Gå til innhold

JapanPhotos SuperSikring: Er disse likestilt? (Sony)


Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke at folk ikke skal gjøre som de selv syns er best. Selvfølgelig er det en trygghet i at man har forsikret utstyret. Jeg har også forsikret utstyret.

 

Å be meg spørre forsikringsselskapet om de påtar seg kostnadene ved sensorrens er vel bortimot det mest idiotiske argumentet for en slik forsikring jeg har lest noensinne. Skitten sensor er ingen skade, og jeg har heller ikke hatt noen utgifter å snakke om for å gjøre det. En blåsebelg til ca.45kr på apoteket. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit at noen synes det er bortkastet penger,men det gir deg også en større brukertoleranse.

 

Jeg har tegnet en såkalt supersikring og det gjør at jeg tar med meg kameraet på plasser som jeg normalt ikke ville ha gjort,bla.henger ut fra et vindu i tredje etasje og holder kameraet med bare noen få fingerer for å få det utsnittet jeg vil ha :)

 

Jeg hadde vært mer redd for meg selv hvis jeg hang ut vinduet i 3. etasje.

 

Jeg har ikke supersikring på mitt kamera, men når jeg neste gang skal kjøpe et som koster litt mer penger tror jeg at jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe med supersikring. Det er en ekstra garanti i 4 år, og etter de 4 årene vil man uansett bytte kamera.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at folk ikke skal gjøre som de selv syns er best. Selvfølgelig er det en trygghet i at man har forsikret utstyret. Jeg har også forsikret utstyret.

 

Å be meg spørre forsikringsselskapet om de påtar seg kostnadene ved sensorrens er vel bortimot det mest idiotiske argumentet for en slik forsikring jeg har lest noensinne. Skitten sensor er ingen skade, og jeg har heller ikke hatt noen utgifter å snakke om for å gjøre det. En blåsebelg til ca.45kr på apoteket. :roll:

 

Om du synes det er idiotisk må nå være din sak. Men mannen i gata gjør ikke sensorrens selv, og er veldig sjelden at blåsebelg holder.. At skitten sensor ikke er en skade vet jeg vell, og har aldri sagt det er det heller. Men så super er Supersikringen, at den dekker denne kostnaden i fire år.

Det er med andre ord for de fleste 4x1200= 4800,- spart ila 4år.

Lenke til kommentar

Neida, vil ikke krangle, og som jeg sa tidligereså må folk gjøre det de syns er best selv. Men er virkelig besparelsen 1200kr per sensorrens? I såfall har Japan Photo mangedoblet prisen for den tjenesten i løpet av de siste 2 år. Mente å ha lest at det bare kostet noen hundre for en slik rens hos dem så jeg tok et søk på forumet.

 

I denne tråden fra oktober 2008 så skriver JPStoney at en sensorrens den gang kostet 249,-. Om prisen på dette i kjeden ikke har steget veldig mye så er besparelsen din på sensorrens betydelig lavere enn 4800,-

 

Jeg vil heller kalle det en form for serviceavtale.

 

Hvor mye var det jeg betalte igjen for 30Dén sin supersikring,tror det var ca 500.-for 4 år.

 

Og betale 500.- for å kunne få alle former for rensing av kameraet og eventuelt reparert når du ødelegger noe eller hvis du drukner kameraet,det er vel ingen hjemme/innboforsikring som dekke sånne "skader".

 

I tillegg så har jeg en verdiforsikring av kamerautstyret,siden Jp beklageligvis :whistle: ikke dekker tyveri i supersikringen sin.

Njjaa...

 

Nei, det er ikke ett servisavtale. Du får "bare" rens av kamerautstyr eller objektiv hvis du trenger det:

 

Eksempel 1: "snart er det ferie og jeg har idag lyst på en sensor rens og derfor drar jeg till nærmeste JP butikk og vis Supersikkringbevisen og får det gratis" Feil. Du har ikke skade, du far ikke rens (eller du må betale 249,- for det som alle andere kunder)

 

Eksempel 2: Du har tydelig støv på sensorn og får dårlig fremkalde bilder p.g.a. dette. Ja, støv ødelegger kamerans funksjon og derfor får du gratis rensing fra Supersikkringen...

 

Små forskjell, men viktig forskjell...

 

Stephan (nå virklig ute)

Lenke til kommentar

Helt sant det, hos JP koster det 349,-

Så hvis man slipper å sende til Canon/Nikon og tar dette hos JP så koster det 1400 for 4 sensorrens. Men supersikringen dekker kun rens hos originalverkstedene!

 

Men har man ikke supersikring så er det en meget billig sensorrens å ta den hos JP, koster jo nesten mer i materiale (Swab's + veske) å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Helt sant det, hos JP koster det 349,-

Så hvis man slipper å sende til Canon/Nikon og tar dette hos JP så koster det 1400 for 4 sensorrens. Men supersikringen dekker kun rens hos originalverkstedene!

 

Men har man ikke supersikring så er det en meget billig sensorrens å ta den hos JP, koster jo nesten mer i materiale (Swab's + veske) å gjøre det selv.

 

 

det er opp til hver enkelt Japan Photo butikk om de gjør denne typen rens, da det krever litt kunnskap og erfaring for å gjøre det for kunder. Noen tilfeller kan kreve støvfritt labratorie, og da må det til leverandør/verksted.

 

 

Jeg har fått rens hos stavanger og sandnes, og det ble gjort på dagen :new_woot: (da jeg kom relativt tidlig på dagen)

Er ikke dette motstridende opplysninger om hvor (eller av hvem) sensorrensen blir gjort? Jobber du på Japan Photo SHphoto? Isåfall burde du kanskje opplyst om det i tråden.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

A100 var da helt egentlig tenkt til å dekke et større segment da det kom ut, så om du er veldig heldig kan du skaffe deg nye A560. Men siden denne ikke kommer ut med det første kan du jo prøve å betale deg opp til A580. Det ville vært en særdeles god deal.

 

Eller hør om du kan skaffe deg A55/33, da dette for mange er et perfekt back-up kamera med litt mer P&S feeling, samt ekstremt god filming. Størrelsen er også veldig praktisk, på høyde med Olympus sine mindre. En pannekake på dette, så tar det ikke mye plass! Jeg ville diskutert med JP om muligheten for A33/55, ved et mellomlegg fra kostnaden på A390 til A33/55.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...