Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Syn på aldersforskjell (Streng mor)


Anbefalte innlegg

Ikke for å virke negativ eller noe, men å innlede et homofilt forhold i en alder av 13, til noen som er 2 år eldre.... Jeg synes også det er litt sånn rart. Jeg skjønner godt morens sin frustrasjon, og hun har også helt rett i at en på 15 (som regel) har en god del andre behov som en på 13 ikke (burde) ha. Det her er selvfølgelig ikke bare snakk om alkohol og andre rusmidler, men også nærkontakt (Uten å gå nøye innpå det) o.l.

 

Om du så ikke hadde vært homofil å det var snakk om ei jente, så hadde jeg fortsatt forstått skepsisen til foreldre her. Men nå kan det godt hende at Blowbob også har et godt poeng.

Takk for kommentaren. Men nå er vi her igjen. Man kan ikke bare si "Du er 15 år og derfor har du de og de behovene". Alle er forskjellige. Alderen er bare et tall og har faktisk veldig lite med kroppens utvikling å gjøre.

 

Noen kommer i puberteten når de er 10, mens andre når de er 15-16. Inni mellom dette varierer også ting fra person til person, som for eksempel nærkontaktsbehov. Skal jeg ta deg alvorlig, bør du kanskje gå litt mer nøye inn på det. Jeg er ikke opptatt av sex og diverse. Jeg ønsker bare å komme inn i et ordentlig forhold med denne gutten, og han ønsker også akkurat det samme. :(

 

Dette blir nesten som å være fordomsfull når man sier at man ikke kan pga. alderen.

 

La meg bruke et eksempel. På tivoli og badeland så måler de omtrent alltid grensene på sklier, karuseller og berg-og-dalbaner i høyde, og ikke alder. Det samme tenker jeg om dette. Det er ikke helt det samme, men som sagt er alderen er bare et tall, og bør ikke være et svar på om du kan eller ikke. Det er det som er inni deg som teller.

 

---

Beklager hvis det virker som om jeg svarer som om jeg allerede har svarene, men det jeg virkelig vil er bare å høre hva dere synes. Og kanskje noen har noen gode argumenter for/mot som ikke allerede har blitt brukt i denne tråden :)

Endret av RedEye2058
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg allerede har sagt, jeg ville ansett dere som nogenlunde likt utviklet. 2 år er virkelig ikke noen big deal, selv om dere er så unge som dere er. Dere er jo begge under 16. For meg er følelsene man har det viktigste, og jeg husker selv at jeg ble sett ned på og ikke fikk den respekten jeg mente jeg fortjente, bare på grunn av alderen min. I enkelte tilfeller fikk jeg ikke engang si hva jeg hadde å si, fordi jeg var "bare et barn". Det finnes ingen aldersgrense på å kunne ha meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller litt på den med at moren kanskje er litt frustrert siden det er snakk om et homofilt forhold og sånt. Ikke at det er noe galt med det, men at det kan bli litt mye for henne. Jeg synes moren skulle latt dere prøve. Om dere er for ulikt modne vil ikke forholdet fungere og dere slår opp uansett. Snakk med morne seriøst på telefon. Kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede snakket med henne om dette på MSN 2 ganger så jeg føler det blir litt masing, men jeg skal se hva jeg klarer å få til...

 

For å gjøre ting litt klart så er det også slik at jeg bor i Halden og de bor i Akershus (litt under 2 timers avstand).

 

Jeg håper vi snart kan få lov til å være sammen. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare et avstandsforhold som går bare gjennom MSN og hemmelig (men fortsatt veldig begrenset) tlf bruk. :(

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skaff dere Skype hvertfall, så kan dere prate ubegrenset og gratis. Og om det kommer til å funke vet du jo ikke før dere har prøvd, dere må bare prøve å få moren til å forstå at dette er ekte følelser liksom. Det skader ikke å mase litt, så lenge det ikke blir så mye at det blir plaging ;)

Lenke til kommentar

Skaff dere Skype hvertfall, så kan dere prate ubegrenset og gratis. Og om det kommer til å funke vet du jo ikke før dere har prøvd, dere må bare prøve å få moren til å forstå at dette er ekte følelser liksom. Det skader ikke å mase litt, så lenge det ikke blir så mye at det blir plaging ;)

Vi bruker MSN med kamera og mikrofon, men nå som han har begynt på skolen igjen har han ikke så mye tid lenger :/

 

Vi har holdt på som dette siden 6. april da vi først møttes (4 måneder og 1 uke siden).

Jeg synes vi har holdt lenge, men hvis vi må holde 3 år til så blir det litt i overkant selv om jeg er veldig veldig glad i han :/

 

Jeg skal prøve, men han har en utrolig streng mor som har "snakket med fagarbeidere" osv...

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke gi deg hvertfall, forsøk å få pratet med moren på telefon, og forsøk å få til at dere kan møtes alle 3 og gjøre en hyggelig dag ut av det eller noe, det burde hjelpe litt :)

Lenke til kommentar
men hun er ganske streng og sier hun har snakket med "fagfolk" blablabla og at da 15 åringer har andre behov enn en 13 åring... uhh...

 

Hun lyver, hun er teit, hun er fordomsfull, hun er i fornektelse, hun er dum, hun er redd for sønnen sin.

Woo... Heftige saker :p

 

Gjør som Kiire sa, vær alle tre sammen og gjør noe hyggelig sammen, dra på kino eller være ut og spise og kanskje dere får litt alene tid sammen til og snakke osv.

Ja, høres jo bra ut teoretisk sett :) Men det å få henne med på noe slikt han bli et mareritt. Får vel bare stå på alt jeg kan ;) Er bare redd hun skal kutte kontakten helt hvis jeg maser mye :no:

 

Men... på tide å gå og legge seg nå :p Går vel ned enda en kilo i natt pga. dette xD

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Hadde ikke latt dere være sammen hvis jeg hadde vært moren hans. Du er kanskje 15 år gammel, og er ganske ung, men han er bare 13, enda yngre. I den alderen der er 2 år ganske stor forskjell når det kommer til utvikling. Personlig hadde jeg ikke stolt på at sønnen min hadde vært sikker på sin egen sekusalitet i en alder av 13 heller. For min del får jeg inntrykket av at denne sønnen hennes kanskje ufrivillig har blitt manipulert av deg.

 

Disclaimer: Dette har ingenting med legning å gjøre, så negative kommentarer til legning (den ene eller andre veien), vil ikke bli besvart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Manipulert? Nå må du gi deg. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg oppfatter deg som en person som har glemt hvordan det er å være ung. En fysisk aldersforskjell på to år har absolutt ingenting å si, ettersom den kan variere ekstremt i den alderen. Jeg syns det er ganske respektløst og frekt av deg å sitte der og påstå at trådstarter manipulerer denne personen, simpelten fordi de er forelsket i hverandre. En slik påstand fremstår som nedverdigende for begge guttenes intelligens, en 13-åring er ikke noe barnehagebarn.

 

For å ta mitt eksempel på hvordan fysisk alder er urelevant i forhold til hvordan en person oppfører seg: Jeg har en lillebror på 15 år, som er på et mentalt stadie som ligger under min lillesøster på 12 år. Samtidig har jeg to gode venner på 15 og 16 år, som er noen av de mest selvstendige og fornuftige personene jeg noen gang har kjent.

 

Trådstarter har selv sagt at de ligger omtrent på samme nivå, og i tillegg at det ikke er noe ønske om sex, kun et forhold. Når jeg i tillegg ser denne tråden du har opprettet, synes jeg det er direkte vemmelig at du kommer med et såpass useriøst og "lite givende innlegg". At du er eldre betyr ikke automatisk at du har rett i det du sier.

Lenke til kommentar

Hadde ikke latt dere være sammen hvis jeg hadde vært moren hans. Du er kanskje 15 år gammel, og er ganske ung, men han er bare 13, enda yngre. I den alderen der er 2 år ganske stor forskjell når det kommer til utvikling. Personlig hadde jeg ikke stolt på at sønnen min hadde vært sikker på sin egen sekusalitet i en alder av 13 heller. For min del får jeg inntrykket av at denne sønnen hennes kanskje ufrivillig har blitt manipulert av deg.

 

Disclaimer: Dette har ingenting med legning å gjøre, så negative kommentarer til legning (den ene eller andre veien), vil ikke bli besvart.

Hvordan våger du å antyde det at jeg har manipulert han? Dette er noe han har gitt seg ut på frivillig. Jeg har alltid gitt han alle valg selv og stor frihet. Jeg maser aldri på han heller med mindre det er noe veldig viktig som er til det beste for oss (på en god måte) eller han selv.

 

Han har sagt at han er helt sikker på at han er homofil, og det er nok ikke så vanskelig å tro. Vi har nå vært dypt forelsket i 4 og en halv måned. Det nærmer seg et halvt år.... og... nei... det er bare ikke mulig at han er usikker på legningen sin lengre.

 

Og enda en gang er det noen fordomsfulle personer i denne tråden. Hva så om jeg er 15 år? Hva så om han er 13 år? Betyr det helt automatisk at jeg som person er helt identisk med en slags "standard" personlighet på en liste, der lista sier at 15 åringer er sånn og sånn, og 13 åringer er sånn og sånn. Alle er forskjellige, og jeg synes vi to passer sammen ganske godt, eller så hadde vi nok ikke holdt ut så lenge som vi har......

Lenke til kommentar

Har man ikke møtt hverandre, vil jeg ikke si det er mulig å være forelsket nei. Det å være betatt og forelsket er to forskjellige ting, betatt kan man være, men forelskelse ligger mye dypere, og på et mer personlig plan enn det man kommer på msn og skype. Mulig flere er uenig med det, men nei, med fare for å virke litt dust: da tror jeg nesten ikke man har nok erfaring til å skille på det.

 

Men nå sa han jo at han hadde møtt han, så dette blir jo veldig off-topic.

Det kan jo hende at moren mistenker at sønnen bare er gjennom en fase, og at det hormoner, nysgjerrighet og puberten som gjør han forvirret om sin egen legning. Og at hun da ønsker at han skal vente med forhold til han er litt eldre. Og det syns jeg i grunn man skal respektere isåfall.

Lenke til kommentar

Manipulert? Nå må du gi deg. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg oppfatter deg som en person som har glemt hvordan det er å være ung. En fysisk aldersforskjell på to år har absolutt ingenting å si, ettersom den kan variere ekstremt i den alderen. Jeg syns det er ganske respektløst og frekt av deg å sitte der og påstå at trådstarter manipulerer denne personen, simpelten fordi de er forelsket i hverandre. En slik påstand fremstår som nedverdigende for begge guttenes intelligens, en 13-åring er ikke noe barnehagebarn.

 

Vel, for det første er det ingen bastant påstand, og jeg vet ingenting om disse guttene (mer enn du gjør f.eks.) og sier derfor heller ingenting om intelligensen deres. Jeg tror og vet derimot at det er vanskelig å kontrollere følslser, spessielt på denne tiden. Man er i puberteten og alt er veldig forvirrende. Selvstendighet og fornuft går hånd i hånd med følelser.

 

Trådstarter har selv sagt at de ligger omtrent på samme nivå, og i tillegg at det ikke er noe ønske om sex, kun et forhold. Når jeg i tillegg ser denne tråden du har opprettet, synes jeg det er direkte vemmelig at du kommer med et såpass useriøst og "lite givende innlegg". At du er eldre betyr ikke automatisk at du har rett i det du sier.

 

Hva trådstarter sier og mener er helt opp til ham. Han ville ha svar, eller for å være helt ærlig, så tror jeg egentlig han driter litt i svaret, så lenge det er en bekreftelse på at han har rett. At jeg kommer med kritikk er verken useriøst eller lite givende, selv om du er uenig i dette. At jeg er eldre betyr slett ikke automatisk at jeg har rett, men at jeg er eldre betyr at jeg har en erfaring fra den perioden i livet som jeg allerede har vært gjennom, og derfor kan jeg si noe om dette utifra min erfarig.

 

 

Hvordan våger du å antyde det at jeg har manipulert han? Dette er noe han har gitt seg ut på frivillig. Jeg har alltid gitt han alle valg selv og stor frihet. Jeg maser aldri på han heller med mindre det er noe veldig viktig som er til det beste for oss (på en god måte) eller han selv.

 

Jeg velger å overse den sinte tonen i innlegget. Det er nettopp derfor man kaller det manipulering, fordi man ikke selv vet at man blir manipulert.

 

Og enda en gang er det noen fordomsfulle personer i denne tråden. Hva så om jeg er 15 år? Hva så om han er 13 år? Betyr det helt automatisk at jeg som person er helt identisk med en slags "standard" personlighet på en liste, der lista sier at 15 åringer er sånn og sånn, og 13 åringer er sånn og sånn. Alle er forskjellige, og jeg synes vi to passer sammen ganske godt, eller så hadde vi nok ikke holdt ut så lenge som vi har......

 

Tåler du ikke høre hva andre mener, så ikke post noe. Jeg vet ingenting om personligheten din utenom det jeg har lest her, men på noen områder vil du være identiske med andre på din alder, og da tenker jeg spessielt på de kjemiske reaksjonene som skjer i kroppen din. I 13 års alderen har man kanskje enda mindre kontroll, derfor mener jeg at man er lettere manipulerbar i den alderen. Utifra de tidligere postene du har skrevet virker det dermed som du har manipulert ham (uten at dette vites sikkert), og at moren hans selvfølgelig tar avstand fra dette. Noe som jeg mener er gjort med rette.

Lenke til kommentar

Jasså? Så hvordan vil du si jeg manipulerer han? Tror du jeg prøver å lure han til noe?

 

Nei, jeg driter ikke i det som blir sagt her, men du finner på ting om meg. Kan du ikke bare forholde deg til deg jeg har sagt i førsteposten og ikke lage mistanker om at jeg lyver eller prøver å manipulere? Eller hva enn du driver med... Jeg synes du flytter deg over på et annet felt som ikke hører hjemme her i tråden.

 

Men nå skal ikke du tenke på om han er sikker på legningen sin eller ikke. Jeg har forklart at han er veldig veldig sikker. Han er ikke interessert i jenter i det hele tatt, bare gutter, og slik har det vært LENGE nå.

 

Ah... begynner å se negativt på dette. Vet ikke hva lenger jeg... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...