Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

archons kommer fortsatt til å være shit :p

eneste effektive bruk jeg noensinne har sett av archons må være når archon toilet fungerte (og d var tross alt latterli)

Det gjør en nevneverdig forskjell for templar-orientert tech i PvP. Problemet med chargelot/templar var forcefields, som gjorde chargelots ubrukelig. Med et par archons i hæren er det sentries som blir ubrukelig, og zealot/templar kan nå brukes mot sentry/colossus.

 

Archons vs mutas f.eks er jo fantastisk.

Ikke spesielt. Veldig lav range, treg movement speed, ikke flying. I en direkte konfrontasjon, joda, de har splash, men når skulle en archon noen sinne treffe en mutalisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

archons kommer fortsatt til å være shit :p

eneste effektive bruk jeg noensinne har sett av archons må være når archon toilet fungerte (og d var tross alt latterli)

Det gjør en nevneverdig forskjell for templar-orientert tech i PvP. Problemet med chargelot/templar var forcefields, som gjorde chargelots ubrukelig. Med et par archons i hæren er det sentries som blir ubrukelig, og zealot/templar kan nå brukes mot sentry/colossus.

 

Archons vs mutas f.eks er jo fantastisk.

Ikke spesielt. Veldig lav range, treg movement speed, ikke flying. I en direkte konfrontasjon, joda, de har splash, men når skulle en archon noen sinne treffe en mutalisk?

De er gode om de først får inn en hit. Blir som thor, bare med lavere range. Har du en archon stående i en mineralline, skal han ha ganske så mange mutas før han blir kvitt archonen.

Lenke til kommentar

archons kommer fortsatt til å være shit :p

eneste effektive bruk jeg noensinne har sett av archons må være når archon toilet fungerte (og d var tross alt latterli)

Det gjør en nevneverdig forskjell for templar-orientert tech i PvP. Problemet med chargelot/templar var forcefields, som gjorde chargelots ubrukelig. Med et par archons i hæren er det sentries som blir ubrukelig, og zealot/templar kan nå brukes mot sentry/colossus.

 

Archons vs mutas f.eks er jo fantastisk.

Ikke spesielt. Veldig lav range, treg movement speed, ikke flying. I en direkte konfrontasjon, joda, de har splash, men når skulle en archon noen sinne treffe en mutalisk?

De er gode om de først får inn en hit. Blir som thor, bare med lavere range. Har du en archon stående i en mineralline, skal han ha ganske så mange mutas før han blir kvitt archonen.

Selvfølgeli i teorien om jeg har noen få archons vs mange mutas scaler de kjempeflott

om jeg plasserer en archon i f.eks mineral linen gjør jeg faktisk ufatteli lite annet enn å plassert en ufatteli dyr unit et sted hvor han MAX kommer til å slakke litt farten på harass

mutas kommer fortsatt til å drepe probes uten å bli truffet av archonen....

om du vil gjør den brukbar gi +range versus air (og jeg tenkte ikke gjennom balance da dette ble skrevet)

 

 

skrev så kluddete at selv jeg ble forvirra derfor redigert :p

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

ute rundt 1.45 på dør matta di 2.50 ca på xel naga caverns, men dette vil variere fra map til map avhengig av rush distance. dette er bare om han går six pool.som terran vil du rekke å ha wall oppe på stort sett alle baner og marine enten under veis eller ferdig innen 6 poolet treffer basen din.

Lenke til kommentar

Archons er jo bra mot hydras, lings, mutas, banelings.

 

Saken er at den beste taktikken mot mutas normalt er å framtvinge en konfrontasjon. De er nemlig en meget god harass unit, men ikke spesielt god i en direkte fight. Masse units betyr mindre ressurser brukt på andre units som er gode i en direkte fight.

Lenke til kommentar

Skjer med B.net da :p . Her sitter jeg i lav silver til vanlig, men så fort jeg spiller 4v4 så blir motstanderne grusa. Ligger søren meg på 7. plass i min platinum-liga og kommer megi kke nedover :D . Verste er at jeg faktisk ikke gjør det dårlig på statistikken (eco og army), men skjønner faen ikke hva jeg gjør.

 

Så om noen vil spille, ta kontakt da ;) .

Lenke til kommentar

Aaaw. Feil svar ;) .

 

Jeg ønsker å bli brukbar 1v1, men jeg føler jeg mangler det absolutt grunnleggende, og er usikker på hvor jeg skal begynne.

Å i det hele tatt å velge mellom og lage lingz er for meg umulig. Det blir tilfeldig hva jeg trykker :p . Jeg ønsker ikke det. Men det å drite seg ut på ladder i 500 kamper fremover ser jeg ikke frem til.

Lenke til kommentar

4v4 er for noobs men det er bare min mening da.sist gang jeg playa 4v4 var det sjukt lett men for deg som kansje er bronz(no offense) føler du at du kansje bli bedre av det men PERSONLIG MENER jeg at 4v4 er noobs only

 

 

Bør nok jobbe litt mer med parodieringsegenskapene mine.

 

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

MNjnanaananaa jeg føler jeg får gjort mer med mine egenskaper når det gjelder mekanismer i 4v4 enn 1v1 når det gjelder slike repeterende oppgaver (creep, larva osv) iforhold til 1v1 hvor jeg også må ta hensyn til roach eller baneling, ling/muta? osv sovosvosvosv

 

Noen må gjerne bli med på å klatre oppover stigen, men det får være en annen sak ;) .

Lenke til kommentar

4v4 er for noobs men det er bare min mening da.sist gang jeg playa 4v4 var det sjukt lett men for deg som kansje er bronz(no offense) føler du at du kansje bli bedre av det men PERSONLIG MENER jeg at 4v4 er noobs only

 

 

Bør nok jobbe litt mer med parodieringsegenskapene mine.

 

Prøv å legge til "vennen", i tillegg til flere skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...