet. Kommer altså ikke inn i Console. Det går derimot hvis jeg starter CS uten å spille. Why?

 

Mulig jeg som er n00ben nå, men forstår ikke helt hva du mener.

3. Jeg har opplevd gjentatte ganger at hele maskinen henger seg når jeg skal logge meg inn på en server. Starter "The all-seeing eye" og oppdaterer serverlisten. Så velger jeg en server jeg vil spille på, men ca 20% av gangene så henger hele maskinen seg før jeg kommer inn i spillet. Hva kan dette komme av? Maskinen er dønnstabil, og har aldri opplevd at maskinen henger seg mens jeg spiller (har kansje spillt 7timer), men kun når jeg skal inn på en server. Det er virkelig spennende hver gang jeg skal inn på en server, kommer jeg inn eller må jeg restarte maskinen med restartknappen. Derimot ikke så artig.

 

hmm, mulig det er en bug i All Seeing Eye ?

4. Hvordan kan jeg sjekke FPS. Er  

overhodet ikke opphengt i dette, men lurer på det pga spillet hakker. Noen som aner hvorfor det hakker?

 

net_graph 3 eller cl_showfps 1 i console.

Lenke til kommentar
Når jeg spiller online, trykker esc og velger console så kommer det bilde av CS fyren før jeg raskt automatisk kommer tilbake til spillet. Kommer altså ikke inn i Console. Det går derimot hvis jeg starter CS uten å spille. Why?

For å gjøre consolen tilgjengelig, gjør følgende. Skriv dette i målbanen til ikonet til cs --> -console

 

eks. M:spillCounter-Strikecstrike.exe -console

 

Når du spiller online og ønsker å få opp consolen trykker du på denne knappen | altså den rett over tab ;)

Lenke til kommentar

2. Når jeg spiller online, trykker esc og velger console så kommer det bilde av CS fyren før jeg raskt automatisk kommer tilbake til spillet. Kommer altså ikke inn i Console. Det går derimot hvis jeg starter CS uten å spille. Why?

 

Du må trykke på (§) knappen for å få frem consolle ingame.

Lenke til kommentar

Sitter på den bærbare maskinen, samtidig som jeg ser på LOTR på tv, men jeg tror jeg skjønte det, så skal teste å bytte navn etterpå. Skal teste FPS også.

 

Anngående hakking:

Epox 8rda3+

XP1800 @ 2,2ghz (stabilt, klarer lett høyere)

Twinmos 512MB DDR333 (uklokket)

Raedon 9500np @ 402/270 (vannkjølt, men ikke økt volt, stabilt, kommer ikke høyere pga program.)

Andre ting som ikke er vesentlige.

 

Dette burde klare CS glatt. Spiller Vice City og Mafia i 1280x1024 på høyeste innstillinger uten problemer. Har nyeste chipsettdrivere og orginale ati catalyst 3.4 drivere.

 

Anngående problemer med å komme inn i CS. Jeg tviler på at All seeing eye har en bug, for en kamerat som spiller mye CS bruker programmet, og jeg tipper han hadde sagt ifra hvis han hadde opplevd noe lignende.

Lenke til kommentar

FPS kan være problemet.

 

Fikk disse resultatene:

 

Klokket: Lå som oftest mellom 39 og40, mens den til tider var helt nede på 30. Hadde ingen skikkelig gunfights, men en god del skyting.

Klokket ned til standard hastighet, og da lå fps på ca 30 hele tiden, mens under en gunfight (skjøt først en i hodet med pistol mens han døde, samtidig kom det en til som skjøt meg som ble skutt av en som var bak meg), og da var fps nede i 5. Da var det heller en bildeserie enn hakking. Å se kartet (når man er død) gir en FPS på 18. Når jeg ser helt inntill en vegg får jeg FPS på 55, men hvis jeg ser rundtomkring tilbake til 40, og når det kommer noen inn i bildet synker fps enda litt.

 

Latency ligger nokså jevnt på 75, men synker en skjelden gang under 70. Har NGT 1mbps linje og to maskiner koblet til nettet da jeg sjekket dette.

 

3Dmark01 score med Raedon 9500np @ 400.9/270 er 11000. Dette er skuffende dårlig, men burde holde i massevis til CS.

 

Hva kan være problemet med elendig ytelse i CS?

 

Kan andre skjermkortdrivere gjøre susen? Evt. hvilke?

Lenke til kommentar
Se posten min over :)

 

Kass opplosning kjore du forresten?

 

Lol, garantert at du har software og ikkje opengl med 5 fps da :D

 

Leste det du skrev etter å ha skrevet innlegget. Og ja, du hadde rett. Satte på OpenGL og nå ligger FPS stabilt på 72. Trodde egentlig at det er ganske dårlig, men nå hakker det ikke iallfall.

 

Hvordan kan jeg skrive " i console? Mange av knappene er litt fucke. Feks. trykker jeg shift og + skal det jo komme ?, men da kommer det _, og trykker jeg shift+ -knappen så kommer det spørsmålgtegn. Dette er tilfelle med svært mange knapper, deriblant 2 knappen. Skriver jeg shift og 2 så kommer det @.

Lenke til kommentar

du må kjøre opengl, ellers kan du jo prøve og skrive max_fps 100 (eller fps_max 100 husker ikke helt) slå av vertical sync på skjermkortet da får du mer fps.

 

 

eks. M:spillCounter-Strikecstrike.exe -console

 

hvis han har half-life ville vel kommandoen sett sånn ut:

D:SpillHalf-Lifehl.exe -console -game cstrike[/url]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...