Gå til innhold

Altfor bred PC skjerm


Anbefalte innlegg

hei, jeg har nettop gått til innkjøp av http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495361, men det viste seg at den var VELDIG bred i forhold til høyde.

 

Skjermen er ikke stort høyere enn laptopskjermen min, bare mye bredere. Ja, jeg var klar over at det var Widescreen, men det må da være grenser. Høyden stod på siden ja, men det var inkludert støtten. cry.gif

 

På pakken stod det forresten LCD skjerm også, ikke LED som det stod i informasjonen på komplett.no

 

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre nå?

 

Kan jeg prøve skjermen for å se om jeg evt overlever med den, eller må jeg sende den tilbake med en gang om jeg finner ut at jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en 16:9 skjerm, så den er ganske bred i forhold til høyden. Den 'gamle' standaren for widescreen pc-skjermer er 16:10 men det finnes ikke så mange av de lenger.

Er bredden et problem ?

 

En 'LED skjerm' har fortsatt et LCD-panel. Det er baklyset som benytter LEDs i stedet for lysrør.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor stort problem det er at den er så bred enda, men ting blir jo ganske strekt ut? Ser ut som om forholdet Høyde/bredde ikke er så stor på 23,6"?

 

Vet LED er omtrent en LCD skjerm med LED lys, men det står BARE LCD på både bruksanvisning og pakke.

 

 

Går den fortsatt ann å sende tilbake om jeg prøver den?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor stort problem det er at den er så bred enda, men ting blir jo ganske strekt ut? Ser ut som om forholdet Høyde/bredde ikke er så stor på 23,6"?

 

Vet LED er omtrent en LCD skjerm med LED lys, men det står BARE LCD på både bruksanvisning og pakke.

 

 

Går den fortsatt ann å sende tilbake om jeg prøver den?

 

Har du stilt oppløsninga riktig? Ting skal ikke se strekt ut hvis du har riktig oppløsning.

Lenke til kommentar

Ting blir ikke strukket ut. Du velger bare en oppløsning med flere pixler i bredden enn enn 4:3 skjerm. Jeg har selv samme skjerm (tre faktisk) og er veldig fornøyd!

 

Det med LED er litt misvisende. Men som sagt før, det er en LCD skjerm. LED blir brukt til belysning. Ser ingen grunn til å utdype dette i bruksanvisning da det har ingen betydning for bruken eller behandling.

 

Ønsker du å levere tilbake, er det bare å sende e-post til komplett.

Lenke til kommentar

Joda, vet at det å skifte oppløsning ikke påvirker, men tenkte på det å ta den i bruk i det heletatt?

 

Er det noen som vet om noen gode billige skjermer med 1920x1200 oppløsning? Helst minst 21", og maks 24"

 

Du må opp på 24" for å få 16:10 skjerm, koster mer enn det smaker for min del.

Lenke til kommentar

Bruker den som fulgte med skjermen. Det som irriterer meg mest nå er flimringen/de svarte eller grå tynne stripene som går over skjermen spesielt inne på spill

 

Skaff deg DVI kabel (mener det ikke følgte med i pakken) og skru opp oppdaterings frekvensen (Hz) så blir nok alt mychet betre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp storebroren til denne skjermen, sitter med både den du vil kjøpe og sotrebroren som er 24". UTROLIGE SKJERMER!!

 

Den er litt lang forhold til høyden, men det blir du veldig fort vant med.

 

Du burde ikke være redd for og bli skuffet hvis du kjøper en av disse skjermene.

Lenke til kommentar

Skaff deg DVI kabel (mener det ikke følgte med i pakken) og skru opp oppdaterings frekvensen (Hz) så blir nok alt mychet betre..

 

 

For å være ærlig har jeg ikke peiling på hvordan ulike kabler ser ut og hva de heter.

 

Hva er forskjellen? Og er det sikkert at den støtter dvi om jeg ikke allerede har det?

 

Bruker en dings som fulgte med pcn, som puttes inn i pcn. I den dingsen fester jeg ledningen til skjermen i. Ledningen til skjermen er for liten til å settes rett inn i pcn

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...