Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

hadde nettopp en veldig morsom samtale med en zerg jeg spilte mot, og jeg klarte å vinne for første gang på 10 zerg games, uansett, jeg fast expanded og klarte å overlever zergling rush og det hele ble en 50 minutter lang kamp på metalopolis:

 

Zerg: "Do all protoss all-in?"

me: "uuh I don't understand how a fast expand is an all-in...?"

Zerg: "You expand then you spam units"

Me: "Would you prefer it if I...DIDN'T make units?"

Zerg: "No I'm just saying if you hadn't killed my base I would've won"

Me: "Isn't that the point of the game?"

Zerg: "whatever"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noen rimelig episke TvZ matcher på GSL2 igår:

http://www.gomtv.net/2010gslopens2/vod/1230

http://www.gomtv.net/2010gslopens2/vod/1232

http://www.gomtv.net/2010gslopens2/vod/1233

 

Jeg fikk ihvertfall svar på en god del av de tingene jeg lurte på rundt TvZ. (Terra har virket OP lenge, men etter patchen så ble det snudd på hodet).

 

Svarene var noe sånt som:


  1.  
  2. Terran burde drive med overlord-hunting (Marine/Medivac eller Viking)
  3. Terran bør drepe scouting zerglings (med Hellion/Reaper)
  4. Terran må stoppe creep-spread (gjerne med speed oppgradert Reaper)
  5. Terran må fake pushe (så zerg bygger attack units istedetfor drones)
  6. Terran bør skaffe seg minst en Raven for å spare scans for å unngå burrowed banelings.

 

Hvis man ikke gjør 1) og 2) vil Zerg ha altfor god tid til å drone uten noen risiko for å bli overraskelsesangrepet.

Hvis man ikke gjør 3) vil man alltid måtte sloss mot zerg på creep, noe som gjøre banelings og zerglings svært sterke.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jepp, mye bra på gsl nå. Det som kommer tydelig frem etter min mening er at proffene nå begynner å utvikle flere og bedre strategier, multitasker på et høyere nivå og utnytter units bedre. Jeg er rett og slett imponert over nivåhevingen som har skjedd på såpass kort tid. Du skal være rimelig god for å stikke av med topp-plasseringen i den turneringen.

Lenke til kommentar

Jepp, mye bra på gsl nå. Det som kommer tydelig frem etter min mening er at proffene nå begynner å utvikle flere og bedre strategier, multitasker på et høyere nivå og utnytter units bedre. Jeg er rett og slett imponert over nivåhevingen som har skjedd på såpass kort tid. Du skal være rimelig god for å stikke av med topp-plasseringen i den turneringen.

At de multitasker på et høyere nivå er jeg ikke så veldig enig i, det er mange Starcraft 1 proffer som har gått over til Starcraft 2. (Mao, nivået er ekstremt høyt, men ikke høyere enn i f.eks forrige GSL)

 

Utnyttelsen av units og bedre strategier er det definitivt blitt, spesielt for Terran spillere er dette en utfordring etter den nye patchen.

Lenke til kommentar

Helt greit at vi ikke er enige om multitasking. Anbefaler iallefall folk å se de du linket. Fine demonstrasjoner på hvordan dette spillet kan spilles. Kampen Loner spiller er egentlig utrolig, spesielt fra burrowed banelings popper opp. Jeg vil aldri evne å komme på et nivå som det der. Håper jeg ikke har sagt for mye nå.

 

Skal forresten til å se første fighten til fruitdealer i dag. Det slår meg at det første kommentatorene sier er at de er endeløst imponert over nivået og hvordan det har hevet seg siden gsl 1.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Hvor mange 1on1 league-kamper har dere spilt, og hvilket league er dere i, akkurat nå?

Spiller aldri 1v1, fordi jeg tviler på at jeg vinner, så jeg spiller mest 2v2 med en kompis. Vi ligger vel på topp 10 en plass i bronze.

 

 

 

 

Har 3 seiere i 3 mulige i 1v1, liker å ha det slik :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Helt greit at vi ikke er enige om multitasking. Anbefaler iallefall folk å se de du linket. Fine demonstrasjoner på hvordan dette spillet kan spilles. Kampen Loner spiller er egentlig utrolig, spesielt fra burrowed banelings popper opp. Jeg vil aldri evne å komme på et nivå som det der. Håper jeg ikke har sagt for mye nå.

 

Skal forresten til å se første fighten til fruitdealer i dag. Det slår meg at det første kommentatorene sier er at de er endeløst imponert over nivået og hvordan det har hevet seg siden gsl 1.

 

Tror det var Loner som sa GG rett etter å ha fått drept 15 marines av burrowed banelings i sitt siste desperate push. Tror det var i andre sett. I siste kampen så hadde han med Raven, noe som viser at fyren er svært god og klarer å tilpasse spillestilen til motstanderen.

 

 

Nivået i GSL 2 er nok bedre enn i GSL 1, men det har nok ikke så mye med micro å gjøre, men mer med forståelse av spillet.

 

I GSL 1 så viser Fruit Dealer en utrolig forståelse av hvordan TvZ skulle spilles. Han fikk det rett og slett til å se ut som det var Zerg som var OP, ikke Terran. :D

 

I denne GSL-en så er det Terran som har noe å bevise.

 

Protoss virker som de sliter med å tiltrekke seg gode nok spillere. Har sett flere som ryker ut fordi de rett og slett har for dårlige builds osv. Dette kan være et problem med Protoss, men tror heller det er fordi de ikke er gode nok.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Protoss virker som de sliter med å tiltrekke seg gode nok spillere. Har sett flere som ryker ut fordi de rett og slett har for dårlige builds osv. Dette kan være et problem med Protoss, men tror heller det er fordi de ikke er gode nok.

 

Uten å være for biased er det ingen hemmelighet at protoss sliter i høyest level av spillet, ikke fordi det ikke fins nok gode spillere men fordi protoss ikke er gode nok. Dette betyr derimot ikke at man trenger balance changes, i europa og amerika er protoss litt overpowered, mens i koreansk diamond league er de underpowered mot både zerg og terran (taper endel mer games enn de vinner). Dette er derimot ingenting oss vanlig dødelige trenger å bry oss om, men det har definitivt en ganske stor innvirkning på profesjonelt spill slik som i GSL.

Lenke til kommentar

Protoss virker som de sliter med å tiltrekke seg gode nok spillere. Har sett flere som ryker ut fordi de rett og slett har for dårlige builds osv. Dette kan være et problem med Protoss, men tror heller det er fordi de ikke er gode nok.

 

Uten å være for biased er det ingen hemmelighet at protoss sliter i høyest level av spillet, ikke fordi det ikke fins nok gode spillere men fordi protoss ikke er gode nok. Dette betyr derimot ikke at man trenger balance changes, i europa og amerika er protoss litt overpowered, mens i koreansk diamond league er de underpowered mot både zerg og terran (taper endel mer games enn de vinner). Dette er derimot ingenting oss vanlig dødelige trenger å bry oss om, men det har definitivt en ganske stor innvirkning på profesjonelt spill slik som i GSL.

 

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=163417

 

Iflg denne posten av han som har ansvaret for balance patches så er ZvP balansert, mens det i Korea ser ut som T i TvP har en 6% fordel, såvidt over de 5% de ønsker å ha rasene balansert innenfor.

 

I runde 16 er det nå: 7 zerg, 6 terran og 3 protoss. Mao ser det ut som spillet er i ferd med å jevne seg ut. Litt uheldig at det blir en PvP i runde 16 som gjør at det max er 2 protoss videre til kvartfinalen - på den andre siden er det garantert 1 med. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...