Gå til innhold

Aurora kommer på besøk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et slags svakt lyse grønt lys mot nord her, men om det er nordlys er en annen sak. Ser vertfall ut til at jeg sitter oppe en stund utover natten og følger med :)

Skrevet (endret)

vi har da nordlys på vinteren innimellom vi i sør og, om ikke hvert år ihvertfall.. men nordlys om sommern er sjeldnere -også for dere i nord vil jeg tro :p

Endret av Joaaso
Skrevet

sist det var ordentlig kraftig nordlys over Oslo var vel i 2006 rett før jul såvidt jeg kan huske, så er en stund sia nå, men har sett det en 4-5 ganger her på østlandet, som jeg kan huske.. og så vet jeg at jeg har gått glipp av det et par ganger i tillegg.. men ja jeg misunner de som bor nordpå litt pga nordlyset -det ene året jeg tjenestegjorde på russergrensa mista jeg til slutt tellinga på hvor mange ganger jeg hadde sett nordlys.. -var ikke akkurat misfornøyd med å ha fast vakt i utkikkstårnet fra ett til fire om natta da :p

Skrevet

vi har da nordlys på vinteren innimellom vi i sør og, om ikke hvert år ihvertfall.. men nordlys om sommern er sjeldnere -også for dere i nord vil jeg tro :p

faktisk så er ikke nordlys sjeldnere om sommeren enn vinteren, det er bare mye vanskeligere å se. I nord er det noe som lyser litt sterkere enn nordlyset i sommernatta. ;)

Skrevet

faktisk så er ikke nordlys sjeldnere om sommeren enn vinteren, det er bare mye vanskeligere å se. I nord er det noe som lyser litt sterkere enn nordlyset i sommernatta. ;)

ja vet, det var det jeg sikta til liksom da, men kom kanskje ikke så frem så tydelig som jeg hadde tenkt ;)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...