Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når folk spør hvordan det går e.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er oftest bare et drittspørsmål som folk spør og regner med å få "jo bare bra, du da?" tilbake. av og til når folk spør så svarer jeg at "jo det kunne gått bedre", og da ser det ut som at de helt må skifte gir oppe i hodet sitt.

 

Altså: når folk flest stiller det spørsmålet til folk flest så er det forventet at man svarer "bra". For vi skal alle ha perfekte liv, til og med sorgene våres skal være perfekte.

 

Dette er bare observasjoner jeg har gjort meg, og merker at jeg gjør det samme selv :innocent:

 

Da kommer jeg med det neste spørsmålet i tilknytning til "Hvrodan går det?":) Hva om virkelig er interessert i å høre hvordan en person har det, hva skal en spørre om da dersom "Hvordan går det?" bare blir oppfattet som en høflighetsfrase?

 

 

Tja, man må vel bare vise det med kroppsspråket at man faktisk er interesert i hvordan det går, eller man kan spørre "hvordan går det EGENTLIG?". Da sier du det nesten rett ut at du er interesert i virkeligheten og ikke bare er høflig.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på situasjonen da. Vis du bare hilser på noen og de liksom sier noe i duren "går det bra?", "hva skjer a?", "står til?", så forventer de ofte ikke hele livs historien din, men heller noe ett litt kort svar. Men som sagt kommer jo helt an på sitvasjonen din og du ser det jo an vis det er en god venn som spør deg med riktig tonefall så sier man jo litt mer. Det blir jo også ofte brukt for å starte opp en samtale vis noen spør om det går bra kan man f.eks svare "joda har det fint nettopp satt båten ut på vannet" også er man igang..

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...