Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan stenge ute en PC fra mitt trådløse Internett?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Vi har flere PC'er i leiligheten og vi ønsker å sperre ute en PC som er i leiligheten UTEN å forandre koden til nettverket.

 

Jeg har Altibox som er levert av BKK. Link: http://www.altibox.no/privat/internett

 

Ruteren er en hjemmesentral og er ikke en vanlig ruter.

 

Er det noen som har en løsning på dette problemet hvor vi kan sperre ute KUN en PC og allikevel ikke sperre de tre resterende PC'ene, for de skal fortsatt ha tilgang til nettverket?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville gått for mac filtrering :)

Gå til hver pc i huset og gå til start linjen, og velg kjør, skriv inn cmd (kommando linja)

Skriv så: ipconfig /all

Der vil du finne mac adressa til den maskinen..

Gjør dette på alle maskinene i huset.. og skriv dem opp..

 

Gå så inn på router, finn et sted på routeren som omhandler mac filtrering.. der krysser du av for at det skal være mac filtrering og taster så inn alle mac adressene som har notert deg..

Dermed er det kun maskinene som har rett mac adresse som vil få tilgang :)

Fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det står ingenting på den listen inne på cmd ordet "mac", står bare masse sånn nettverksmaske, standard gateway, DNS servere, IPv4 adresse osv. Hvilken i så fall er det som er "mac" adressen av disse?

 

Kan det være fysisk adresse? "xx-xx-xx-xx-xx-xx" bare med bokstaver og tall?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Om du har trådlaus ruter innebygd i sentralen frå Altibox er det bare å droppe MAC-filtrering. Du får ikkje lagt inn dette på kundesidene (som er der du endrar innstillingar), og du får i alle fall ikkje logge på den direkte.

 

Så, det kan vere boksen støttar det teoretisk, men du har ingen måte å legge inn filtreringsinnstillingar på.

 

Har du eigen trådlaus ruter som er tilkobla Altibox-sentralen kan du sjå bort frå svaret mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og hva er så da problemet?

Den pc'en vil da ikke kunne komme på nettet igjen uten den nye koden

 

Det stemmer men nå måtte vi oppdatere innstillingene til 4 PC'er og en Xbox 360 så det var litt idiotisk vei når vi kunne ha brukt "mac" filtrering, men det fungerte muligens ikke med hjemmesentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...