Gå til innhold

P5Q Deluxe ingen digital lyd Win7


Tonyman

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder på å hjelpe en venninne med PC-problemer. Hun har et ASUS P5Q Deluxe hovedkort med Win7. Etter en fersk installasjon av Win7 får hun analog lyd fra minijack-pluggene, men SPDIF virker ikke.

 

Jeg har søkt litt på google, og ser at flere har samme problem, men ingen av løsningene virker. Det ser ut til at andre forsøker drivere og updates for XP og Vista, men ingen av de løsningene har fungert på Win7.

 

Kan det være noe krøll med BIOSen? Lydchipen sitter på hovedkortet, og ikke et separat kort, som på noen av ASUS' hovedkort.

 

Dessuten; P5Q Deluxe har såvidt jeg har funnet ut ikke samme lydchip som standard og pro-versjonen.

 

Takker for alle tips (bortsett fra tips om å prøve Windows Update - jises).

 

Hilsen Tonyman :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper denne :-)

 

Hei,

 

Jeg holder på å hjelpe en venninne med PC-problemer. Hun har et ASUS P5Q Deluxe hovedkort med Win7. Etter en fersk installasjon av Win7 får hun analog lyd fra minijack-pluggene, men SPDIF virker ikke.

 

Jeg har søkt litt på google, og ser at flere har samme problem, men ingen av løsningene virker. Det ser ut til at andre forsøker drivere og updates for XP og Vista, men ingen av de løsningene har fungert på Win7.

 

Kan det være noe krøll med BIOSen? Lydchipen sitter på hovedkortet, og ikke et separat kort, som på noen av ASUS' hovedkort.

 

Dessuten; P5Q Deluxe har såvidt jeg har funnet ut ikke samme lydchip som standard og pro-versjonen.

 

Takker for alle tips (bortsett fra tips om å prøve Windows Update - jises).

 

Hilsen Tonyman :)

Lenke til kommentar

Er vel drivere på denne siden du skal ha.

 

ASUS' drivere løser ikke problemet. Jeg skal forsøke å reinstallere Win7 med driverne fra Realtek. Venninnen min hadde feilkoblet en av harddiskene, så jeg skal nullstille hovedkortet før jeg reinstallerer, og så flashe BIOSen også. Kan være noe rart der...

 

Takk for tipsene folkens. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...