Gå til innhold

ATI eller NVIDIA. Kort under 2000kr


Trepeis

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en stasjonær spille-pc, og til det må jeg ha et skjermkort.

 

Jeg har sittet noen dager nå og lest litt på hva som gir mest for pengene om jeg ønsker et kor til under 2000kr. Dette er tydligvis ikke så lett.. Har sett en del på spesifikasjonene til disse kortene, og ut fra tallene kan det se ut som at 5830 er det beste kortet. Men jeg har lest veldig mye bra om GTX 460, og lurer på om dette er et bedre kort?

 

både 5830 og GTX460 er noen hundrelapper dyrere enn 5770, og jeg lurer på om det er verdt pengene? Jeg ønsker jo å ha et kort som kan kjøre alle spill me en rimelig god oppløsning.

 

Har funnet noen kandidater:

 

ATI Radeon HD 5770

 

ATI Radeon HD 5830

 

NVIDIA GeForce GTX 460

 

Hvilket av disse kortene er best? Og evt. finnes det noen andre kort under 2000 som er bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg voter for 5850 også da det bare er noen hundrelapper ekstra, altså rundt 2250kr.

Husk hvis du bryr deg om varme og strømforbruk så bruker ATI mye mindre strøm og blir ikke like varme som Nvidia kortene.

 

Det er dog ikke tilfelle med GTX 460. Det yter bedre enn HD5830 og er både kjølig med lavt strømforbruk. Anbefaler trådstarter et GTX 460 1GB.

 

"These two cards have pretty much made the HD 5770 and HD 5830 from ATI redundant. Outside of wanting a triple screen setup off a single card, we're not sure why you would buy that model now the GTX 460 is here"

 

http://www.tweaktown.com/reviews/3393/gigabyte_geforce_gtx_460_1gb_oc_video_card/index21.html

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei jeg har akkurat kjøpt meg 2 gtx460 som jeg kjører i SLI, ekstremt bra ytelse lav støy og lite varme. Kortene holder forholdsvis 36 og 39 grader idle. Det ene går opp mot 60 på max, har et antec p180 derfor noe dårlig lufttilstrøm på det nederste kortet. Jeg anbefaler helt klart GTX 460. Spørmålet er vel om du har et hovedkort som støtter SLI eller Xfire.

Lenke til kommentar

Mellom 460 og 5830 så tar jeg heller 460'n, årsaken er at 5830 er ett dårlig ytende strømsluk i forhold til ytelsen hos ATi.

Men opp imot 5850, vell, da kunne 460'n sannsynligvis ha reiset ditt peppern gror, eneste jeg ikke liker med 5850 kortene er at de har strømpluggene bak istedet for på siden, dette gjør kabelsuppa og service delen inne i en PC en god del verre.

Utenom det er ATi knallgode kort, dog sitter jeg på 5970 + 5870 i Tri Fire så 5850 hadde nok ikke holdt ut her i gården :p

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Takk for alle svar:)

 

Jeg skjønner at jeg burde gå litt opp i pris for å få noe bedre, men slik er det jo gjerne uansett:P

 

Jeg tror jeg må se an pengeboka når jeg skal bygge pcn.

 

Men skjønner at GTX 460 er et bra kort, og HD 5850 er ett enda bedre kort:) så da får d nok bli ett av disse:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...