Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

AAARGHGHHGH!!!!

 

Hvordan vinner man som Zerg mot disse comboene:

 

Hellion, marauder, thor

 

Hellion, tank, thor

 

 

på begge: + eventuellt noen SCV/Medivac

hellion/rauder/thor- magicbox mutas ELLER hydraLing (d funker selv mot hellions ja, men akkurat som terran bio må microe mot blings må du microe mot hellions nå) roachLing+infestor

 

samme combos fungerer mot nummer 2 og, problemet til de fleste zergs ligger vel sjeldent i unit valgene, men heller i macro/micro? (og creepspread/valg av sted å møte fienden)

 

 

 

edit: må si at jeg HATER ffa, spesielt med folk man kjenner, vær eneste gang jeg spiller ffa med venner blir det noe sånn som dette: venn1 canonrusher meg, venn2 2gaterusher meg, venn3 reaperharasser meg venn4 fast techer en eller annen superlame air unit og knuser meg :c

ffa forblir en smørje med "alle mot 1" jeg hater det, og jeg må innrømme at å spille en ffa gjerne kan ødelegge hele dagen for min del

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AAARGHGHHGH!!!!

 

Hvordan vinner man som Zerg mot disse comboene:

 

Hellion, marauder, thor

 

Hellion, tank, thor

 

 

på begge: + eventuellt noen SCV/Medivac

hellion/rauder/thor- magicbox mutas ELLER hydraLing (d funker selv mot hellions ja, men akkurat som terran bio må microe mot blings må du microe mot hellions nå) roachLing+infestor

 

samme combos fungerer mot nummer 2 og, problemet til de fleste zergs ligger vel sjeldent i unit valgene, men heller i macro/micro? (og creepspread/valg av sted å møte fienden)

 

 

 

edit: må si at jeg HATER ffa, spesielt med folk man kjenner, vær eneste gang jeg spiller ffa med venner blir det noe sånn som dette: venn1 canonrusher meg, venn2 2gaterusher meg, venn3 reaperharasser meg venn4 fast techer en eller annen superlame air unit og knuser meg :c

ffa forblir en smørje med "alle mot 1" jeg hater det, og jeg må innrømme at å spille en ffa gjerne kan ødelegge hele dagen for min del

 

Spill FFA med folk du ikke kjenner. Per definisjon så er jo FFA en smørje, men litt kjedelig når folk du kjenner bestemmer seg for å ta ut deg spesifikt da. ;) De tre gamene jeg hadde var det sjeldent noe annet enn 1 vs 1 for min del, men så jo at han som holdt på å ta ut meg i det ene gamet ble angrepet av en tredje person. ;)

Lenke til kommentar

Hvordan skal man klare seg i 4v4 hvis 2 faller ut i starten og de 2 andre får masse ekstra mineraler og rusher deg?

 

Vi 4 hadde ikkje sjangs i havet, countret første rushet som besto av zerglings og zealots+stalkers. Men det kom bare i bølger med mer og mer.

2 stk med inntekten til 4 får ikke noe mer penger totalt enn 4 stk med inntekten til 4. Fordelen for de to som er igjen er at de kan teche hurtigere og kanskje samle angrepene sine bedre. Fordelen for de som er 4 er at de faktisk har 4 personer til å styre angrep/forsvar istedetfor 2.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man klare seg i 4v4 hvis 2 faller ut i starten og de 2 andre får masse ekstra mineraler og rusher deg?

 

Vi 4 hadde ikkje sjangs i havet, countret første rushet som besto av zerglings og zealots+stalkers. Men det kom bare i bølger med mer og mer.

 

Dette er jo et veldig genrelt spørsmål, hvordan lå de 2 ann kontra dere 4 når de var 2? Hvordan hadde de to andre fallt ut? Hadde dere 4 brukt masse ressurser på å få ut de 2?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det jeg mente var at de ble Dissconected med engang kampen startet, så de 2 andre fikk plutselig hver sin expand extra + minerals å gå på.

 

Så de kjørte på med masse zerglings, marines osv. Virket ikke som vi hadde sjans i havet.

Eneste jeg kan tenke meg er at om vi ga alle våre ressurser til de 2 andre på laget vårt slik at de kunne masse uniter fort også.

Lenke til kommentar

Du kan ikke gi ressurser til allierte før etter 5 min ingame tid.

 

Det blir likevel de samme prinsippene som vanlig.

 

Hvis de går for et tidlig push kan dere vurdere å ofre én alliert for å få opp mer units eller bedre tech.

 

Har du blocket ramp kjøper du en del tid.

 

Et par siege tanks eller colossus pwner lett det meste av t1 mass...

Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan det at 2 leaver på starten av gamet gjør at de to gjenværende får mer ressurser enn de 4 på det andre laget. De får kanskje mer hver så de kan teche fortere og bruke mindre ressurser på teching, men her hørtes det ut som de gikk for basis-unitene som man får ut av første bygningen...

Lenke til kommentar

Så gjennom den igjen nå, og jeg spilte nok ganske dårlig egentlig..

 

Men men, er jo bare silver :p

 

Legger den ved hvis noen er intressert..

F.eks etter 5 minutter så er food-counten på 81 for de med to igjen på laget og 101 for de med fire. Army er på 550/100 mot 900/0 for de med fire.

 

Problemet her er at den ene terran spilleren bygde totalt kanskje en army unit gjennom hele spillet, av tre protoss-spillere klarte ikke en eneste å få opp warp-gates og når du har to av tre gates i en wall powered av en pylon så ber du om å få den tatt ut. Også genialt å gå for Council før warp gates. :p

 

At zerglingene kom seg inn i basen er også rimelig godt jobbet og at den gule spilleren var på raid helt alene er også rimelig dumt.

 

Kort oppsummert: laget med 4 spillere tapte fordi de var de dårligste spillerene, og handikappet av å være to spillere (begrenset APM) blir oppveid av at laget med fire spillere ikke samarbeidet eller bygde army units i noe som helst greit tempo.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

edit: må si at jeg HATER ffa, spesielt med folk man kjenner, vær eneste gang jeg spiller ffa med venner blir det noe sånn som dette: venn1 canonrusher meg, venn2 2gaterusher meg, venn3 reaperharasser meg venn4 fast techer en eller annen superlame air unit og knuser meg :c

ffa forblir en smørje med "alle mot 1" jeg hater det, og jeg må innrømme at å spille en ffa gjerne kan ødelegge hele dagen for min del

 

Haha, minner meg på en gang jeg satt på skype med 2 venner og spilte 1v1v1 med dem. Ser plutselig nydusnetwork i basen min og begynner å skrike ut "hva faen er detta for no sjiiiit?" og han andre svarer "hysj hysj hysj! NÅ HOLDER DU KJEFT!" for at jeg ikke skal røpe at han har nydus :p noe av det morsomste i sc2 må jeg heller si laugh.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...