Gå til innhold

Apple utsetter hvit Iphone 4


Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig at APPLE går tom for hvitfarge!?! xD

 

Men seriously, er det virkelig to forskjellige telefoner med forskjellige specs? Det har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, så Iphone kan ikke hatt SÅ god dekning på Tek.no :-)

Siden skjermen nevnes, hva er forskjellen på disse skjermene? Størrelsen? Er det noe forskjell på innmaten? Og hvis ingen av disse er tilfellene, hvordan i alle dager kan det være forskjell på å produsere de svarte mobilene og å produsere de hvite?

Fordi Apple ikkje bare legger noe farge utpå telefonen slik som andre billigmerker. Dei bryr seg faktisk om og gjere ting skikkelig. Forskjellen på skjermene er antall pixler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig at APPLE går tom for hvitfarge!?! xD

 

Men seriously, er det virkelig to forskjellige telefoner med forskjellige specs? Det har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, så Iphone kan ikke hatt SÅ god dekning på Tek.no :-)

Siden skjermen nevnes, hva er forskjellen på disse skjermene? Størrelsen? Er det noe forskjell på innmaten? Og hvis ingen av disse er tilfellene, hvordan i alle dager kan det være forskjell på å produsere de svarte mobilene og å produsere de hvite?

Fordi Apple ikkje bare legger noe farge utpå telefonen slik som andre billigmerker. Dei bryr seg faktisk om og gjere ting skikkelig. Forskjellen på skjermene er antall pixler

 

De legger nok bare på hvitfargen, kjære deg.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at APPLE går tom for hvitfarge!?! xD

 

Men seriously, er det virkelig to forskjellige telefoner med forskjellige specs? Det har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, så Iphone kan ikke hatt SÅ god dekning på Tek.no :-)

Siden skjermen nevnes, hva er forskjellen på disse skjermene? Størrelsen? Er det noe forskjell på innmaten? Og hvis ingen av disse er tilfellene, hvordan i alle dager kan det være forskjell på å produsere de svarte mobilene og å produsere de hvite?

Fordi Apple ikkje bare legger noe farge utpå telefonen slik som andre billigmerker. Dei bryr seg faktisk om og gjere ting skikkelig. Forskjellen på skjermene er antall pixler

Haha, hva slags farge snakker vi om her eller? En slags gudegave av en farge som Apples ansatte må gå til enden av jorden og blande sammen av forskjellige skjeldne steiner eller noe? Er da for faen bare maling... Får da være måte på her. Nøyaktig hva er forskjellen på denne fargen og den fargen som alle andre bruker?
Lenke til kommentar

Denne hvitfargen til apple kommer fra en hemmelig brønn, som ikke går nedover slik som vanlige brønner. Nei, denne går opp til himmelen der gudene tar hvitfargen fra skyene og tømmer den ned i brønnen. Nede på jorden kaster Steve Jobs de svare iphone'ene nede i denne hvirfargen fra gudene, slik at de får denne fantastiske oppfinnelsen. Men det som var problemet var at man kan ikke dynke hele telefonen nede i brønnen siden da får også skjermen hvitmaling på seg. Men dette tenkte ikke Jobs på, og må derfor rense hver skjerm for hånd helt fram til lanseringen av den hvite telefonen.

 

Lenge leve mikrofiberkluten!

Lenke til kommentar

Er da for faen bare maling... Får da være måte på her. Nøyaktig hva er forskjellen på denne fargen og den fargen som alle andre bruker?

Apple har visstnok ekstremt tight spesifikasjon på hvitfarven; selv svært marginale avvik i farvetone (som "alle andre" glatt ville akseptert) bryter med det Apple krever fra produsentene. Man står selvsagt fritt til å mene at det er tull å bruke energi på slik fislete estetikk, men mange Apple-kunder hører ikke til blant den gruppen.

Lenke til kommentar

Er mildt sagt litt drittlei alle nyheter om det ene-og-det-andre når det gjelder Apple. Hvorfor Apple får så ekstremt stor nyhetsomtale, selv i VG og Dagbladet - og selv en liten filleting som utsettelse av en produktlansering forstår jeg ikke.

Fordi svært mange ønsker å lese Apple-relaterte nyheter/artikler. For å sitere meg selv fra en annen tråd:

 

Angående Apple og det med "gratis PR" etc: Kan jo sitere fra artikkelkommentarene i forbindelse med en artikkel vedrørende nye MacBook Pro i ITAvisen, hvor redaktør Tore Neset svarer på et spørsmål relatert til dette:

 

HawkMan skrev:

Jeg savner litt like bra dekning over nye HP og Dell modeller. Som den største PC leverandøren så burde vel i det minste HP dekke like bra som en lilleputt som Apple?

tore skrev:

Apples produkter har en helt spesiell posisjon i markedet. Det merker vi på lesertallene. Det hender vi nevner en ny laptop fra Dell eller HP, men da blir artiklene knapt lest. En Apple-artikkel gir oss svært god trafikk - det er ingen hemmelighet. Hvorfor vet jeg egentlig ikke. For interessen står absolutt ikke i forhold til markedsandelen.

 

Kilde

 

Dersom lesernes interesse for Apples produkter er såpass stor som det Neset her gir inntrykk av, er det ikke rart diverse nyhetsmedier skriver side opp og side ned om Apples produkter heller.

 

Dersom leserne ønsker å lese om Apple-produkter til stadighet, synes jeg absolutt nyhetsmediene bør tilby leserne det de vil ha. :)

 

Personlig har jeg ingenting i mot at det er så mange artikler som omhandler Apple for tiden. Apple er et digert IT-selskap, og de opererer på en helt annen måte enn konkurrentene sine, dermed blir det mer interessant å lese om Apple enn å lese om en av de mange konkurrentene som stort sett gjør det samme som "alle" andre. I tillegg synes jeg Apple stort sett lager svært gode og interessante produkter, så for meg blir det derfor ekstra interessant å lese om dem.

 

Når det gjelder iPhone 4, så har den blitt kåret til DEN beste smarttelefonen på markedet i diverse omtaler fra større nettsteder/tidsskrifter - på tross av antenne-"problemet", og den har scoret svært høyt i et stort antall omtaler andre steder også. Kombinerer man dette med at den i tillegg selger latterlig bra, og at den dermed er en svært populær telefon, er det bare rett og rimelig at det dukker opp en del av artikler om den - særlig når den attpåtil kommer fra det "merkelige" firmaet Apple som folk liker å lese om i stor stil allerede uansett. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at APPLE går tom for hvitfarge!?! xD

 

Men seriously, er det virkelig to forskjellige telefoner med forskjellige specs? Det har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, så Iphone kan ikke hatt SÅ god dekning på Tek.no :-)

Siden skjermen nevnes, hva er forskjellen på disse skjermene? Størrelsen? Er det noe forskjell på innmaten? Og hvis ingen av disse er tilfellene, hvordan i alle dager kan det være forskjell på å produsere de svarte mobilene og å produsere de hvite?

Fordi Apple ikkje bare legger noe farge utpå telefonen slik som andre billigmerker. Dei bryr seg faktisk om og gjere ting skikkelig. Forskjellen på skjermene er antall pixler

Haha, hva slags farge snakker vi om her eller? En slags gudegave av en farge som Apples ansatte må gå til enden av jorden og blande sammen av forskjellige skjeldne steiner eller noe? Er da for faen bare maling... Får da være måte på her. Nøyaktig hva er forskjellen på denne fargen og den fargen som alle andre bruker?

Eg sa då ikkje at det var ein spesiell maling. Eg sa at dei brydde seg om og gjere det skikkelig.

 

En fyr her sa det på ein ganske bra måte

 

 

Apple har visstnok ekstremt tight spesifikasjon på hvitfarven; selv svært marginale avvik i farvetone (som "alle andre" glatt ville akseptert) bryter med det Apple krever fra produsentene. Man står selvsagt fritt til å mene at det er tull å bruke energi på slik fislete estetikk, men mange Apple-kunder hører ikke til blant den gruppen.

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

De legger på fargen på innsiden av glasset på samme måte som man gjør på lexan-karosseriene til radiostyrte biler. Det er her tykkelsen kommer inn i bildet.

 

Svart er mye lettere å få jevnt enn lysere farger, det er i allefall min erfaring fra slike karosserier.

Jeg har derimot null erfaring fra å lakkere mobilskjermer på innsiden, men jeg innbiller meg at det er samme ting :)

Lenke til kommentar

Haha, jeg må le av de som klager over at det er så mye iPhone-artikler.

 

Når de klikker på den, så blir saken lest flere ganger. Når de i tillegg kommenterer, ser jo Amobil at "saker om iPhone er populære, de får mange klikk". Og det er nettopp det de lever av, klikk!

 

Grunnen til at nettavisene skriver mer om Apple, enn andre merker, er nok fordi at de har gjort det veldig bra når det kommer til PR. De er alltid veldig hemmelighetsfulle, og da blir folk spente. Tror også det har litt å si at de ikke spytter ut 10 modeller i måneden, men en gang i året. Da kan man ha "det nye", lengre. Kjøper man en Nokia modell i dag, er det en ny en der om en uke. Kjøper man den nyeste HP pcen nå, så er det en ny der i morgen.

Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder iPhone 4, så har den blitt kåret til DEN beste smarttelefonen på markedet i diverse omtaler fra større nettsteder/tidsskrifter - på tross av antenne-"problemet", og den har scoret svært høyt i et stort antall omtaler andre steder også. Kombinerer man dette med at den i tillegg selger latterlig bra, og at den dermed er en svært populær telefon, er det bare rett og rimelig at det dukker opp en del av artikler om den - særlig når den attpåtil kommer fra det "merkelige" firmaet Apple som folk liker å lese om i stor stil allerede uansett. :)

 

Jepp, sånn som for eksempel Toptechreviews.net, Bestsmartphone2010.com, eller PCadvisor? Eller sikter du til litt mer nøytrale, som AppleInsider? :-) Utover dét fant jeg stort sett bare mange, mange plasser hvor den ble "blant de beste" og Evo 4G, Galaxy S, Droid og diverse andre blir nevnt :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Den Apple Insider-artikkelen du refererer til baserer seg på omtalen fra Consumer Reports, det er altså Consumer Reports som har konkludert med at iPhone 4 er den beste smarttelefonen på markedet i følge den artikkelen - ikke Apple Insider selv.

 

Sjekk forøvrig artikkelen fra Redmond Pie, et nettsted som ser ut til å først og fremst konsentrere seg om Microsoft, men også om Google og Apple: "iPhone 4 Reviews Verdict: The Best Smartphone on the Market!".

 

En liknende artikkel fra PC Magazine: Link

 

Engadget, som tidligere skrøt Evo 4 opp i skyene og kalte den en av de beste smarttelefonene på markedet, skriver i sin omtale av iPhone 4:

We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now.

 

Fox News:

Sure, there are great alternatives to the iPhone on other carriers like the aforementioned EVO and Droid X, but none are as polished as the latest creation from Apple. A remarkable display, beautiful hardware and intelligently designed software all add up to now make iPhone 4 the phone to beat.

 

iPhone 4 får også en god del skryt i norske omtaler, f.eks. skriver Mobilen.no følgende:

Men alt i alt må vi si oss svært godt fornøyd med siste tilskuddet på epletreet, og med spesifikasjonene som er oppgitt, og det faktum at vi ikke opplevde dekningsproblematikken som et stort problem, er det klart at iPhone 4 fortjener en sekser på terningen.

amobil.no (som forøvrig ga den terningkast seks):

Apple Iphone 4 er en av de aller beste telefonene på markedet.
Lenke til kommentar

Juke: Tull alt sammen. De eneste som liker iPhone 4 er blinde applefanboys, dumme nordmenn som bare er ute etter det siste kule å eie samt de som ikke vet om andre telefoner. Hvorfor ellers skulle noen velge iPhone 4?

 

PS. Skal selv ha en :p

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nå skal det nevnes at jeg ikke sier den ikke er god :-) Dette er den første Iphone jeg faktisk kunne vurdert å kjøpe, fordi den faktisk endelig har det jeg forventer av en telefon :-)

Grunnen til at den for meg er fullstendig uaktuell, er fordi jeg er svært sikker på at Android er et mye mer fremtidsrettet valg, rett og slett :-)

 

En sekser er jeg helt med på, det ér en av de beste mobilene ute nå. Men det er dét det er, én av de beste, ikke DEN beste :-)

 

Personlig ville jeg valgt Galaxy S framfor Iphone 10 av 10 ganger :-) Men jeg forstår selvfølgelig at folk som er mer vant med Iphone, ikke har hørt om mange andre smartphones telefoner enn Iphone, bare har lyst til å ha den dyreste telefonen på markedet eller ikke bryr seg om hva de får for pengene, eller rett og slett ikke vet/skjønner at Android er mer fremtidsrettet, ville valgt Iphone framfor Galaxy S 10 av 10 ganger :-)

Lenke til kommentar

Haha, altså, Iphone4 ér en god telefon, som jeg sa :-) Så det finnes nok litt mer naturlige grunner til å velge den også :-) Men slik jeg ser det, er de nevnte grunnene de mest brukte, da aller mest: De har hørt veldig mye om den nye Iphone, og har ikke hørt spesielt mye om andre smarttelefoner, og at de liker Apple/har Mac eller lignende :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...