Gå til innhold

BK: Mine HDR bilder


PCBerg

Anbefalte innlegg

Den siste måneden har jeg blitt så facinert av HDR. Hver gang jeg er ute og går, så ser jeg etter ting som kan bli fine HDR bilder.

Klarer ikke velge hvilket jeg skal legge ut, så jeg legger ut de jeg har :blush:

Har heller ikke noen navn på de fordi jeg er ikke så oppfinnsom :p Kan bare navnet på fjellene.

 

Det jeg ønsker å vite er hva dere synes om bildene og hva som jeg kanskje kan gjøre bedre ;)

 

Bilde 1:

 

IMG_34g17_1i7_17dasas.jpg

 

Bilde 2:

 

IMG_2619_20_21_22.jpg

 

Bilde 3:

 

IMG_2856_8high.jpg

 

Bilde 4:

 

IMG_3343mid_dark_lighthighpass.jpg

 

Bilde 5:

 

IMG_3361_2_3paass.jpg

 

Bilde 6:

 

IMG_3422_0_1higgghh.jpg

 

Bilde 7:

 

sddAnd1morde.jpg

 

Bilde 8:

 

IMG_2809_10_11-1.jpg

 

 

Må beklage for at det ble så mange ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildene er for mørke rett og slett. Bilde 2 er ok lysmessig.

 

Bildene er kjedelige hvis du tenker på utsnittet. om det kommer som en følge av at bildene er mørke vet jeg ikke helt.

 

Denne typen ekstrem HDR er jo interessant i noen tilfeller, men alt til sin tid. Jeg syns folk drar den litt for langt noen ganger slik at det bare blir plagsomt å se på.

 

MEN, så langt jeg kan se så syns jeg du får til det du prøver på. Skulle bare ønske du kunne fått frem bildene litt mer realistiske:)

 

P.S: det ene bildet ditt der himmelen er helt blå (uten en sky) så er det ikke helt nødvendig med hdr. hdr-bruken er for å få frem nyansene som øyet ser, men som ikke kameraet ser. Med blå himmel blir himmelen bare dypere blå, og ikke noe mer spes... (vel, egentlig så ser den mer realistisk ut sånn, men det krasjer med resten av bildet;) )

 

stå på.

Lenke til kommentar

Har ikke ork til å gi kritikk til så mange bilder men på generelt grunnlag kan jeg si ting jeg mener du bør tenke på med denne teknikken:

 

Har jeg gjort bildet til kitsch?

 

Ser de totalt overkill ut?

 

Har jeg "flickr"-haloen i kontrastpartiene?

 

Er det slik fargene er i virkeligheten? (Om det du vil formidle er slik man ser det med øynene...

 

Har jeg masse støy som kan ha kommet fra skitten sensor og bruk av "alt for" liten blender? Eller rett og slett som en konsekvens av partier som er lysnet for mye? Og som jeg burde ha fjernet?

 

Kunne jeg kanskje prøvd å tatt bildene uten sammensmeltingsorgien, brukt èn eksponering?

 

 

 

Av disse bildene er nr.5 og 6 bilder som jeg er villig til å bli eksponert for flere ganger.

Nydelig himmel der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...