Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Har fullført en hel sesong for første gang med FM11.

 

En kort oppsumering.

 

Spiller med Tottenham, synes laget er rimelig bra sammensatt og det er ingen spesielle posisjoner jeg synes krever umiddelbare forsterkninger. Eneste er at jeg synes det er skrall dekning på vingene. Derfor, inn med Park for en relativt billig penge.

 

 

Inn:

Ji-Sung Park, Romelu Lukalu og Suazo.

 

Ut:

Dawnson til City for 80-mill

 

 

Starter sesongen forrykende, ligger helt i toppen og kjemper med Chelsea om førsteplassen. Gruser all motstand i gruppespillet i CL, vinner 5 av 6 kamper mot Bayern, Shaktar og ett eller annet østblokk lag.

 

Januarvinduet kommer og jeg er fortsatt i Ligacupen og leder ligaen knapt ned til Chelsea. Har ingen planer om kjøp eller salg da alt går som planlagt. Bayern kommer derimot med et sjokkbud på Ekotto for 70-mill som jeg klarer å presse opp til 80. Selvsagt blir det salg.

 

Nå er det tynt på venstrebacken, så inn kommer Rakitskyi for 100mill, ungt talent med spisskompetanse på dødballer. Har store forhåpninger. Så langt har innkjøpte Suazo vært alt annet enn en suksess, stort sett skadet hele tiden.

 

I CL går det bra, slår ut Lyon enkelt og kontrollert, er fortsatt kniving mellom Tottenham og Chelsea i toppen av ligaen. Kommer også helt til finalen i Ligacupen, som spilles mellom åttendelsfinalerundene i CL. Møter Chelsea som banker meg 2-0, første til Chelsea i en stor sesong for de.

 

Møter Madrid i kvartfinalen, de har null problem og cruiser videre til semien med 5-1 sammenlagt over Tottenham, bittert. Mot slutten av sesongen er det klart at Chelsea blir ligamestere men jeg er fortsatt i førersetet for andre plassen to runder før slutt. MEN, Liverpool og Man Utd er motstanderne mine de to siste rundene. Det ender som det pleier å gjøre, tap begge kampene og Arsenal stjeler andreplassen rett forran snuten på Spurs. Heldigvis vant Arsenal sin siste kamp, hadde de spilt uavgjort eller tapt hadde både Arsenal og City kommet forbi og jeg hadde kommet på fjerdeplass.

 

Jaja, finale i Ligacupen, tredjeplass i ligaen og kvartfinale i CL etter flere gode kamper må jeg si meg fornøyd med.

 

 

For øvrig er faktisk City enda verre på FM enn virkeligheten med tanke på spillerkjøp. Helt utrolig hvor mange midtbanespillere de har handlet inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Iceman

 

Føler med deg! Ingenting er verre enn å gå gjennom en sommer, hente spillere, gjøre masse digedarier, glemme å save.. Nye sesongen starter og saven klikker. Derfor har jeg alltid på autosave, selv om jeg ikke liker det. I tillegg saver jeg 1 måned på Crewe1.sav og neste måned på Crewe2.sav og neste måned på Crewe1.sav igjen. Bare for å være HELT sikker..

Ille nervøs skjønner du :p

Savet, men når jeg lastet det igjen og trykket forsett så kommer det opp den loading screenen, men da kræsjer spillet. Tror jeg må begynne å ha to saver på samme game i framtiden ja!

 

 

Får du opp en XML error? hadde samme promblem. Prøv denne http://segauk.epticahosting.com/selfsegauk/template.do;jsessionid=2D8847C55275EDAC8411CA857D19BE0B?id=175

 

ta backup av savegames, funka for meg

Får ikke opp noen error, det som er så sinnstykt irriterende! Spillet bare klikker og jeg må ctrl+alt+del meg utav det. Fungerer på alle andre saver enn akuratt den.

 

Pga. motivasjonen har jeg begynt på igjen med Everton saven. Og må si det er meget gøy, i allefall når jeg har et slikt ungt lag, som også gjør det bra i ligaen. Uhelldig med europa league trekningen, da jeg fikk Lyon, Heerenveen og Meltalurg i gruppen, men skal nok gå viderre.

 

SS av laget og ligaen er lagt ved. Merk United sin posisjon, som jeg slo 1-0 i forgje kamp etter jeg hadde 28 skudd og 5 store målsjangser mot deres 8 og 1. Kan også ligge ved at jeg har enormt mange store unge talenter i bakhånd. Joakim Vaage Nilsen har virkelig markert seg og kriger med Baines om venstre back plassen allerede!

post-167348-0-66532000-1304716581_thumb.png

post-167348-0-88783000-1304716596_thumb.png

Lenke til kommentar

Hva faen?!

 

Her kommer Valencia med forespørsel om hvor mye jeg vil ha for Daniel Agger. Fremfor å bare avslå (som tydeligvis bare oppmuntrer klubber til å legge inn konkrete bud), gjør jeg som jeg alltid har gjort: Krever altfor mye penger.

 

I dette tilfellet krever jeg følgende pengesum av Valencia for Daniel Agger (i 2015):

 

£200m up front

£200m etter første ligakamp

£200m over 6 måneder

£200m etter 10 ligamål

£250,000 per kamp opp til ti kamper.

 

Totalt altså £802,5 millioner.

 

(om det ikke var klart: Alle tallene er i PUND. Gang med ti, dere som spiller med kroner).

 

Så går Valencia hen og sier at "OK, dere skal få £800m for Daniel Agger". Styret godtar naturligvis dette.

 

Velvel. Kan jo komme godt med.

 

EDIT: HAHAHA, Agger takket nei til Valencia! "Not sure if a move to a Spanish club would be financially rewarding". Skjønner jeg godt, mtp at Valencia ville gått konkurs med denne dealen.

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig nok funker FM11 bedre på den gamle laptopen enn det FM10 gjorde. :D Ettersom den nye er til rep henta jeg frem den andre.

 

Andre sesong med United endte med ligagull, på målforskjell over Chelsea. Nest siste kamp møtte jeg Pool som jeg tapte latterlig ufortjent 1-0. Sistekampen var hjemme mot Arsenal. Chelsea møtte Blackburn borte. Heldigvis viser laget hva som bor i dem. Vinner kampen 3-0 og slår Chelsea på bedre målforskjell.

 

Før tredje sesong har jeg hentet en haug med regens og Edinson Cavani. Tviler på at mange av talentene slår veldig gjennom, men man kan håpe jeg får et treff som jeg gjorde med Imaz i fjor (latterlig syk faen). Edinson er godt på vei til å betale tilbake de £33M jeg brukte på han, samt den syke lønna (Chelsea bøy på han og, så måtte opp en del). 9 mål på de 5 første kampene i ligaen er helt greit (hadde også 9 på 4 kamper). En spiller alle burde kjøpe på den nye patchen.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn begynte spillet å save og loade utrolig tregt. Det tar kanskje seks-syv ganger så lang tid som vanlig, og en gang savet den et spill som ikke kunne loades igjen i etterkant (heldigvis tok jeg backup, da jeg så at det var noe fishy med dette her).

 

Har startet et nytt spill bare for å prøve å save, og her gikk det fint. Jeg har kommet til januar 2017, men hvorfor skal det ha noe å si? Er det fordi det blir flere og flere spillere? Kan jeg gjøre noe for å fikse problemet?

Lenke til kommentar

At det er flere spillerer har såklart litt å si, men det burde ikke være veldig stor forsjell. Sjekke litt som hvor hardt prossesoren din jobber osv kan være lurt. Skjer dette hver gang? Selv om pcen er slått av?

 

Luis van Gaal tok foresten over United :) er viderre fra europa league gruppespillet og ligger på en komfortabel 3 plass i PL! Eden Hazard og Douglas Costa er helt SINNSYKE på hver sine kanter!

Lenke til kommentar

Jeg må se til å få tatt en CL-tittel igjen snart. Etter triumfen i 2012 har jeg ikke vært i nærheten (eller, røk i semifinalen et år), men ellers har det gått dårlig i den gjeveste turneringen.

 

Så dårlig in fact, at flere av spillerne mine nå tror de har vunnet alt vi kan vinne. Jaja. Ikke har jeg fått spilt VM for klubblag heller.

Lenke til kommentar

Saven på FM2011 klikka! Ingen krise da jeg har 3-rullerende autosave og en anneen backup så jeg mister ingenting annet enn at jeg slo ut Coventry i FA Cupen (er Crewe), og det klarte jeg selvfølgelig ikke å gjøre en gang til. Åååå uflaks! :(

Er i Championship med Crewe, endte på 9.plass i fjor, startet denne sesongen knallbra, lå lenge på 2. plass, nå nede på 7. Halvveis i sesonger nå, satser på playoff, men med den beste høyrevinger og venstrevingen, samt høyrebacken skada i mange uker fremover, ser det mørkt ut :whistle:

Lenke til kommentar

Gjhorde litt research, og fant noe interessant. Den fila som nå ikke kan loades (ca. 15. januar 2017) er på 2 261 053 KB, mens backupfila (31. desember 2016) er kun på 949 493 KB. Det er bare 15 dagers forskjell på dato, men backupfila er mindre enn halvparten av størrelsen på den største fila. Nå tok jeg på "Compress save games", prøvde å lagre backup-fila (som nå er den eneste som vil åpnes) i ny fil, og denne er på 63 569 KB. Får håpe dette vil hjelpe. Den bruker dog fortsatt veldig lang tid på å lagre.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Nå har jeg fullført 3 sesonger med patch 1.1 med Førde (2. divisjon). Jeg har vunnet ligaen 2 ganger men jeg rykker ikke opp.

Etter å ha oppgradert til siste patch så har jeg vunnet ligaen 2 ganger men jeg rykker fremdeles ikke opp. 2.plass på tabellen rykker alltid opp fremfor meg som vinner.

 

Hva kan årsaken til dette vere? :S

Lenke til kommentar

Nå har jeg fullført 3 sesonger med patch 1.1 med Førde (2. divisjon). Jeg har vunnet ligaen 2 ganger men jeg rykker ikke opp.

Etter å ha oppgradert til siste patch så har jeg vunnet ligaen 2 ganger men jeg rykker fremdeles ikke opp. 2.plass på tabellen rykker alltid opp fremfor meg som vinner.

 

Hva kan årsaken til dette vere? :S

Drittlei å vinne med Førde IL uten å rykke opp nå. Tar en tur ut på jobbmarkedet og ser meg om etter en skikkelig klubb :p

Lenke til kommentar

Hm, et par av spillerne mine ble kalt opp til U20-VM - men ikke min 18 år gamle defensive playmaker, som allerede har 2,5 stjerne på ability (sammenligning: Hazard, Pastore og Torres har 3,5 stjerne). Jaja, bedre for meg å ha ham spillbar. Vært fast på laget i en sesong nå.

 

Hvor mye stoler du på assistenten din og antall stjerner?

Jeg tror jeg stoler på han for mye. Det er mye rart som skjer. F.eks. så har alle speiderne mine 18-20 på bed. potensial/ferdigheter. Ass.mng. har 16 og 17. En speider fant en 18 år gammel fra Kypros, 1 stjerne i ferdigheter, 4 i potensial. Så jeg hentet han. Da han ankom klubben var han plutselig på 0,5 i stjerne både på ferdigheter og potensial av ass.mng og hele trenerteamet, at han absolutt ikke var god nok for klubben. Jeg ville teste dette og solgte han. Da kom det frem at styret var svært misfornøyd og at det var en klar bommert at han forlot klubben.

Bug? Dette er ikke på siste patch, vil ikke starte nytt spill er så godt i gang med Crewe nå.

Et annet eks. er de fire stopperne jeg roterer med. 3 har 4 og 4,5 i stjerner og en har 2. Dette skjønner jeg lite av da han som bare har to stjerne nå, har vært stabil og kjempegod i 3 sesonger med snitt på over 7.10. Motstanderne frykter han i kamper. Hva er poenget med stjernesystemet når det ikke fungerer?

 

Hrmf :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...