Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Det er sikkert noe i veien med meg, men jeg kjøper map packen kun for zombies. Syntes treyarch er dårlig til å lage multiplayer, men zombie er de konge på :) Har det ekstremt gøy så mange ganger med zombie banene at jeg syntes det er verdt 100kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterende at ikke party fungerer! Vi er 4 som ikke klarer og joine hverandre/komme i party. Skrev en mail til Treyarch for 3 uker siden, men enda ikke svar :no:

Da tviler jeg på at alle har OPEN NAT. Hvis dere ikke har det så har du svaret der :)

 

Alle kan ha åpent nat uten at det fungerer.

Det er en bug eller no sykt no.

Lenke til kommentar

Irriterende at ikke party fungerer! Vi er 4 som ikke klarer og joine hverandre/komme i party. Skrev en mail til Treyarch for 3 uker siden, men enda ikke svar :no:

Da tviler jeg på at alle har OPEN NAT. Hvis dere ikke har det så har du svaret der :)

 

Det var noe av det første vi fikset :)

Lenke til kommentar

Treyarch var da iallefall gode til å lage zombie.. Etter black ops syntes jeg de har øderlagt mer enn de har forbedret.

De er jo de eneste som slenger med Zombies.

Jeg mente at de vàr gode til det, men nå er de ikke like gode lengre ;)

 

Hva er det de har ødelagt i Zombies?

På grunn av følgende:

I waw var det morro at man kunne spille med helt fremmede. Man kunne(eller kan) ta en runde når som helst uten å ha "planlagt" noe.

De som var host kunne sette navn på "serveren" og dermet få folk som ville det samme eller var like gode/dårlige. Man kunne f.eks. sette navn som; CHEATS ON/OFF[evnt. hva slags cheat), (NO) NOOBS, PRO ONLY, (NO) CAMPING.

De andre kunne da se på server-navnet, hvem som passet best for dem.

I chatten kunne man spørre om skills/tac-tic osv. Det er faktisk en chat boks i black ops også, men når man har 3 andre som trykket ready med en gang og aldri svarer på spørsmål hjelper det lite.

 

Mood tools har ingen sett noe til enda, og mest sansynelig vil det ikke komme.

Server browseren byttet de ut med et matchmaking system som gjør at det er mye vanskligere å komme inn i et game. Om man først kommer inn i et game, er det mest sansynelig ikke mer enn en som vet forskjellen på opp og ned. Og ofte svarer ikke engang folk når du snakker.

Er man to som vil spille, men ikke har noen tredje- eller fjerdemann, må man spille alene. I waw kan man hoste sammens med en venn, og la to andre joine, eller begge kan joine den samme serveren. I black ops kan man ikke la andre joine uten at de får en invite eller at de går inn på profilen din og trykker join game.

 

Gameplay-messig liker jeg personlig ikke disse "smokerne/crawlerne", men det er bare smak og behag, og egentlig ikke noe av det som har "øderlagt" spillet.

Hadde vært veldig morro å prøve de gamle banene fra waw med nye våpen og på ny motor, men det er bare for konsollene. Siden det da bare har vært Kino der toten og spille på(helt fram til nå nylig), har det blitt veldig ensformig. Slipper de WaW-banene som map pack, kommer jeg helt klart til å kjøpe dem!

 

På konsoll har vel det meste vært slik fra før, så er sikkert ikke noen som reagerer på det. Men for pc-spillere er det en nedgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Treyarch var da iallefall gode til å lage zombie.. Etter black ops syntes jeg de har øderlagt mer enn de har forbedret.

De er jo de eneste som slenger med Zombies.

Jeg mente at de vàr gode til det, men nå er de ikke like gode lengre ;)

 

Hva er det de har ødelagt i Zombies?

På grunn av følgende:

I waw var det morro at man kunne spille med helt fremmede. Man kunne(eller kan) ta en runde når som helst uten å ha "planlagt" noe.

De som var host kunne sette navn på "serveren" og dermet få folk som ville det samme eller var like gode/dårlige. Man kunne f.eks. sette navn som; CHEATS ON/OFF[evnt. hva slags cheat), (NO) NOOBS, PRO ONLY, (NO) CAMPING.

De andre kunne da se på server-navnet, hvem som passet best for dem.

I chatten kunne man spørre om skills/tac-tic osv. Det er faktisk en chat boks i black ops også, men når man har 3 andre som trykket ready med en gang og aldri svarer på spørsmål hjelper det lite.

 

Mood tools har ingen sett noe til enda, og mest sansynelig vil det ikke komme.

Server browseren byttet de ut med et matchmaking system som gjør at det er mye vanskligere å komme inn i et game. Om man først kommer inn i et game, er det mest sansynelig ikke mer enn en som vet forskjellen på opp og ned. Og ofte svarer ikke engang folk når du snakker.

Er man to som vil spille, men ikke har noen tredje- eller fjerdemann, må man spille alene. I waw kan man hoste sammens med en venn, og la to andre joine, eller begge kan joine den samme serveren. I black ops kan man ikke la andre joine uten at de får en invite eller at de går inn på profilen din og trykker join game.

 

Gameplay-messig liker jeg personlig ikke disse "smokerne/crawlerne", men det er bare smak og behag, og egentlig ikke noe av det som har "øderlagt" spillet.

Hadde vært veldig morro å prøve de gamle banene fra waw med nye våpen og på ny motor, men det er bare for konsollene. Siden det da bare har vært Kino der toten og spille på(helt fram til nå nylig), har det blitt veldig ensformig. Slipper de WaW-banene som map pack, kommer jeg helt klart til å kjøpe dem!

 

På konsoll har vel det meste vært slik fra før, så er sikkert ikke noen som reagerer på det. Men for pc-spillere er det en nedgradering.

Sånn som jeg ser det klager du på mod tools (forståelig) og spillerne. Desverre kan ikke treyarch garantere gode spillere og folk som svarer, det er jo litt synd at du ikke kan skifte navn da men, de får ett tidspress på seg av activision og det ødelegger spillet år etter år.

Lenke til kommentar

Spilte med en venn nå nettopp også vi fikk game invites fra mange randoms, og han sa at en han hadde vært på besøk hos hadde joinet en av disse game invitene og kommet inn i en hacket lobby med masse gold weapons og superjump. Og etterpå kunne han ikke bruke den brukern lenger, han kunne ikke joine online matches. Er det mange slike hackede lobbyer på ps3? :ermm:

Lenke til kommentar

Kjøp deg limited edition key ;) Så får du alle de gamle map'sa med ny engine og våpen :)

 

Det med serverne og mod tools er forstålig, siden jeg spiller mest zombies på konsoll, kan jeg utdype så mye om hvordan spill følelsen er på Pc, men og komme med noobs som rage quitter hvis de får en death er sad...

Lenke til kommentar

Har kost meg med BO i snart 400 timer snart på PC. Har overhodet ikke noe lagg og alt fungerer som bare det. Men begynner å bli lei av folka som spiller dette spillet nå. Konstant whining om at jeg cheater og blir jo rapportert for cheat flere ganger om dagen. Lar meg ikke affisere i noen utnevnt grad når det skjer men når det hagler meldinger hver eneste gang man spiller blir det slitsomt.

 

Får vel bare innse at jeg er for god :D

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det klager du på mod tools (forståelig) og spillerne. Desverre kan ikke treyarch garantere gode spillere og folk som svarer, det er jo litt synd at du ikke kan skifte navn da men, de får ett tidspress på seg av activision og det ødelegger spillet år etter år.

At spillerene er dårlige, er bare et resultat av det nye p2p/matchmaking-systemet de har laget. Om de hadde brukt samme system som i waw ville ikke dette vært noe problem. Men det kommer igjen som du sier av at Activision presser på, og siden det er lettere, raskere og rimligere å porte systemet fra konsollene, så gjør de det isteden. Slik det er i dag velger vel ingen om de skal bli host, det er bare p2p systemet som bestemmer det. Så viss man skulle laget navn osv. måtte de brukt samme system som i waw.

 

De som er gode i dag spiller uansett bare private, der de vet hvem de kommer sammens med. Da er det ikke mulig for andre å joine dem.. det vil også si at det nesten bare er de aller dårligste som bruker matchmaking systemet, så det er mye større sansynelighet for å møte de online.

 

Kjøp deg limited edition key ;) Så får du alle de gamle map'sa med ny engine og våpen :)

Så vidt jeg vet går det fortsatt ikke på pc, så dam må jeg nok skaffe med xbox eller playstation ;)

Endret av mhen93
Lenke til kommentar

Hehe spilte noen runder TDM nå hvor jeg blandt annet hadde en 62-3 runde med Stakeout. Burde begynne å legge ut dette på YT :p

 

Grei from ihvertfall:

post-109180-0-66183900-1302284654_thumb.jpg

det hadde vært veldig morro å se :) En faktor kan være at de andre har mer delay enn deg, men om det var det eneste ville du ikke holdt deg stabilt på 4-12kdr, og også vært oppe i 20. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...