Gå til innhold

Kan man få nytt personnummer ? Åpent brev i posten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lifeform skrev (På 22.9.2014 den 15.42):

Lurer også på dette nå.

Jeg har blitt frastjålet også VISA-kortet mitt sikkert 10-15 ganger så veldig interessant å ta en clean ny start med nytt personnummer, og alt sammen.

Spesielt fare for ID-tyveri bør jo vel gi rett til å kunne forandre personnummer?

Det meir sentrale spørsmålet er korleis du har makta å få bankkortet fråstole 10-15 gonger - og kva gjer du for at det ikkje skal skje atter ein gong?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HildrandeDu skrev (På 30.7.2016 den 21.47):

Personnummer er ikke superhemmelig informasjon. Hvis noen absolutt vil finne ut av personnummeret ditt, så klarer de det likevel.

Stemmer det. Jeg skal ikke skrive oppskriften her inne. Men så lenge jeg har et navn + sted (kommune/by) å forholde meg til. Finner jeg personnummeret ditt på 5 - 10 minutter.

Det finnes 207 mulige personnumre pr kjønn pr fødselsdato. Hver dag blir det født ca 160 personer, altså 80 pr kjønn. Disse 207 blir fordelt kronologisk.... så det er høyst sannsynlig at du er mellom 1 og 80 på listen over de 207 mulige numrene.

Dette "kjøres" gjennom en prosess; for å oppnå match.

Kanskje litt dårlig forklart av meg. For ordens skyld, dette lærte jeg på et kurs - og jeg forsøkte selv for moro skyld i ettertid. Hadde ingen ulovlige hensikter med dette. Kurset var en del av "Certified Ethical Hacker (CEH)".

 

EDIT:

Idiotisk. Så nå at jeg quotet en 5 år gammel post.... etter at et troll har vekket tråden til livet igjen. Jaja. ^^ Får bare la det stå. Selv om dette var en bitteliten smule dumt av meg. 😜

Endret av Kris85
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...