Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gamingbærebar


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg trenger en pc som funker bra til gaming, har godt skjermkort og en god prossesor som klarer mer enn chrome og spotify samtidig... Den gamle pcn er temmelig utdatert og trenger litt nytt liv ettersom sc2 har hatt release og det kommer en del okei spill jeg gjerne vil kunne kjøre i framtiden.

 

Jeg ser hovedsaklig etter en bærebar pc mellom 8-10 lapper om det går noe over gjør ikke dette noe så lenge kvaliteten er der. Skjermen skal være 15" men trenger ikke være større. Og vil helst ikke ha noe anna stash bortsett fra ett helt normalt tastatur. Den jeg har nå acer6920 har ett såkalt multimedia board som gikk sønder etter 2 uker.. og slår seg av når det passer den.

 

Uansett om det er noen som har noen gode innspill til en stasjonær også tar jeg gjerne imot dette, må ha noe som funker bra på dagens spill og som funker rimelig greit på spill om ett halvtår også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg trenger en pc som funker bra til gaming, har godt skjermkort og en god prossesor som klarer mer enn chrome og spotify samtidig... Den gamle pcn er temmelig utdatert og trenger litt nytt liv ettersom sc2 har hatt release og det kommer en del okei spill jeg gjerne vil kunne kjøre i framtiden.

 

Jeg ser hovedsaklig etter en bærebar pc mellom 8-10 lapper om det går noe over gjør ikke dette noe så lenge kvaliteten er der. Skjermen skal være 15" men trenger ikke være større. Og vil helst ikke ha noe anna stash bortsett fra ett helt normalt tastatur. Den jeg har nå acer6920 har ett såkalt multimedia board som gikk sønder etter 2 uker.. og slår seg av når det passer den.

 

Uansett om det er noen som har noen gode innspill til en stasjonær også tar jeg gjerne imot dette, må ha noe som funker bra på dagens spill og som funker rimelig greit på spill om ett halvtår også :)

sitter å leser dette med min acer 6920g:D største sriten jeg har hat ever!! egentlig bare fordi jeg lagger p åfleste spill:/ skal kjøpe ny pc nå som ejg ser du skal men jeg anbefaler deg kjøp stasjonær vist du ikke har råd til dennada?skal lage et oppsett til deg i morgen når du har svart om du skal ha intel amd ti mus elelr skjerm osv

Lenke til kommentar

Heisann, jeg trenger en pc som funker bra til gaming, har godt skjermkort og en god prossesor som klarer mer enn chrome og spotify samtidig... Den gamle pcn er temmelig utdatert og trenger litt nytt liv ettersom sc2 har hatt release og det kommer en del okei spill jeg gjerne vil kunne kjøre i framtiden.

 

Jeg ser hovedsaklig etter en bærebar pc mellom 8-10 lapper om det går noe over gjør ikke dette noe så lenge kvaliteten er der. Skjermen skal være 15" men trenger ikke være større. Og vil helst ikke ha noe anna stash bortsett fra ett helt normalt tastatur. Den jeg har nå acer6920 har ett såkalt multimedia board som gikk sønder etter 2 uker.. og slår seg av når det passer den.

 

Uansett om det er noen som har noen gode innspill til en stasjonær også tar jeg gjerne imot dette, må ha noe som funker bra på dagens spill og som funker rimelig greit på spill om ett halvtår også :)

sitter å leser dette med min acer 6920g:D største sriten jeg har hat ever!! egentlig bare fordi jeg lagger p åfleste spill:/ skal kjøpe ny pc nå som ejg ser du skal men jeg anbefaler deg kjøp stasjonær vist du ikke har råd til dennada?skal lage et oppsett til deg i morgen når du har svart om du skal ha intel amd ti mus elelr skjerm osv

 

Ja kødder du eller mongo pc... fra h****ete... Prossesoren er så sykt treig og det skjermkortet har jeg hørt er noe av det dårligste du får i 9k serien til og med 8k serien er bedre og danker det ut.. fett, jeg tenkte at det var det som dro den opp.

 

Den pcn så rå ut faktisk, men litt vel dyr ihvertfall nå vet ikke helt hvordan det er nå lenger men husker før så betydde 17" + skjermer på bærebare rundt 2 lapper ekstra i pris. Så for min del kan det godt være en med 15" for trenger ikke noe stort for å spille kan bare smelle den på tvn isåfall, alle bærebare kommer med hdmi uttak nå til dags uansett :)

 

Men har du en feit stasjonær tar jeg gjerne en titt på det også.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg trenger en pc som funker bra til gaming, har godt skjermkort og en god prossesor som klarer mer enn chrome og spotify samtidig... Den gamle pcn er temmelig utdatert og trenger litt nytt liv ettersom sc2 har hatt release og det kommer en del okei spill jeg gjerne vil kunne kjøre i framtiden.

 

Jeg ser hovedsaklig etter en bærebar pc mellom 8-10 lapper om det går noe over gjør ikke dette noe så lenge kvaliteten er der. Skjermen skal være 15" men trenger ikke være større. Og vil helst ikke ha noe anna stash bortsett fra ett helt normalt tastatur. Den jeg har nå acer6920 har ett såkalt multimedia board som gikk sønder etter 2 uker.. og slår seg av når det passer den.

 

Uansett om det er noen som har noen gode innspill til en stasjonær også tar jeg gjerne imot dette, må ha noe som funker bra på dagens spill og som funker rimelig greit på spill om ett halvtår også :)

sitter å leser dette med min acer 6920g:D største sriten jeg har hat ever!! egentlig bare fordi jeg lagger p åfleste spill:/ skal kjøpe ny pc nå som ejg ser du skal men jeg anbefaler deg kjøp stasjonær vist du ikke har råd til dennada?skal lage et oppsett til deg i morgen når du har svart om du skal ha intel amd ti mus elelr skjerm osv

 

Ja kødder du eller mongo pc... fra h****ete... Prossesoren er så sykt treig og det skjermkortet har jeg hørt er noe av det dårligste du får i 9k serien til og med 8k serien er bedre og danker det ut.. fett, jeg tenkte at det var det som dro den opp.

 

Den pcn så rå ut faktisk, men litt vel dyr ihvertfall nå vet ikke helt hvordan det er nå lenger men husker før så betydde 17" + skjermer på bærebare rundt 2 lapper ekstra i pris. Så for min del kan det godt være en med 15" for trenger ikke noe stort for å spille kan bare smelle den på tvn isåfall, alle bærebare kommer med hdmi uttak nå til dags uansett :)

 

Men har du en feit stasjonær tar jeg gjerne en titt på det også.

 

sry for mange skrive feil altså he he var trøtt og skulle akkurat til å legge meg :thumbdown: men har laga et oppsett uten skjer og os

os laster du ned og skjerm kan jeg legge ved siden av:D

Oppsett:D

ok det somer at det oppsettet skal jeg ha til min amd pc etter vært.. bare med 5970:D så tenkte du kunne bruke det og ja vet 1200 er litt gammelt men var minn gamle drømme kabinett så det skal JEG I ALLE FALL HA:D si ifra vist du ikke likte casen og on du foreksempel skal ha intel og nvidia:D Det er en mye kraftigere pc en en vær laptop!!

Endret av LuckYowN
Lenke til kommentar

Du må oppdatere listen din så den blir offentlig eller så kan jeg ikke se den:P

 

Men det jeg lurer på er for gaming burde jeg gå for nvidia og intel eller amd og radeon hva er best?

 

Du får G73 modellene fra 10995kr med HD 5870 kort hvis det er av interesse, Komplett har alle modellene i denne serien.

 

Sjekka den ut og den ser rå ut, men den har jo ikke quad core da hvordan funker det iforhold til en dual core? har det noe å si her.

Lenke til kommentar

Den pcn din så vill ut og ikke så altfor dyr riktig det. Men du må ha mus tastatur og skjerm da som kommer på noen tusen ihvertfall om du skal ha en okei mus og skjerm tastatur driter jeg mye i ihvertfall i starten. Men den prossesoren er jo helt syk :p turbo core, det må gå så fort på den så deilig ut får vann i munnen, men har fortsatt ikke bestemt meg for laptop eller stasjonær og har endel dager på meg blir ikke noe før lønning uansett.

 

Så skal sjekke litt rundt fint om folk kommer med flere råd og meninger. Gaming pc er must!

Lenke til kommentar

Samme hvordan du vrir og vender på det får du mye mer ytelse på en stasjonær maskin kontra en bærbar.

Bærbare maskiner er kompromissløsninger hvis man må ha en maskin å ta med seg.

 

Jepp jeg vet det, og det er det som er tingen. Veldig greit og kunne bare slenge den med seg på et lokalt lan eller til en kompis og slippe alt bryet med å skaffe seg bil for å komme dit.

+ man drasser stort sett bare med seg en mus og musematte og ikke skjerm/tastatur/masse kabler.

 

Er veldig psyka på å gå for en bærbar en, men som sagt er litt skeptisk på hvor lenge den vil holde og at den kan kjøre eventuelle releases bra som sagt. Den pcn jeg har nå har en ræva prossessor og jeg liker den ikke i det hele tatt, den bruker alt av prossess når jeg starter ett spill med google chrome i bakgrunnen, latterlig. Men takk for tips jeg skal sjekke etter pc som faktisk kan drive endel ting samtidig og som switcher raskt inn og ut av spill.

Lenke til kommentar

Hvordan er DennE i forhold til DennE?? For faktumet er at jeg har mest lyst på en som er rundt 15" eller jeg bryr meg lite om det er større... Føler det bare adder mere cash uten noe særlig mer ytelse :p Ikke det at en lapp fra eller til gjør noe men hei om det er penger spart er det penger spart bare lurer litt :)

 

Og hva i svarte er cache minne?

Endret av Voffvoff
Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

 

uten tvil går du for 5870 gpu maskinen.

 

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=27346324

 

Om du overhodet er interessert i spilling da... Du kan ikke bytte GPU i en bærbar. Verdien av, og hvor lenge du har en bærbar, avhenger nesten ene og alene på GPU i en laptop.

 

Standard ram (alt over 4) og gpu (fint at det er siste generasjons i5/7 prosessorer men dette betyr lite mtp. gaming) kan man i utgangspunktet gi nesten f... i så lenge du holder orden og rydder pcn din en gang i blant.

 

Andre alternativer:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598483 - 5850 er bedre enn nvidia 360M kortet som er bedre enn 330M kortet. Laptopen ser stilig ut, men sjekk reviews. Kanskje blir den varm.. osv.. 5850 er lillebroren til 5870 kortet. Pr. nå ser det ut som disse to GPU ene er de beste på pris i laptop.

 

Som allerede nevnt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598483 er det soleklare valget pr. nå. Den er tung, den er stor, men du kommer ikke utenom dette om du vil spille. Skal du game med laptop må du løfte tyngre. Større størrelse = mer for pengene. Sånn kommer det til å være...

Endret av lars_E_E
Lenke til kommentar

Hvordan er DennE i forhold til DennE?? For faktumet er at jeg har mest lyst på en som er rundt 15" eller jeg bryr meg lite om det er større... Føler det bare adder mere cash uten noe særlig mer ytelse :p Ikke det at en lapp fra eller til gjør noe men hei om det er penger spart er det penger spart bare lurer litt :)

 

Og hva i svarte er cache minne?

 

du skal faen ikke ha noe laptop :p jeg sier det du kommer til å angre!!greit stasjonæren er ikke så enkel å flytte men da kan du invistere i en laptop om 2 år når de er mye kraftigere!! men kjøp en stassjonær jeg lover deg!!! du kommer til å angre!!(egen erfaring) har angra i 2 år på 6920g samma som du har!! jeg kunne fått en stasjoinær fra dell med sjerm og annlegg til 7k men ver var dum nokk til å kjøpe en laptop til 10k som ikke kalrer å kjøre tetris engang...(kanskje litt overdrivelse men faen lagger på alt jo)....

:thumbup: Stasjonær ftw :new_woot:

:thumbup: Stasjonær ftw :new_woot:

:thumbup: Stasjonær ftw :new_woot:

Lenke til kommentar

Men, det virkelige spørsmålet du bør stille deg er...

 

 

Hva med:

 

1 stk billig laptop beregnet på skriving, mails og transport = 3000 kr

1 stk rimelig stasjonær pc med brukbar skjerm og (det ligger i kortene: oppgraderbart) skjermkort = 5-7000.

 

Det er uten tvil dette som vil gjøre deg mest happy - det tror nå jeg...

Om du vil game på laptopen din/notebooka så kan du spille flash games... Sykt mange kule spill i 2d for tia. Selv på min monsterpc.

Lenke til kommentar

Luckyouwn:

 

En laptop med 5850/5870 gpu klarer seg et par år til... :tease:

 

LuckYown*

 

nja men stasjonær er tingen prøver å få han til å forstå det.. han komemr ikek tin å angre

 

Hehe jeg sjønner veldig godt at stasjonær er kanon. Og det med å ha en laptop til skriving og lagring av stash etc. Det har jeg jo som sagt med denne 6920g. Vet at du angrer sterkt det gjør jeg og på det kjøpet fikk denne knall billig på den tia til 8k... wooop!.. men uansett, tror det var valget av laptop som har gjort det så fantastisk udugelig å spille på denne mølja. Fordi har andre kompiser som ikke sliter en dritt med å kjøre okei spill på sin laptop. Burde sjekka mere opp kanskje venta en mnd på noe nytt og bedre til samme pris, som noen av kompisene gjorde.. Tåpelig.

 

Det er bare simpelheten med laptop jeg er blitt så glad i japp, så om jeg får noe som funker noen år så er det kanon det ;) Men jeg må vurdere det sterkt og ja jeg vet at en stasjonær er rå på kraft og den kan oppgraderes, det vil jo da si en mye billigere pc som man kan ha over flere år. Lurer bare på hvor mange år jeg faktisk har igjen av pure gaming også. Er jo runda 21 og studiene begynner å krype oppover for tia ... så spørsmålet er om jeg trenger det egentlig og dra rundt på pc'n fra leilighet til mamma å pappa i feriene til hit og dit på lan og alt det hadde vært sykt digg å slippe stresset med det.

 

takk for alle tips ihvertfall skal gruble litt til jeg :) Men GpU er altså tingen å gå for KONGE skal være obs! på dette ;)

 

Sjekk ut Blue plz - www.cynicalbrit.com

Lenke til kommentar

Jeg tror Voff er klar over at en laptop er ett kompromiss, og som han beskriver bruken sin med masse reising hit og dit så heller jeg til at en laptop nok er tingen, kompromiss eller ei.

 

Og man skal ikke stikke under en stol at G73 er en dugandes maskin å spille på antagelig i ganske lang tid fremover.

 

Det finnes jo også laptopper med atskillig kraftigere oppsett men da snakker vi ekstreme summer så det er antagelig uaktuelt.

 

G73 er en veldig rimelig serie samme hvilken modell man ser på og jeg er nesten 100% sikker på at prisene på disse modellene kommer til å øke kraftig over sommeren så jeg tror ikke man skal vente for lenge heller.

Asus har en stygg uvane med å lansere maskinene sine til en ganske hyggelig sum, for så å måke prisen i været.(Ref. X77JA)

 

Kjøp deg en G73 du Voff. Behovet ditt er såpass sært med masse reising/flytting rundt om så det kompromisset tror jeg rett og slett du skal ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...