Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søker stadig vekk på landslags jobber men får avslag på avslag. Forstålig siden jeg leder et midt-tabell lag i Tippeligaen enda. Satser på at det kommer et middelmådig afrikansk landslag ledig snart.

 

Det med disse landslagene er irriterende. Slik jeg kjører nå (grunnet smått pinglete maskin) med ligaer fra Østerrike, Norge, England og Hellas får jeg bare lov å søke på jobber hos de aller største landene eller de som er en del av ligaene. Men jeg har lyst å starte med et lite landslags å gjøre det bra. Det er ikke det at spillet ikke tar hensyn til det. De er stadig noen som blir sparket og det er nye som kommer inn, men jeg får aldri lov til å søke...

 

Har absolutt ikke en pinglete PC, men FM drar ikke nytte av alt for mye RAM eller CPU kraft virker det som, så jeg får bare tatt med 6-7 land selv.

Lenke til kommentar

Velvel. Nærmer meg slutten på sesong 5. Ligger an til en kanoninnspurt i Premier League - 3 lag på 69 poeng etter 30 kamper (ManU, Chelsea og Liverpool, som er meg). Jeg har forsåvidt et straightforward program igjen, kun besøk til WHL og OT som vil være utfordrende. OT i tredje siste runde kan fort bli kampen om gullet (ikke ulikt kampen som kommer i helgen). Jeg gleder meg! Håper bare Torres holder seg skadefri, selv om de andre spissene (Carroll, Suarez og Muniain) scorer lassevis med mål. Til og med Danny Wilson har 8 mål (alle konkurranser) så langt i sesongen! Fra stopperplass! Og jeg roterer mellom 5 stoppere (Wilson, Phil Jones, Agger, Kjær og en regen).

Lenke til kommentar

Slanke stallen for langt-fra-gode-nok-spillere? Basically kan du release hele reserve- og juniorlaget på free transfer (med noen unntak, som jeg regner med du selv skjønner hvem er. Hvis ikke: Spoiler).

 

Forsterkninger som er verdt å vurdere:

 

Eden Hazard (AM LC), Lille

Cheikh M'Bengue (D/WB L), Toulouse

Kyle Walker (D RC), Tottenham - hvis du får ham billig.

James McCarthy (DM, AM RC), Wigan

 

Ellers er det småplukk som Jefferson Farfan, Eljero Elia, Lukaku osv.

 

Spark også Sammy Lee, og ansett Terry McDermott istedet som assistentmanager.

 

 

Beholdbare juniorer/reserver:

Suso

Sterling

Pacheco

Robinson

Flanagan

Toni Silva

 

Mulig det er et par til, men erfaringsmessig har Liverpooljuniorene langt dårligere potensiale på FM enn de ser ut til å ha IRL

 

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hm. Mulig det er noe som kom i 11.3 (jeg startet min save på 11.2). Da må du nok vente litt med storkjøpene, dessverre.

 

Dog, med riktig taktikk og litt flaks kan du fort finne på å vinne ligaen likevel ;) Europa League skal heller ikke være noe problem å vinne første sesong.

 

Anbefalt starting XI, 4-2-3-1, ingen innkjøp:

 

Reina

Kelly - Agger - Skrtel - Johnson

Lucas - Meireles

Kuyt - Gerrard - Suarez

Carroll

 

Spillerroller:

Keeper/defend

Wingback/auto - Ballplaying/defend - Stopper/defend - Wingback/auto

Ballwinning/defend - box-to-box/support

Winger/Attack - Adv. playmaker/Attack - Inside forward/attack

Targetman/Attack

 

Benk: Gulacsi, Wilson, Flanagan, Spearing, Maxi, Pacheco, Robinson

 

Det er nå hvertfall mitt tips for første sesong ;)

Lenke til kommentar

Har kun 11.2 selv, det som er merkelig. Takk, skal prøve den taktikken! Bare bytter ut Carroll med Torres, og Suarez med Cole/Babel. Samt Kelly, selvsagt. Han er jo ikke noe spesielt på 11.2 :ermm:

 

Jeg fikk jo 300 millioner på begge patchene ?

Startet du i juli da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...