Gå til innhold

Hvor mye ledig plass bør det være på ekstern HD?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har en ekstern HD (formatert i HFS, jeg bruker MacBookPro). Dette er en 2TB Western Digital HD, som jeg bruker til datalagring. Jeg har ca. 31GB ledig. Er dette et problem, kan det oppstå datafeil når jeg har såpass lite ubrukt plass igjen på HDen? Hadde satt pris på svar. :) Takker for hjelpen.

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens,

 

Jeg har en ekstern HD (formatert i HFS, jeg bruker MacBookPro). Dette er en 2TB Western Digital HD, som jeg bruker til datalagring. Jeg har ca. 31GB ledig. Er dette et problem, kan det oppstå datafeil når jeg har såpass lite ubrukt plass igjen på HDen? Hadde satt pris på svar. :) Takker for hjelpen.

 

Jeg har mindre en 1GB igjen på flere av mine disker og har aldri hatt problemer med dette.

Lenke til kommentar

Skal man følge den logikken så er det ideelle at lommeboka og kontoen er tom.  :cool:

 

On topic: systemdisker (som inneholder operativsystem) bør man ikke fylle helt opp, av forskjellige grunner.

Men for lagringsdisker ser jeg ingen slike problem. Defragmentering trenger ledig plass, men det er sjeldent nødvendig å gjøre.

 

 

Lenke til kommentar

Skal man følge den logikken så er det ideelle at lommeboka og kontoen er tom.  :cool:

Hvis jeg klarer å presse den mentaliteten inn i hodene på befolkningen i det ganske land, vil det nok gagne meg selv på sikt.

 

Papirkurv og sidevekslingsfil (for dem som bruker disse funksjonene) tar også litt plass på diskene. Papirkurv, når funksjonen er i bruk, opptar normalt en viss andel av lagringsplassen på hvert volum.

 

Hva angår eksterne disker er den eneste reelle grunnen til å beholde noe ledig plass, som nevnt defragmentering. Det er imidlertid minimalt med plass som kreves for dette, og i praksis egentlig ikke noe å bry seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...