Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye bør gjøres og hva?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny (dvs brukt, men ny for meg) bil. Tre år gammel, stort sett pen, men med noe riper i skjermen foran. Jeg vil jo gjerne holde den pen og ordentlig, men er ikke supernøye på det estetiske. Det viktigste er å sikre at bilen varer og ikke ruster opp. Jeg er fullstendig grønn og har ikke peiling på sånt. Jeg har heller ikke tid til å gjøre det selv, så spml mitt er:

 

- Hva bør jeg få gjort av bilpleie og hvor mye koster det omtrent?

- Bør jeg få understellet behandlet med tectyl e.l?

- Noen som vil anbefale noen spes steder?

 

På forhånd takk for alle innspill:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vel en fullstendig detailing-jobb av bilen din (innvendig og utvendig) for noen tusenlapper.

Jeg annbefaler deg å avlegge ett besøk i dette forumet når det gjelder bilpleie:

www.detailersclub.no

 

Her finnes det mange entusiaster samt noen som lever av bilpleie, og de fleste der inne ser på en splitter ny bil som stygg i lakken (også undertegnede)

 

Spesielt Bernhard og Brynjar i forumet er sinnsykt flinke og dem som mange andre har lagt ut bilder av jobber dem har gjort. Her kan du se hvor nøye dem (og mange andre) er og hvor fantastisk resultatet blir til slutt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Polere bilen en gang i måneden?

 

1. Hvis du mener polering i ordets rette forstand må du tulle. Da går det ikke mange årene før det ikke er lakk på bilen lengre.

 

2. Hvis du mener å vokse/forsegle lakken, bør du seriøst revurdere produktene du har brukt i all tid, eventuelt se over fremgangsmetoden din. Voks varer mye lengre enn 1 mnd. Selv cheap-o-voks.

 

EDIT: Dette var en gammel topic, beklager.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...