Gå til innhold

Overganger og slikt til Samsung E2370 (Xcover)


hgb

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har investert i en Samsung Xcover E2370, og kommer til å trenge litt ekstra kabler. Ekstra lader er jo alltid kjekt (selv om den har ørti dager standbytid), usb-kabel fulgte ikke med (!), og en overgang til 3.5mm minijack hadde vært hendig.

 

Ting tyder på at f.eks. ebay har alt dette (og mer), men hvordan vite akkurat hvilken plugg man har?

 

Jeg har funnet noen som ligner, men man veit jo aldri helt om disse er riktige eller nesten riktige. Hvordan kan man finne ut hva slags andre telefoner som har lik plugg som min? Den er jo relativt fersk, så den står ofte ikke på 'kompatibel telefon'-listene de opererer med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er batteritiden i real life? Er jo en syk batteritid på denne dingsen..

 

Trenger noe som tåler litt mer innimellom og lurer på denne, eller B2710,

 

der B2710 er noe mer avansert og med høyere ip klassifisering, men finner ingen oppgitt batteritid på den, men den leveres jo med halvparten så stort batteri, så tyder på at der blir den mer vanlig...

Lenke til kommentar

Driver og ser på ny telefon til faderen og han set bra batteri i høgsete, så lurer også på kor godt det faktisk er i praksis på denne.

 

Han har og alltid hatt problem med at mobilen ringer til folk når han har den i lomma. Nokon som har prøvd denne telefonen og kan seie om dei har opplevd det?

Lenke til kommentar

Mottok denne tlf i dag, kjøpte slik type pga. prioriterer hardførhet og batterikapasitet fremfor fænsi teknologi (spill og internett - slikt har man pcer til!)

 

Da er det bare å vente tålmodig og se hvor lang batterilevetiden er. Kan jo ta 10 uker å finne det ut :-p

 

Edit: Kjøpte på Lefdal, de hadde på lager nylig.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Jeg fikk min på fredags morgen fra elkjøps nettbutikk. Har ikke ladet den enda og har gått ned 2 streker av 5 på batteri indikatoren. Den kjennes en tanke "billig" ut men langt bedre enn prisen skulle tilsi. Eneste jeg har å utsette til nå er at personen i andre enden hører seg selv. Det er noe dritt egentlig. Håper de kommer med en firmware som fikser dette. Er det flere som har merket dette så si gjerne i fra

Lenke til kommentar

Til de som har telefonen, kunne dere skrive et kort review? Hvordan er telefonen? Kjapp, Treg? Går det an å laste ned Opera Mini til den? Hvordan er Kalenderen?

 

Jeg vuderer å bestille den fra CD-On nå, men de har den kun i hel svart. Jeg vil gjerne ha den i svart/orange.

 

Eller bør man vente til B2710? http://www.gsmarena.com/samsung_b2710-3415.php

 

Den er litt mer anvansert,har IP67 men har kun halv så stor batterie.

Endret av ViktorBravo
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor du fikk tak i den?Jeg har utrolig lust på den telefonen. Har letet overalt, og ringt til forskjellige butikker, men ingen visste når den skal komme ut. Samsung sier i Juli, men igenting endå. Lefdal ha den liggende i nettbutikk, men er utilgjengig i en god stund nå.

Kjøpte den fra Lefdals nettbutikk. Kom etter et par dager.

 

I tillegg fikk de den inn i Elkjøp Express på Storo forrige uke.

 

hvordan er batteritiden i real life? Er jo en syk batteritid på denne dingsen..

Min har ligget i standby en ukes tid nå, og har fortsatt alle strekene på batteriet. Jeg har p.t. ikke noe fungerende SIM-kort (porterer), så den har ikke ringt noe.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min på fredags morgen fra elkjøps nettbutikk. Har ikke ladet den enda og har gått ned 2 streker av 5 på batteri indikatoren. Den kjennes en tanke "billig" ut men langt bedre enn prisen skulle tilsi. Eneste jeg har å utsette til nå er at personen i andre enden hører seg selv. Det er noe dritt egentlig. Håper de kommer med en firmware som fikser dette. Er det flere som har merket dette så si gjerne i fra

Jeg har som nevnt over ikke fått ringt med den ennå, men det er jo litt slitsomt, ja. Den virker å være litt... stusselig på konfigurasjonsfronten. Jeg har foreløpig ikke fått slått av lyd når tastelås går av/på.

 

Jeg har bestilt meg noen billige usb-kabler fra ebay, så får vi se om det fungerer. Det er jo et slikt pc-program (bare Windows selvsagt, men...) fra Samsung som kan skravle med den, så der kan man kanskje få til noe?

Lenke til kommentar

Til de som har telefonen, kunne dere skrive et kort review? Hvordan er telefonen? Kjapp, Treg? Går det an å laste ned Opera Mini til den? Hvordan er Kalenderen?

 

Jeg vuderer å bestille den fra CD-On nå, men de har den kun i hel svart. Jeg vil gjerne ha den i svart/orange.

 

Eller bør man vente til B2710? http://www.gsmarena.com/samsung_b2710-3415.php

 

Den er litt mer anvansert,har IP67 men har kun halv så stor batterie.

 

Nå har jeg bare brukt telefonen siden i går, men noen kjappe "first thoughts" fra min bruk av denne mobilen:

 

Byggekvaliteten: god. Plastikk, men fremstår solid og knirkefri. Knappene gir bastant tilbakemelding. Jeg kan tro på at denne tåler støt og litt vannsprut, ut fra første øyekast-vurdering av byggekvaliteten.

 

Skjerm og menyer: Simpel grafikk, enkle og lettfattelige menyer. Svært kjapp og responsiv ved tasting. "No nonsense", den gjør det den skal uten at du venter på fænsi grafikk som hakker. Kameraet tar forresten latterlig dårlige bilder, men jeg regner det som et pluss at det i det hele tatt finnes kamera, egner seg til simpel "dokumentasjon" av ting og tang.

 

Eneste "fænsi" teknologien jeg bruker med det første er blåtann. Koblet til min bils blåtannshåndfri - enkelt og problemløst. Kunne sette bilen til "godkjent enhet", dermed vil telefonen koble seg til bilen automatisk hver gang bilen startes - enkelt og genialt. God lydkvalitet både i telefonen og over bluetooth.

 

Litt over en dags bruk med noe telefonsamtaler (kanskje 10 min tilsammen) og blåtann alltid på har ennå ikke tatt første streken (av totalt 5).

 

Håper på nærmere 2 uker mellom lading med lite til moderat bruk.

 

Edit: Fremdeles alle fem batteristreker etter to døgn og en del telefonsamtaler (tilsammen 40-50 min).

 

Edit #2: Ja, da var 3 døgn i boks, over 70 minutter samtaler er utført og 4 runder Sudoku Java-spill. Fremdeles 5 fulle streker :-)

 

Edit #3:

 

Telefonen har 5 fulle streker med batteri etter 8 dager i syden med noe bruk. Alt tyder på at denne tlf har latterlig god batterikapasitet.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe avansert tlf bruker. Har en symbian nokia navigator sak med gps som jeg har hatt litt glede av men den må på repp, derfor ble det denne.

 

Låter når man skrur på/av tastelås

 

skjermen blir mørk når den ikke er i bruk, ett trykk gir klokkeslett dato og nye mld/ubesvarte annrop. 2 trykk ber om å slå av tastelås.

 

Kallenderen er grei men må gjennom noen trinn i menyen (3 tror jeg) for å komme til den. Kan legges inn som snarvei på en av piltastene. Du kan legge in avtaler klokkeslett sted og gjenntagelse. Alt jeg trenger i allefall

 

Meldinger Vanlig T9 men fungerer bedre enn symbian nokia navigator saken min. Blandt annet hurtig smilys.

 

Batteri virker foreløpig veldig lovende.

 

Dekning er som de andre telefonene jeg har hatt.

 

Grei nok lydkvalitet/styrke på samtaler, men andre enden klager over ekko.

 

Kalkulatoren er enkel og oversiktlig. + - / x ( ) = er valgene man har.

 

Egen knapp til lommelykt (tastelås må være av.

 

Tastelås går fort på igjen (kan kanskje stilles på?)

 

Bygge kvalitet kjempebra til prisen.

 

Har ikke teste den som mp3 spiller.

 

 

Konklusjon Veldig fornøyd foruten Ekko hos personen i andre enden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...