Gå til innhold

Hvordan ser ditt skrivebord ut ? -


drift_boy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win XP kan være raskere pga. du fikk med preinstallert programvare fra produsenten (også kalt crapware). Spørs selvfølgelig på specs men Win7 klarer seg rimelig bra mot WinXP.

 

Avinstallerte all crapwaren med en gang jeg kjøpte den ;) Formatterte til Home Premium etterhvert, men likte ikke performancen. Selv simple spill som CS 1.6 lagga på Win7 (~20FPS) mens på XP hadde jeg 40-50FPS.

Grunnen er jo selvfølgelig at Windows 7 tar opp mye mer RAM, CPU og skjermkortytelse enn XP, noe som jeg merker på en netbook med 1,66GHz single-core. Oppgraderte RAM'en til 2GB da jeg hadde Win7, men var ikke stor forskjell i ytelsen.

 

Lenge leve XP! :w00t:

 

Skjønner at Windows 7 Starter ikke er det mest spennende som finnes av operativsystem, men om du bruker litt tid på å konfigurere Windows 7 Pro eller et annet "fullblods" Windows 7, så tipper jeg at du blir fornøyd. Støtten fra MS til XP forsvinner jo snart (kanskje ikke så farlig men) :)

 

Hvordan du konfigurerer Windows 7 for Netbook : http://url.ie/fe0d

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skal du med 12GB swap, du er jo ikke i nærheten av å bruke opp ram'en din engang? Kan heller ikke helt si jeg forstår meg på å ha hele 3 toolbars + titlebar. Og kanskje litt overdrevent med så mye på skrivebordet, da man vanligvis ikke ser så mye på det. Syns også værgreia oppe til høyre skilte seg for mye ut med en helt annet font+stil.

 

Eller så ser det fint ut :)

Lenke til kommentar

Hva skal du med 12GB swap, du er jo ikke i nærheten av å bruke opp ram'en din engang? Kan heller ikke helt si jeg forstår meg på å ha hele 3 toolbars + titlebar. Og kanskje litt overdrevent med så mye på skrivebordet, da man vanligvis ikke ser så mye på det. Syns også værgreia oppe til høyre skilte seg for mye ut med en helt annet font+stil.

 

Eller så ser det fint ut :)

 

Rainmeter talte swap+ram, windows som la til swap ved installasjon. Tok å fjerna hele pagefila nå.

 

At jeg har 3 toolbars er det en grunn til se vedlegg :)

 

QtabBar er sammen med launchy noe av det mest geniale man kan ha sammen med windows.

post-22262-0-83828700-1339997504_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ah, det var da "bra", hvis ikke hadde det vært litt småkrise nesten, for det er latterlig lite vits med så stor pagefile.

 

Tenkte meg at det var tabs ja, men kunne ikke si for sikkert. Sjokk at det var fra Qt, som KDE er skrevet i som er helt overlegen på alt slikt ;) Launchy er også herlig, klarte meg ikke uten den når jeg holdt på i Windows husker jeg, takk for påminnelsen, den må jeg få installert på jobben.

 

Kunne dog kanskje fortsatt ha klart deg uten menubar, samt kanskje at tabbar hides når den ikke er i bruk (dvs. kun 1 tab). Slik er det i alle file managers med tabs på Linux jeg har vært borti i alle fall, så sparer man greit med plass om man ikke bruker den og.

Lenke til kommentar

Hvorfor driver du å forer meg med masse ideer når jeg ikke kan gjøre noe med dem :p Har lett igjennom QtTabBar i 10 minutter uten å finne noen måte å gjemme tabbaren. Har gjemt menubaren dog. Skjønner ikke hvorfor ikke windows har introdusert tabs i explorer enda. De var vel uansett 10 år senere enn alle til å introdusere tabs i IE så muligens i Windows 10 :) Katapult/launchy/quicksilver er andre tingen jeg installerer når jeg setter opp datamaskiner. Første er å installere opera ^^ aner ikke hvor mange jeg har introdusert launchers til, er ikke få og alle blir like forbauset over hvor genialt det er.

Lenke til kommentar

Haha beklager, men føler det er litt av intensjon av tråden og å poste skrivebordet sitt, ellers blir det kjedelige greier om alle bare poster et bilde og ingen tilbakemeldinger :)

 

At Windows er utrolig treige med å lansere helt essensielle ting som tabs/split view o.l. i helt essensielle programmer som en file manager er dessverre ingenting nytt. Skjønner virkelig ikke hvorfor de har gjort det, de har helt klart ressursene og grunnlaget liggende, det som gjenstår er å faktisk implementere det.

 

Om tanken er at det ikke skal gjøres unødvendig komplisert da hovedmarkedet ikke er power users så tenker de i alle fall helt feil, eksempelvis min file manager (Dolphin, KDE-application) i vanlig modus vs. "heavy bruk". Det er ingenting som tilsier at du kan ha tabs, split view, information panel m.mer i min standard view, og forstyrrer derfor heller ikke i form av å være forvirrende for brukere eller ta unødvendig plass.

 

Det skal dog sies at standardoppsettet av Dolphin ser litt mer kaos ut da flere ting står på.

 

F2u7r.png

auqpg.png

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...