Gå til innhold

Feil i minnebrikke?


Mr T

Anbefalte innlegg

Har problemer med maskinen min etter en oppgradering av hovedkort og minne.

Har skiftet til et MSI KT4 Ultra HK, og 512mb Twinmos 2700 cl 2,5 minne.

 

Nå har jeg problemer med at maskinen restarter uten varsel, både under oppstart av windows XP, samt inne i windows. Titt og ofte kommer det opp blåskjerm med "Page fault in nonpaged area". Slike ting forekommer også i sikkermodus.

 

Har forsøkt å skifte på andre hardware komponenter (skjermkort mm), men det har ikke hjulpet. Minneinnstillinger i bios (buffering, skygging) er også forsøkt endet.

 

Jeg tror dette kan skyldes at minnebrikken ikke kommuniserer godt nok med hovedkortet, selv om brikken er i orden. Har opplevd tilsvarende med tidligere maskiner.

 

Mitt spm. blir da om andre har opplevd liknende, og hva som kan være løsningen på problemet?

 

Mvh

Mr T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som om ram brikken er defekt, har du prøvd en annen brikke?

 

Kan også hende at brikken ikke er blandt de godkjente fra hovedkort leverandøren.

 

Var borti samme problemet på egen maskin og det viste seg fort å være ram brikken. Jeg hadde 1Gb ram (2x512) plutselig begynte maskinen å oppføre seg slik du beskriver, viste seg å være den enen brikken selv om det ikke ble rapportert feil under testing. Man vet aldri med andre ord.

 

 

 

 

des,OUT!

---------------------------------------

we lucky few, band of brothers

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Nei, har ikke fått testet med annen RAM-brikke, men skal se om jeg kan få lånt en i helgen.

Jeg hadde som sagt noe likendene med en pc133 SDRAM-brikke som fungerte utmerket hos naboen, men skapte krøll hos meg.

 

Er det kanskje noen her som har erfaringer med hvilke minnemerker som går/ikke går med et MSI KT4 Ultra HK?

 

Ser forresten at leverandøren har testet en Twinmos 3200 brikke på kortet og sagt at denne er godkjent

 

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...6&MODEL=MS-6590

 

Mvh

Mr T

Lenke til kommentar

TwinMos minne er ikke bra!

Jeg har også har hatt noen problemer med Twinmos minne.

Sats på Crucial eller Kingston.

Gå til www.crucial.com

Bruk sin søkefunsjon for å finne minne (hovedkortmerke, model, osv.)

Sammelign produktnumeret fra crucial med de som har noen nettbutikker.

Da får du garantert maskinen din til å fungerer.

(Du MÅ være sikker at det er et minne problem)

mvh

Lenke til kommentar
TwinMos minne er ikke bra!

Jeg har også har hatt noen problemer med Twinmos minne.

Sats på Crucial eller Kingston.

Gå til www.crucial.com

Bruk sin søkefunsjon for å finne minne (hovedkortmerke, model, osv.)

Sammelign produktnumeret fra crucial med de som har noen nettbutikker.

Da får du garantert maskinen din til å fungerer.

(Du MÅ være sikker at det er et minne problem)

mvh

 

Hvordan kan du si at TwinMos minne er dårlig...alle er jo veldig fornøyd når du ser på pris/ytelse serlig de brikkene med Win....Uansett så hvis det er under 14 dager siden du kjøpte delene og du kjøpte dem på nette ville jeg bytta det k4 kortet fort som fy å bytta i et nforce2 kort..kan anbefale abit v2.0

Lenke til kommentar

(Du MÅ være sikker at det er et minne problem)

mvh

 

Ja, det var det da.... Eneste måten er vel å bruke en annen minnebrikke for å teste systemet? Eller finnes det kanskje software hvor man kan kjøre testen på egen maskin?

 

Mvh

Mr T

Lenke til kommentar
TwinMos minne er ikke bra!

Jeg har også har hatt noen problemer med Twinmos minne.

Sats på Crucial eller Kingston.

Gå til www.crucial.com

Bruk sin søkefunsjon for å finne minne (hovedkortmerke, model, osv.)

Sammelign produktnumeret fra crucial med de som har noen nettbutikker.

Da får du garantert maskinen din til å fungerer.

(Du MÅ være sikker at det er et minne problem)

mvh

Twinmos er jo glimrende!

Lenke til kommentar

Kjørte to minnetester og resultatet er at dette fungerer som det skal. Her er det noe annet muffens. Neste steg er å oppdatere alle drivere. Har nemlig lite lyst til å formatere disken og legge inn samtlige program på nytt.

Lenke til kommentar

Vel, vel selv om minnetestene ikke viste noen problemer med minnet, skiftet jeg over til en lånt 256 mb Apacer 2100, cl2 og vips...... Så langt har maskinen fungert som forutsatt og ingen feilmeldinger av noe slag.

 

Tja, hva skal man si??? Selv om minnebrikken er ok ser det ut for at denne ikke fungerer optimalt sammen med resten av komponentene.

 

Da var det bare å ta frem kortet og kjøpe ny RAM-brikke.

 

Takk til alle som kvitterte på problemet mitt :)

 

Mr T

Lenke til kommentar

For å sitere meg selv... :oops:

 

 

Var borti samme problemet på egen maskin og det viste seg fort å være ram brikken. Jeg hadde 1Gb ram (2x512) plutselig begynte maskinen å oppføre seg slik du beskriver, viste seg å være den enen brikken selv om det ikke ble rapportert feil under testing. Man vet aldri med andre ord.

 

 

Bra du fikk en orden på det.

 

 

 

 

des,OUT!

---------------------------------------

we lucky few, band of brothers

Lenke til kommentar
hmm...

 

har akkurat bestilt dette kortet og en 256MB PC3200 fra twinmos, var dette en tabbe kanskje? kan fortsatt avbryte bestillingen.

 

billythekid: er dette et veldig dårlig HK eller noe, siden du anbefaler sterkt å ikke kjøpe det?

 

Valg av ram var på ingen måte en tabbe.. skulle ønske jeg kunne si det samme om hovedkortet. MSI KT4 er ganske dårlige greier. Selv KT3 er bedre. Problemene med KT kortet er mange og ekle..ekle i den forstand at man aldri finner noen logiske forklaringer på problemet. MAO kan feilsøking være et rent he**** på.

Nå tar jeg kanskje litt i, men i forhold til alt det andre man finner på markedet nå om dagen så er det ikke så langt unna. Kjøper du et nForce2 basert kort så er du sikret god ytelse, og god kompatibilitet i forhold til andre komponenter.

Lenke til kommentar

men jeg har ganske dårlig med penger, og jeg har ikke planer om å overklokke.

så målet mitt er å få en stabil PC, ikke en som tåler like mye juling som en sumobryter. :p

 

men er KT4 dårlig fordi det tåler lite OC og annen "juling", eller er det et ustabilt chipset?

 

er plaget av asus kortet mitt, er helt stabilt, men ikke lenger en tippen 14 timer, da er det blåskjerm. men så er det jo et KT133 kort med SDRAM også da... :)

 

om du blar deg igjennom demovarene på komplett.no (som for øyeblikket er nede?) og får hvelge et kort til maks 480,-, hva ville du ha valgt?

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
men jeg har ganske dårlig med penger, og jeg har ikke planer om å overklokke.

så målet mitt er å få en stabil PC, ikke en som tåler like mye juling som en sumobryter. :p

 

men er KT4 dårlig fordi det tåler lite OC og annen "juling", eller er det et ustabilt chipset?

 

er plaget av asus kortet mitt, er helt stabilt, men ikke lenger en tippen 14 timer, da er det blåskjerm. men så er det jo et KT133 kort med SDRAM også da... :)

 

om du blar deg igjennom demovarene på komplett.no (som for øyeblikket er nede?) og får hvelge et kort til maks 480,-, hva ville du ha valgt?

 

Mvh, Jan Erik

 

Nå er tydligvis komplett.no nede, så jeg får ikke kikket. Om du ikke har planer om å overklokke noe i det hele tatt så burde det går bra, men pass på at du kjøper noen rambrikker som garantert fungerer på det. Når kortene først er oppe å går, og ikke er overklokket så er nok stabiliteten grei nok. Last ned siste bios oppdatering, så går det nok bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...