Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater ikke idra, men legg merke til hva jeg skriver, "skill er 99.5% uansett, så får de heller klage over 0.5% imbalance når de er i verdenstoppnivå," Eksemplene du kommer med er i verdenstoppnivå.

 

AtW

den % er vel tatt ut av lufta da, jeg ville sagt at ZvP har mye mer enn 0.5% imbalance

og imbalance i toppnivå kan lett gjenspeiles på lavere nivåer, poenget er vel at folk i toppnivå har mer respekt for sine tanker/meninger (Og det burde de så absolutt også ha)

 

Jeg har vært konservativ, jeg tipper en som er topp 0,1% i verden Zerg er langt bedre enn en topp 0,5% terran eller protoss. Det er små forskjeller, du vil alltid komme mye lengre med å bare trene skill når du ikke er i verdensklasse fra før. Derfor sier jeg suck it up, det er din egen skill som teller. Slutt å skyld på rasen din. Evt bytt rase og hold kjeft, til folk som sutrer over sånn i en random laddermatch.

 

AtW

vist du spiller zerg som main så skal jeg personlig vie mitt liv til en monkeorden, en zerg ville aldri snakket sånn

vilken race er du? (my guess: terran) :p

 

Isåafall må man bare konkluder med at zergs er den mest sutrete rasen :). Spiller forøvrig protoss.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke idra, men legg merke til hva jeg skriver, "skill er 99.5% uansett, så får de heller klage over 0.5% imbalance når de er i verdenstoppnivå," Eksemplene du kommer med er i verdenstoppnivå.

 

AtW

den % er vel tatt ut av lufta da, jeg ville sagt at ZvP har mye mer enn 0.5% imbalance

og imbalance i toppnivå kan lett gjenspeiles på lavere nivåer, poenget er vel at folk i toppnivå har mer respekt for sine tanker/meninger (Og det burde de så absolutt også ha)

 

Jeg har vært konservativ, jeg tipper en som er topp 0,1% i verden Zerg er langt bedre enn en topp 0,5% terran eller protoss. Det er små forskjeller, du vil alltid komme mye lengre med å bare trene skill når du ikke er i verdensklasse fra før. Derfor sier jeg suck it up, det er din egen skill som teller. Slutt å skyld på rasen din. Evt bytt rase og hold kjeft, til folk som sutrer over sånn i en random laddermatch.

 

AtW

vist du spiller zerg som main så skal jeg personlig vie mitt liv til en monkeorden, en zerg ville aldri snakket sånn

vilken race er du? (my guess: terran) :p

Jeg har spilt zerg i lengre perioder, og jeg er helt enig med AtW.

 

Det blir for dumt å klage over imbalance, når hovedproblemet er at man blir outplayed.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Jeg så det for 2 min siden.

 

Tenkte å whispre Kare så jeg kunne si gratulerer, men virker som om blizzard har gjort det slik at samtlige grand-master spillere ikke kan whispres av randoms. Slik at de skal unngå spam. Egentlig ganske smart, men på en annen side er det nok en del av de som også liker oppmerksomheten, og det bør være en av/på funksjon som man styrer selv.

Lenke til kommentar

Protoss ble jo regnet som UP for bare noen måneder siden. Jeg klagde ikke til randoms på da, men prøvde heller å forbedre mitt eget spill i stedet for å legge skylden på rasen.

ikke generelt sett av prosene

det er forskjell på at randoms på teamliquid poster: "Omg protoss is doing bad in mlg/gsl this means they are UP!"

og at f.eks whitera+mc+incontroll går ut og sier at PvT er altfor vanskelig fra protoss sin side

Du beskriver jo akkurat hva som skjer nå. Pros sier at en matchup er for vanskelig, og alle whiner hele tiden.

Lenke til kommentar

Protoss ble jo regnet som UP for bare noen måneder siden. Jeg klagde ikke til randoms på da, men prøvde heller å forbedre mitt eget spill i stedet for å legge skylden på rasen.

ikke generelt sett av prosene

det er forskjell på at randoms på teamliquid poster: "Omg protoss is doing bad in mlg/gsl this means they are UP!"

og at f.eks whitera+mc+incontroll går ut og sier at PvT er altfor vanskelig fra protoss sin side

Du beskriver jo akkurat hva som skjer nå. Pros sier at en matchup er for vanskelig, og alle whiner hele tiden.

hm? ser ikke helt hva du vil frem til?

hvilkne terran/protoss pros har gått ut og klagd over imbalance? hadde vært morsomt å se :) (og spesielt grunnene)

Lenke til kommentar

"incontrol

"thats why you have 12 protoss in the gsl, thats why you look at the top 200 north america and theres 46 protoss.... (goes on to list other top 200 stats)"

"if terran forgets a mule he can just drop 8 more mules, and now they have 4 times the size economy but if i miss a chrono boost im screwed"

"if i miss a forcefield and he runs up my ramp im dead. (on a) terrans ramp its because he lets a depot which goes up and down down."

"there are alot of little coin flips that strongly favor the terran in my opinion"

"protoss has to play as nony said perfectly to counter whatever the terran decides to do, and that puts the protoss player on his heels and thats a bad place for any rts in my opinion"

 

tyler

"protoss just feels more bare; the other races can survive a variety of things better than protoss can."

"the size of a mistake that a protoss makes that loses a game doesnt for terran"

"terran can just survive some misjudgements some mistakes with timing stuff like that"

"composition wise terran has a lot more leeway, if protoss wants to win they have to have a perfect composition for that or they are screwed"

 

there was much more of this stuff but you get the gist, and to be fair there were one or two occasions where incontrol would say or mention something about bisu."

 

Et quote fra TL.

Lenke til kommentar

men jeg finner det rart at incontroll har skrevet dette (tviler ikke på at det ham)

for jeg har hørt han muntlig (i de siste ukene til og med) si at han føler at gamen er temmelig balance....

(han har også innrømmt at det kan være en slight imbalance i PvZ i protoss' favør)

Lenke til kommentar

"Yeah honestly the more poignant lesson from the history imbs is providing there is that we're fine with PvT now and there weren't any significant patch changes (in fact KHAYDARIN AMULET GUYS WHAT ARE WE GONNA DOOOOOOOO?!? happened). It took a long time to come out of it though... and when we first started winning more, it was because of threatening all-in kind of plays protoss could do, that made terran play safer. Then we found a way to beat one dimensional terran play, that made terran have to play in other ways. By the time terran got really robust again in tvp, we also had robust pvt builds developed (upgrades!). And just like the 5hatch hydra --> muta build that saved ZvP in SC1, we had very early examples of the modern way to play PvT, but they just didnt catch on immediately. We saw double forge on metal like in season 3 of GSL?

 

Anyway, I never felt like protoss needed any more help than we could give ourselves. All matchups are not gonna feel completely balanced and great all of the time. If PvT is lookin scary and we make time to talk about PvT on SOTG when we have a good terran guest to balance things out, then I do my best to describe how I feel about the matchup. That is worlds away from the ridiculous behavior of zerg pros and the legions of zerg sympathizers on forums"

 

 

skrevet av tyler 15.april det motsier jo det du quota :p

 

uansett jeg hater tyler, han er altfor overvurdert, og er generelt en svak spiller (og han basher idra alt for ofte :( )

Lenke til kommentar

Det motsier ikke på noen måte det jeg skrev. Det er fra flere måneder siden når protoss slet mot terran. Da klagde de også, og ville ha balance changes.

 

Tyler er overhodet ikke en svak spiller. At han ikke har vunnet noen store events enda, sier svært lite. Ikke glem at han vant TSL 2 rett før Starcraft 2 ble sluppet.

Lenke til kommentar

Protoss ble jo regnet som UP for bare noen måneder siden. Jeg klagde ikke til randoms på da, men prøvde heller å forbedre mitt eget spill i stedet for å legge skylden på rasen.

ikke generelt sett av prosene

det er forskjell på at randoms på teamliquid poster: "Omg protoss is doing bad in mlg/gsl this means they are UP!"

og at f.eks whitera+mc+incontroll går ut og sier at PvT er altfor vanskelig fra protoss sin side

Når har MC sagt at terran er vanskelig? Trodde han hadde en temmelig høy PvT win-rate.

 

Dessuten: Jinro til og med sier at han misliker PvT mest. Har en følelse av at metagamet er i protoss favør for tiden. Med andre ord, metagamet er fremdeles i utvikling, og det er ikke mulig å snakke om noen klar imbalance for tiden.

Lenke til kommentar

Det motsier ikke på noen måte det jeg skrev. Det er fra flere måneder siden når protoss slet mot terran. Da klagde de også, og ville ha balance changes.

 

Tyler er overhodet ikke en svak spiller. At han ikke har vunnet noen store events enda, sier svært lite. Ikke glem at han vant TSL 2 rett før Starcraft 2 ble sluppet.

så det du quota er flere måneder gammelt?

og jeg syntes tyler er en veldig svak spillet i sc2, han var sikkert awesome i sc1

han snakker om hvordan han liker å gjøre klar strategier for bestemte motstandere, men alt jeg ser er et svakt 1base 3gate-robo push...

 

 

jeg ser ingen protoss klagde nå thow

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Protoss ble jo regnet som UP for bare noen måneder siden. Jeg klagde ikke til randoms på da, men prøvde heller å forbedre mitt eget spill i stedet for å legge skylden på rasen.

ikke generelt sett av prosene

det er forskjell på at randoms på teamliquid poster: "Omg protoss is doing bad in mlg/gsl this means they are UP!"

og at f.eks whitera+mc+incontroll går ut og sier at PvT er altfor vanskelig fra protoss sin side

Når har MC sagt at terran er vanskelig? Trodde han hadde en temmelig høy PvT win-rate.

 

Dessuten: Jinro til og med sier at han misliker PvT mest. Har en følelse av at metagamet er i protoss favør for tiden. Med andre ord, metagamet er fremdeles i utvikling, og det er ikke mulig å snakke om noen klar imbalance for tiden.

det var et fiksjonelt eksempel

Lenke til kommentar

Rimlig umulig å 4 gate en zerg som ikke er totalt retadert heller ;p

:hrm:

 

Mener du det er lett å 4 gate en zerg?

 

Kan du vise til meg?

 

Meg og Gauda praccet just med en 4000 master toss som 4 gate han 6-7 kamper på rad, og etter vi fant ut hvordan man best countrer det og mest effektivt failet han de 5 siste..

Lenke til kommentar

Som Zerg syntes jeg Protoss er rimelig kjipt å spille mot. Grunnen er at det er svært, svært vanskelig å tvinge fram noen som helst form for kamper hvor du gjør en del skade, uten at det er når Protoss velger å ha det.

 

God simcity rundt expansions, og forcefield i early / mid game gjør at du svært vanskelig kan få gjort gode angrep med bakkeenheter. Samtidig er luftenhetene svært dårlig egnet til å slåss mot protoss luft (phoenix > muta, corruptor ... kan ikke gjøre noe som helst mot bakke enheter, i motsetning til phoenix), og kan ikke tvinge fram en kamp hvis phoenix flykter.

 

Føler rett og slett at pga forcefields, er det en god protoss som bestemmer når kampene skal foregå.

 

Som en reaksjon på det gjør jeg mer og mer blinde all ins (roach med burrow, drop med hydra ling rask lair) fra to baser, som ofte treffer en protoss når han techer opp og før det er for mye colossus / oppgraderinger / luft enheter i spill.

 

Store problemet er at det i mine øyne er svært vanskelig å scoute protoss, spesielt hvis han går luft med 4 phoenix etter to baser, så kan han ha map control rimelig enkelt fordi du aldri får tak i de hersens phoenix med vanlige enheter hvis han bare leter etter overlords og scouter, samt dreper en og annen queen.

 

Mener du det er lett å 4 gate en zerg?

 

Kan du vise til meg?

 

Meg og Gauda praccet just med en 4000 master toss som 4 gate han 6-7 kamper på rad, og etter vi fant ut hvordan man best countrer det og mest effektivt failet han de 5 siste..

Det er veldig lett å forsvare seg mot en 4gate.

 

Hvis du vet den kommer.

 

Problemet er å se forskjellen på 2-3 gate expand og 4 gate. Da ett forsvar mot 4 gate når Protoss går 3 gate expand, er enorm i favør av Protoss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...