Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

hvis du går nydus med queen så burde han lett kunne stoppe dette med godt spredde pylons og en ok reaksjon...

jeg sier ikke at din taktikk ikke fungerer, men du satser da ganske enkelt på at fienden din gjør disse feilene, noe som vil gjøre at strategien alltid vil feile mot en spiller som er opplyst og konsentrert.

Worst case scenario er at jeg må lage to utganger. Scouter alltid for hans vision med ovies - dersom jeg ser det er vision over alt lager jeg nydusen ved lowground/lenger fra. På den måten kan queens sikre den neste nydusen, for han har ikke gateway units nok til å stoppe det.

hmm, skeptisk :p

 

kan godt være det funker man skulle likt å se det der skje i praksis :p (og nei jeg spør ikke om replays nå, orker ikke se på)

vet du om noen pros som noensinne har gjort det (helst i en casta game) og med dette så prøver jeg IKKE å si at bare det pros gjør er bra, men om en pro gjør det mot en annen og ingen gjør en kjempetabbe (eller evt: hardcounter) så får jeg mye mer tro på en strategi)

TheWind prøvede dette i GSL sist sesong.

 

Feilet fordi han hadde vision overalt, og rakk å drepe med probes.

er som regel saken selv på mitt lave nivå, krever egentli ingen investering av protossen å stoppe det... en protoss som ikke stopper det må jo være lat eller elendi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hihi, nå sier selv terran players at ZvP har imbalance

 

"For Zenio vs. Alicia, Alicia seems to win easily. Because Alicia is very good player and zvp is leaning to P."

-marineking

 

Er derimot noen zerg som ser på p som sin favorittmatchup også for tiden.

Med over 80 % win ratio og som ser på protoss som deres letteste matchup for øyeblikket.

 

Spesielt med de "nye" buildsene som er nevnt her.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=214187

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=207017

 

Siterer også tyler sitt meget kjente innlegg om game balance:

Liquid'Tyler om sc2 balance

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

ideen om å kontre collosus med neural parasite er idiotisk, igjen og igjen har det her blitt totalt knust av medium-ok kontroll fra protossens side....

igjen en strategi som sikkert funker men den satser på at protossen gjør visse ting direkte dårlig

 

og symbolikken i det tyler sier er ok, men det passer ikke inn i sc2, sc2 har statistiks som gjør at forskjellige ting har forskjellige resultater, såvel som <<garanterte>> resultater som gjør at å tenke nøye gjennom hva du gjør og hvordan du gjør det faktisk KAN produsere bedre resultater, derfor fungerer ikke hans symbolikk

 

 

vist du kan vise meg mer enn 3 SUKSESSFULLE zergs som virkelig mener at ZvP er det letteste så skal jeg gi meg

 

jeg vet at kyrix mener dette, han er til min kunnskap den eneste suksessfulle zergen som mener dette, og han er ærlig talt på vei ned nå....

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

For 2 mnd siden var det terran som var "op". Nå er det protoss. Det har knapt blitt patchet. Det skyldes metagamet, og folk griner som noen pissunger. Nuff said.

 

Edit: Når jeg tenker over det... not nuff said. Tyler beskriver vel egentlig hele situasjonen. Jeg kan lage en litt annen sammenligning:

 

Hvis du skal løse en IQ leke, men ikke får til, og må starte på nytt... vil du da bruke samme fremgangsmetoden igjen og igjen og igjen? Jeg tviler. Sånn er det med SC2 også. Den gjennomsnittlige zergen spiller på samme måte igjen og igjen mot protoss om dagen, og får derfor ikke til. Hva med å prøve å åpne en ny dør, istedet for å grine? Slik Tyler så fint beskriver.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

For 2 mnd siden var det terran som var "op". Nå er det protoss. Det har knapt blitt patchet. Det skyldes metagamet, og folk griner som noen pissunger. Nuff said.

Tullprat. Terran har blitt nerfet på et utall måter, bunker buildtime, stim research time, reapers SUPER-nerfet etc etc, i tillegg har mapsene blitt forandret i T sitt disfavør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest vi bør la gnurk skrive en fasit til alt om sc2 der ute, fordi hans mening er vist alltid rett og han har alltid et svar på alt:)

 

for min del hører jeg mer på tylers ord enn dine :)

ville tatt såpass med tid at noe av informasjonen hadde blitt utdatert... ergo det ville ikke blitt en god fasitt

Lenke til kommentar

vel, jeg ser godt vorfor tyler må kalle gamen balanced, han gjør det ikke særli bra (for tiden) og han spiller den mest op racen, så med mindre gamen er balanced kommer han bare ut som en dårli spiller....

og alusex har rett :)

Nå synes jeg du kan slutte å lire av deg møkket ditt på dette forumet. Det meste du skriver er regelrett galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frustrert ... jeg blir dårligere. Kom meg opp i masters, spilte en 50-60 matcher, sendt ned til diamond igjen. Ideen var å holde meg rundt mid masters som jeg var forrige sesong.

 

Sliter så utrolig med z v t, fordi jeg aldri klarer å angripe dem og kaster bort hæren min mot tanks. Syntes alle terran burde gå all in fra 1 base, da vinner jeg ... ellers taper jeg.

Lenke til kommentar

vel, jeg ser godt vorfor tyler må kalle gamen balanced, han gjør det ikke særli bra (for tiden) og han spiller den mest op racen, så med mindre gamen er balanced kommer han bare ut som en dårli spiller....

og alusex har rett :)

 

Greit, da har vi fått det på det rene, alle som er på tylers nivå eller lavere har ikke noe de skulle ha sagt om balance, de er for drålige til det, og vi kan slippe å se de sutre over balance i matchene sine :)

 

AtW

Lenke til kommentar

vel, jeg ser godt vorfor tyler må kalle gamen balanced, han gjør det ikke særli bra (for tiden) og han spiller den mest op racen, så med mindre gamen er balanced kommer han bare ut som en dårli spiller....

og alusex har rett :)

 

Greit, da har vi fått det på det rene, alle som er på tylers nivå eller lavere har ikke noe de skulle ha sagt om balance, de er for drålige til det, og vi kan slippe å se de sutre over balance i matchene sine :)

 

AtW

haha, liker vordan jeg må kjempe for hvert eneste poeng jeg prøver å få frem (er selv en kverulant så kan ikke klage :p)

 

men poenget er vel at vist alle protoss hadde spilt tyler's PvZ stil så hadde nok ikke særlig mange zergs klagd (han legger ikke mye vekt på "death-ballen") og de faktorene zergs klager over er: death ball og uforutsigbarhet (uforutsigbarhet er jo en klar faktor i spillets ny-het(oppfunnet ord)) noe som gjør at JEG PERSONLIG ikke tør å klage på dette

 

death ballens styrke mot alt en zerg kan kaste mot den er ikke en faktor i spillets ny-het som lett forandres av litt mer informasjon, dermed er det lettere å trashe den.

 

til poenget: tylers stil går ut på mye gateway units, med mulige små harass faktorer av andre units (egentli likt hans sc1 PvZ stil (som var mye svakere enn hans PvT))

denne unit-komposisjonen er det ikke så altfor mange top-zergs som klager over, selvfølgelig om du går på nettsider som StarcraftRage.com så vil du finne en eller annen zerg som klager over ditten eller datten, han er sikkert i masters, men garantert forferdeli når d kommer til innsikt i spillet tho

tyler var helt klart en veldi smart spillet i sc1, han har helt klart potensiale til å bli en veldi smart spillet i sc2 (vist du hører han snakke har han alltid goe poenger, og han høres ut som en veldi teoretisk og uttenkt person)

MEN tyler har ikke lagt særli mye tid inn i sc2 sammenlignet med mange andre, han har ikke samme forståelse av units, han kritiserer spillere som idra (som har spilt et absurd anntall games) for å ikke teste ut strategier nok, men tyler selv har virkeli ikke prøvd å bare gå death ball blindt om og om igjen, resultatene ville vært slående, tro meg :)

som en liten disclaimer: forstår jeg godt vorfor han ikke legger så mye tid i sc2, fyren har kone, hun er sikkert meget pen og kjærliheten er sikkert på plass, å tilbringe en hau me tid forann datan i hans livssituasjon ville sikkert vært absurd for en oppegående person (altså ikke meg) derfor så burde dette ikke tas som "omg han suger og burde spille mer sc2" men heller tas som "han har ikke tilstrekkeli med erfaring til sine uttalelser"

 

 

dette ble mye lengre og mye mer surrete enn tenkt, men hadde egentli tenkt å slenge meg og se en film så snx koz dykk

 

vel, jeg ser godt vorfor tyler må kalle gamen balanced, han gjør det ikke særli bra (for tiden) og han spiller den mest op racen, så med mindre gamen er balanced kommer han bare ut som en dårli spiller....

og alusex har rett :)

Nå synes jeg du kan slutte å lire av deg møkket ditt på dette forumet. Det meste du skriver er regelrett galt.

poengter gjerne ut det spesifikke jeg elsker å diskutere slikt, du trenger ikke gjøre det langt, bare skriv kort punktene du mener er gal og motargumentet :) (skriv langt om du ønsker selvfølgeli)

Lenke til kommentar

Det jeg hater er folk som sier folk som Idra og MC ikke er "kreative" nok, ikke "prøver ut nok forskjellige ting". Stort sett ser vi bare når de spiller i turneringer. De spiller mer, og har mye større forståelse av spillet enn oss andre. Rimelig garantert at de har prøvd ut det meste, og vært utsatt for det meste, som er mulig i spillet.

 

Når de er i turneringer og spiller for penger, kan du regne med at de gjør det de mener er absolutt best, og gir dem størst sjanse til å vinne.

 

Det som er problemet er når vanlige forumbrukere, og folk som er gode, men mangler samme erfaring og kunnskap, slik som Tyler, kritiserer dem for å ikke være "kreative" nok, og henviser til at de har gode erfaringer med andre builds.

 

Problemet er at de forutsetter ikke at motstanderne mangler basisferdigheter.

 

Hvis Idra og MC spiller mot hverandre, vil ikke Idra bruke en taktikk som forutsetter at MC kaster bort energien på Sentries på unødvendige forcefields. Eller misser timingen på warpgates slik at han er 10-15 sekunder delayed på pushet sitt (og dermed kan få ut hydras til å forsvare seg mot 4 warpgate - noe som går i masters, men ikke i høy masters).

 

Når noen skal ha en mening om balanse i spillet, vil jeg høre på Idra, Jinro, MC, Marineking, MvP, NesTea, Naniwa, etc, før ... stort sett alle andre. Og er de uenige, så er det ikke så veldig klart. Er stort sett alle enige ... så er det ett problem.

Lenke til kommentar

Da var TG tourneyen over for min del. Kom på 3. plass i gruppa mi, hvor NightEnD vant :) Var moro å sitte i 3 timer og prate samt game mot virkelig gode spillere (SjoW, ThorZaiN, NightEnD).

 

Du hadde garantert vunnet hvis du faktisk hadde brukt tastaturet mitt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...