Gå til innhold

er kristendomen incest?


Anbefalte innlegg

livingman, Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden. Det bodde fks. folk i landet Nod hvor Kain fant sin kone.

 

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Dette har heller ingen ting med kristendom å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at Bibelen sier at Adam og Eva var de første menneskene Gud skapte, gjør ikke at du automatisk får lov til å ha sex med søsteren din.

 

Du leste visst ikke hva jeg skrev?

Adam og Eva var de 2 første, det er ingen tidsaspekt etter dette som forteller når de neste var skapt.

Lenke til kommentar

livingman, Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden. Det bodde fks. folk i landet Nod hvor Kain fant sin kone.

 

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Dette har heller ingen ting med kristendom å gjøre.

 

Han kan ha tatt med seg konen. Det står ikke at han fant henne der eller om han tok henne med fra Eden

Lenke til kommentar

Det at Bibelen sier at Adam og Eva var de første menneskene Gud skapte, gjør ikke at du automatisk får lov til å ha sex med søsteren din.

 

Du leste visst ikke hva jeg skrev?

Adam og Eva var de 2 første, det er ingen tidsaspekt etter dette som forteller når de neste var skapt.

Det fikk jeg med meg. Hvorfor er det relevant for det jeg skrev?

Lenke til kommentar

livingman, Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden. Det bodde fks. folk i landet Nod hvor Kain fant sin kone.

 

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Dette har heller ingen ting med kristendom å gjøre.

 

Han kan ha tatt med seg konen. Det står ikke at han fant henne der eller om han tok henne med fra Eden

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Tror du at de han kunne komme til å møte (som kunne drepe ham), også var med ham fra Eden ?

 

Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

livingman, Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden. Det bodde fks. folk i landet Nod hvor Kain fant sin kone.

 

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Dette har heller ingen ting med kristendom å gjøre.

 

Han kan ha tatt med seg konen. Det står ikke at han fant henne der eller om han tok henne med fra Eden

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Tror du at de han kunne komme til å møte (som kunne drepe ham), også var med ham fra Eden ?

 

Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden.

 

Nei, men jeg snakker vel om hans kone jeg da. Jeg har allerede i kveld skrevet at det i følge bibelen kan indikeres at det fantes flere mennesker enn Adam og Eva og barna... altså i følge bibelen, ikke i følge hva jeg selv tror.

 

Edit: her var det tidligere innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248973&view=findpost&p=16010302

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Det at Bibelen sier at Adam og Eva var de første menneskene Gud skapte, gjør ikke at du automatisk får lov til å ha sex med søsteren din.

 

Du leste visst ikke hva jeg skrev?

Adam og Eva var de 2 første, det er ingen tidsaspekt etter dette som forteller når de neste var skapt.

Det fikk jeg med meg. Hvorfor er det relevant for det jeg skrev?

 

Det står ingen plasser i byen at noen hadde sex med søsken.

Lenke til kommentar

livingman, Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden. Det bodde fks. folk i landet Nod hvor Kain fant sin kone.

 

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Dette har heller ingen ting med kristendom å gjøre.

 

Han kan ha tatt med seg konen. Det står ikke at han fant henne der eller om han tok henne med fra Eden

GT > "Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn"

 

Tror du at de han kunne komme til å møte (som kunne drepe ham), også var med ham fra Eden ?

 

Bibelen sier ikke at Adam, Eva og deres to sønner Kain og Abel var alene på jorden.

 

Nei, men jeg snakker vel om hans kone jeg da. Jeg har allerede i kveld skrevet at det i følge bibelen kan indikeres at det fantes flere mennesker enn Adam og Eva og barna... altså i følge bibelen, ikke i følge hva jeg selv tror.

 

Edit: her var det tidligere innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248973&view=findpost&p=16010302

Ok

Lenke til kommentar

YUCK !

 

så kristendom er imot loven egentlig ? :hmm:

vis vi alle er i slekt og alle som har sex er incest...

 

Det er ikke ulovlig å ha sex med din 19786-menning. Ikke søskenbarn heller :nei:

 

så du har lov og ha sex med søsteren din :ermm:

 

Søskenbarn sa jeg :!:

 

ja men barna til adam og eva var jo brødre / søstre :ermm:

( og noa må jo stamme fra dem og da )

 

Et søskenbarn er en fetter eller kusine, ikke bror eller søster.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Det var ikke ulovlig å gifte seg innad i familien før dette ble nedskrevet i 3.Mos kap 18 - Der finner dere en relativt lang liste over forhold om IKKE er lov.

 

At det var lov før dette, kommer jo enkelt fram ved at Abraham var gift med sin halvsøster.

 

 

 

// WINWIN

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Maria var utro med gud og gud hadde samleie utenfor ekteskap. Fyfy!

 

Å kalle det jomfru fødsel var vel bare for at hun ikke skulle bli steinet.

 

Hva med mannen til Maria, trodde og godtok han på alt dette?

 

I følge Evangeliet etter Matteus så var Maria med barn da hun traff Josef. Da Josef fant dette ut så ønsket han å skilles uten å lage noe mer bråk utav det. Da kom det en engel og befalte (!!!) Josef til å bli hos Maria fordi den sønnen hun skulle føde skulle bli en helt spesiell unge (alle foreldre sier vel i grunn at sine egne barn er helt spesiell, og de har jo helt rett).

 

edit: feil bok...

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Tror noen brukere bør få en sjanse til å prøve på nytt igjen.

 

Hvis man skal være så hypp på vitenskap bør dette være kjent:

 

http://npweb.npolar.no/tema/geologiantarktis

 

Ross-Weddellforsenkningen i Vest-Antarktis består av flere eldre fjellkjedesoner som ble til mellom midtre oldtid og tidlig mellomtid (500-200 mill. år). Disse har sin fortsettelse i nabokontinentene Australia eller Afrika som hang sammen med Antarktis i Gondwanaland. To aktive vulkaner, Mt. Erebus og Mt. Terra, ligger i denne forsenkningen.

 

Australia og Afrika var høyst sannsynlig sammenhengende i tidligere tider.

 

Dermed kan dette forklare hvordan Kenguruer kom seg til Australia...

Min teori er at kenguru har utviklet seg i Australia etter at Øya ble adskilt med andre kontinenter, derfor det sær-Australske dyrelivet der.

 

Samme gjelder øygruppen Madagaskar på Afrikas østkyst.

 

I tillegg mener man menneskets vogge er i Afrika, området Great rift valley.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Rift_Valley

 

Altså, vi alle stammer høyst sannsynlig fra mennesker i dette området, dette gjør det ikke umulig i at de første mennesker kom fra Edens hage.

 

Noen mener Edens hage lå i nåværende Iran.

Andre mener Edens hage nå ligger under havnivå, øst for Afrika, faktisk ikke veldig langt fra Great rift valley.

 

Man bør også ha kjennskap til tidligere menneskers vandringshistorie og mønster før en langer ut med rasebeskrivelser.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei hallo..

 

en tanke slo meg idag.

 

vis adam og eva var det første meneskene. og de fikk barn. så fikk de barna barn med hverandre også videre... ?

 

er det slik det står i bibelen ? ( kidd ikke og lese :p )

Ja nettopp. Og hvem skulle de anmeldt dem til? :) Forbud mot incest kom først i moseloven senere. Og incest var heller ikke skadelig da, helt i starten da alt var perfekt. Er vel senere det har begynt å bli skadelig pga noe gen-greier eller hva det nå er.

 

Er det noe som er incest er det i mormonismen. De lærer jo at Gud kom til jorden i menneskeform for å ha sex med Maria for å unnfange Jesus. Gud hadde altså sex med sitt "spritchild" Maria!

Incest har alltid vært skadelig!

 

Tutankhamon, som opprinnelig het Tut-ankh-aton, allment navn i sin levetid Neb Kheperu Re var farao i Egypt i perioden (ca) 1334 til 1325 f.Kr. Tutankhamon døde plutselig i en alder av bare 19 år, i det ellevte året av hans regjeringstid.

 

 

Product of incest

 

King Tut was the result of a incestuous relationship and, because of that, may have suffered from several genetic defects that contributed to his early death.[13] For years, scientists have tried to unravel ancient clues as to why the boy king of Egypt, who reigned for 10 years, died at the age of 19. Several theories have been put forth. As stated above, one was that he was killed by a blow to the head. Another put the blame on a broken leg. As recently as June 2010, German scientists said they believe there is evidence he died of sickle cell disease.

 

The research was conducted by archaeologists, radiologists, and geneticists who started performing CT scans on Tutankhamun five years ago and found that he was not killed by a blow to the head, as previously thought. That same team began doing DNA research on Tut’s mummy, as well as the mummified remains of other members of his family, in 2008. DNA finally put to rest questions about Tut’s lineage, proving that his father was Akhenaten and that his mother was not one of Akhenaten’s known wives. His mother was one of Akhenaten’s five sisters, although it is not known which one. New CT images discovered congenital flaws, which are more common among the children of incest. Siblings are more likely to pass on twin copies of harmful genes, which is why children of incest more commonly manifest genetic defects.[14] It is suspected he also had a partially cleft palate, another congenital defect.[15]

 

The team was able to establish with a probability of better than 99.99 percent that Amenhotep III was the father of the individual in KV55, who was in turn the father of Tutankhamun.[16] The DNA of the so-called Younger Lady (KV35YL), found lying beside Queen Tiye in the alcove of KV35, matched that of the boy king. Her DNA proved that, like Akhenaten, she was the daughter of Amenhotep III and Tiye; thus, Tut's parents were brother and sister.[17] Queen Tiye held much political influence at court and acted as an adviser to her son after the death of her husband. There has been speculation that her eldest son Prince Tuthmose was in fact Moses who led the Israelites into the Promised Land.[18]

 

While the data are still incomplete, the study suggests that one of the mummified fetuses found in Tut's tomb is the daughter of Tutankhamun himself, and the other fetus is probably his child as well. So far only partial data for the two female mummies from KV21 has been obtained.[19] One of them, KV21A, may well be the infants' mother and thus, Tutankhamun's wife, Ankhesenamun. It is known from history that she was the daughter of Akhenaten and Nefertiti, and thus likely her husband's half sister. Another consequence of inbreeding can be children whose genetic defects do not allow them to be brought to term.

 

The research team consisted of Egyptian scientists Yehia Gad and Somaia Ismail from the National Research Center in Cairo. The CT scans were conducted under the direction of Ashraf Selim and Sahar Saleem of the Faculty of Medicine at Cairo University. Three international experts served as consultants: Carsten Pusch of the Eberhard Karls University of Tübingen, Germany; Albert Zink of the EURAC-Institute for Mummies and the Iceman in Bolzano, Italy[20]; and Paul Gostner of the Central Hospital Bolzano.[21]

 

As stated above, the team discovered DNA from several strains of a parasite proving he was infected with the most severe strain of malaria several times in his short life. Malaria can trigger circulatory shock or cause a fatal immune response in the body, either of which can lead to death. And while Tut did suffer from a bone disease which was crippling, it would not have been fatal. “Perhaps he struggled against others [congenital flaws] until a severe bout of malaria or a leg broken in an accident added one strain too many to a body that could no longer carry the load,” wrote Zahi Hawass, archeologist and head of Egyptian Supreme Council of Antiquity involved in the research.

Lenke til kommentar

Du har misforstått noe med religion kjære trådstarter. Hvis du skal begynne å bevege deg over på disse filosofiske veiene som kalles religion er det noen ting du må gjøre for å skikkelig forstå konseptet. Religion er en slik vidunderlig fleksibel ting, man trenger nemlig ingen logikk! Logikk er noe som ganske ofte er forbeholdt virkeligheten så den må du først legge fra deg. Så må du ikke tenkte sånn at det som er feil nå nødvendigvis var feil når disse historiske religiøse personene gjorde det. Der gjelder nemlig regelen "ikke gjør som jeg gjør, men gjør som jeg sier! Og hvis ikke skal jeg straffe deg for all evighet." Du må liksom bli litt mer i kontakt med den hykleriske siden av deg for å skikkelig forstå hvordan det hele er kokt sammen.

 

Deretter må du ta etikken og moralen du har som menneske og kaste den langt bort. Dette gjøres ved å brenne noen homofile, barn av ikke-religiøse foreldre, dem du ikke liker fjeset på osv, levede på bålet. Hvis du blir kvalm betyr det at du ikke enda har forstått konseptet. Du må heller brenne enda mer folk levende til du blir apatisk. Så kan du ta et folkeslag du ikke liker, drepe alle menn, drepe alle kvinner som ikke er jomfru, og ta de som er jomfru samt uskyldige barn til slaver eller sexslaver. Resten kan du selge som slaver til den prisen Gud har fastsatt er rettferdig på dagens marked. Når du har gjort alt dette, er du per kristen definisjon, "god" og fortjener en engangsbilett til det åndelige nord korea som også kalles himmelen sammen med andre "gode" kristne. Da kan du endelig begynne å forstå hvorfor slike logiske ting som "Noa's båt" faktisk er irrelevant og at de som protesterer heller burde holde kjeften sin og gjøre som du sier, eller helst, brennes levende. De unngår nemlig slike logiske brister i bibelen ved å heller lage slike megastore brister slik at den første bristen blir lite iøyefallende.

 

Så neste gang menneske oppdaterer bibelen blir det mer "Noa var på båten sin med familien, det regnet veldig mye og alle unntatt noa døde sånn at OII I HELVETE, SE EN ENHJØRNING SOM SPILLER PIANO, og så var hele verden dekket av dyr og mennesker i forskjellige farger og fasonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei hallo..

 

en tanke slo meg idag.

 

vis adam og eva var det første meneskene. og de fikk barn. så fikk de barna barn med hverandre også videre... ?

 

er det slik det står i bibelen ? ( kidd ikke og lese :p )

Hvorfor tillot Gud ekteskap mellom bror og søster i fortiden?

Bibelens beretning viser at Kain må ha giftet seg med en av sine søstre, eller muligens en niese. (1. Mos. 4: 17; 5: 4) Den forteller også at Abraham giftet seg med sin halvsøster. (1. Mos. 20: 12)

Men senere, i den lov som ble gitt gjennom Moses, ble ekteskap mellom så nære slektninger spesielt forbudt. (3. Mos. 18: 9, 11)

 

Hvorfor var ekteskap mellom bror og søster ikke uriktig og uheldig i begynnelsen av menneskehetens historie?

Gud skapte Adam og Eva fullkomne, og det var hans hensikt at alle mennesker skulle stamme fra dem. (1. Mos. 1: 28; 3: 20) Det sier seg selv at nære slektninger ville komme til å gifte seg med hverandre, spesielt i de første generasjonene. Selv etter at synden kom inn i verden, var det forholdsvis liten fare for betydelige deformiteter hos barna i de første generasjonene, for den menneskelige familie var mye nærmere den fullkommenhet som Adam og Eva hadde hatt. Dette bekreftes av den høye levealderen folk da oppnådde. (Se 1. Mosebok 5: 3—8; 25: 7.) Men omkring 2500 år etter at Adam syndet, forbød Gud ekteskap mellom nære slektninger. — 3. Mosebok 18: 2—18.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...