Gå til innhold

AMD Bulldozer vs Intel Sandy/Ivy bridge - nyheter fram mot lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Litt Bulldozer rykter å se på. Hvis dette stemmer så kommer det en god hastighetsøkning fra dagens prosessorer.

Link

Problemmet til AMD har nødvendigvis ikke våre hastigheten, men effektiviteten.

Intel er pr. dags dato langt mer effektive pr. ghz, enn AMD.

Håper for AMD's del de heller får ordnet på effektiviteten, enn å trø på med mer hastighet og tro det løser problemet.

For å si det sånn, så setter du ikke en 350hk's motor i en bil som er laget for max 150hk med et bra resultat, uten å forbedre, understell, bremser osv osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo nettopp det som menes med hastighetsøkning, "higher instructions per clock cycle (IPC)" noe som garantert blir meget mer effektiv fra Phenom II og sannsynligvis også noe av det intel har ute nå også. =)

Ser jo nå at jeg har blandet hastighet og frekvens :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg drøyer ihvertfall bygging av ny hjemme rig inntil socket 2011 og bulldozer er her. Det virker på ryktene som at Sandy i 1155 form skal få kjørt seg.

Skal sette opp en xxxK på jobben om ikke lenge, så jeg får uansett prøvd mp-only klokkinga til Intel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Ennå litt mer detaljer rundt Bulldozers forventede ytelse.

 

Link

Hmm, litt skeptisk.

Tror ikke det er mye FPS å hente på CPU siden for AMD (sett bortifra gitte titler), skjermkortet er som regel flaskehalsen.

50% økning fra i7 950? Litt irrelevant (uten om for de som har den fra før), hvor påstår de den plasserer seg i nærheten av Sandy Bridge, det er mer intressant!

Lenke til kommentar

 

Hmm, litt skeptisk.

Tror ikke det er mye FPS å hente på CPU siden for AMD (sett bortifra gitte titler), skjermkortet er som regel flaskehalsen.

50% økning fra i7 950? Litt irrelevant (uten om for de som har den fra før), hvor påstår de den plasserer seg i nærheten av Sandy Bridge, det er mer intressant!

 

 

Nja , finnes sikkert mange måter man kan optimalisere på så at man kan få en høyere fps økning ved bruk av cpu og gpu og akkurat der har jo nå Amd fordelen med at de har kjøpt opp Ati og fått en enorm mengde med informasjon og erfaring om utviklingen av gpu'er.

 

Men som andre har påpekt her så blir det vanskelig å finne ut hva resultatene blir før Bulldozer kommer ut.

 

 

Lenke til kommentar

Pessimist ?

JEg er til vanlig ikkje pessimist, men nå er det på tide at AMD faktisk beviser litt. Synes ikkje AMD har vært bra siden socket 939 og DFI Lanparty tidene. Men men. Jeg kjøper som regel bare det som yter best, så det har vært lite amd cpu'er i hus de siste årene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ah.. Socket A minner; 2,8Ghz Burton og Lanparty. Dual Channel ram og minnekontroller på cpu'en mens Intel sleit med Pentium. Jeg velger å tro AMD kan få til noe med Bulldozer, vi trenger litt skikkelig konkurranse igjen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...