Gå til innhold

Mitt første hjemmekinoanlegg 2.1?


Anbefalte innlegg

Hei. Har lyst på nytt anlegg. Har tenkt å kjøpe receiver og høytalere.

Har egentlig ikke noe gulvplass ved TV'en da dette er en liten stue i ei leilighet. Det mest gunstige hadde vært høytalere til å henge på vegg e.l

 

Jeg skal bruke det til PS3, TV titting, og så er jeg veldig glad i musikk (står på så og si hele tiden)

 

Pris: 5000-6000kr

 

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal ha et hjemmekinoanlegg kan du først som sist ta deg et 5.1 system og da anbefaler jeg logitech Z5500. http://www.komplett....aspx?sku=303911 dette går fint sammen med de fleste spillkonsoller og TV-er og det er umåtelig bra koblet til en PC. dette er det anlegget som gir deg mest i den prisklassen. men igjenn hvis du er helt bestemt på 2.1 så er det mye å velge i. jeg ville da faktisk tatt meg en tur innom nermeste hifi klubben butikk og snakka med dem.

Endret av Bjotte
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.surround.no/product/484758/Dynavoice-S-5-%2B-C-5-m-XTZ-99-W10.16-Matt.html

Hva med dette?

 

Skal ta meg en tur til en hifi-forretning og høre litt rundt ja.

Litt kjedelig med så mange høytalere som du ikke får lyd i.. du trenger en forsterker/receiver også.

Avhengig av hvor mye film du egentlig ser på, så kan det godt være at du får mye bedre lyd av å begynne med 2 høytalere og en receiver, og så utvide derfra.

Lenke til kommentar

Denneher gir deg mye for pengene, eventuelt kan du bare kjøpe front høytalerne. De er faktisk ikke så store, flaten er på størrelse med de fleste småhøytalere.

 

Angående vegghenging: Du kan kjøpe deg noen småhøytalere i tillegg til veggfester.

Men har du gulvplass (20cm x 29cm) kunne du gå for F-6'ene

Jeg mener at de vil gi mer fylding lyd enn andre småhøytlere i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg kjøpte denne pakka: http://www.surround.no/product/520291/Dynavoice-SC-5-EX-m-XTZ-99-W10.16-High-glossy.html

 

Har hengt opp de to frontene på veggen, og sub'en er koblet opp. Fin lyd! Jeg tror jeg må skippe de 2 bakhøytalerne da disse var litt store, og det ser ikke pent ut i denne lille leiligheta.

 

Spørsmålet mitt er, jeg har plass til center høytaleren. Men er det vits å bruke denne sammen med de to frontene? Mange sier at det bare roter til lydbildet osv.

Lenke til kommentar

Det roter ikke til lydbildet med mindre du aktiverer en eller annen dolby pro logic modus.

 

Det du gjør er å bare bruke normal straight forsterking, og da vil den kun brukes når du har en kilde med fler enn 2 kanaler, men da er også kilden mikset for det.

 

En center er absolutt noe å koble til, da den sies å stå for ca 80% av lyden i film, og enda mer i tv-serier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...