Gå til innhold

starcraft 2 - en smule forbrukerfiendtlig


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg starcraft 2 nylig, og jeg undersøkte litt mulighetene til å selge spillet på et senere tidspunkt men neida, det er visst ikke mulig fordi blizzard ikke har noe system for å trekke tilbake battle.net kontoer slik at andre kan kjøpe min utgave av spillet.

 

Kjøpte det heldigvis på tilbud for 299,- på elkjøp men ser jo at digital download fra blizzard er vesentlig dyrere (!) og sånn sett syns iallefall jeg at det ikke er spesielt koselig å ikke kunne selge en fysisk vare.

 

 

Jeg er rimelig elendig i slike spill og syns letteste vanskelighetsgrad holder i bøtter og spann for meg. Det er ikke utfordringen med å klare vanskelige kamper som er grunnen til at jeg kjøper spill men heller å ha en historie som fenger, slik at jeg kjøpte spillet bare for campaign-delen og har ikke planer eller tid til å holde på med multiplayer i særlig utstrekning.

 

Spillet legger seg vel i lista over produkter hvor det virker ut som en sitter igjen med mer "rettigheter" ved å ty til piratkopiering enn å være ærlig.

 

Har også hørt at EA også er litt slemme etterhvert når det gjelder sånt noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig "grønt" å ta mer betalt for en digital versjon enn et fysisk medium. Hadde planer om å kjøpe spillet online når det kom, men da det skulle koste nesten 200kr mer på nettet må en jo neste bare le. (Faktisk står ikke blizzard en gang for serverkapasistet til nedlastningen om du kjøper det digitalt, det går via "bittorrent".

Lenke til kommentar

Dette spillet har jo nesten vært det enkleste på lang tid å "piratkopiere", installer spillet, lån en konto av en kamerat, spill singleplayer offline, vips, ikke noe stress med cracks som må legges inn der eller der osv.

 

Selvfølgelig får en ikke multiplayer, men visst en kun er ute etter singleplayerdelen er jo dette en mulighet.

 

Og sånn som igår når battle.net var ustabilt til tusen, hva visst en var 2 stk som lovlig hadde kjøpt spillet og skulle bare sitte sammen og gruse hverandre eller computeren? Nei det gikk jo ikke, for LAN er jo ikke implementert i spillet. Da får en pent spille mot computeren alene.

Lenke til kommentar

Veldig "grønt" å ta mer betalt for en digital versjon enn et fysisk medium. Hadde planer om å kjøpe spillet online når det kom, men da det skulle koste nesten 200kr mer på nettet må en jo neste bare le. (Faktisk står ikke blizzard en gang for serverkapasistet til nedlastningen om du kjøper det digitalt, det går via "bittorrent".

 

Jeg skrudde av p2p og hadde 2.5 MB/s ned på http så å klage på båndbredde er ikke akkurat noe særlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...