Gå til innhold

Billig pc som kan kjøre starcraft 2


Anbefalte innlegg

Hei, nå er tiden kommet for oppfølgeren til etter min mening tidenes beste spill, og da trenger jeg en ny pc for å fortsette avhengigheten. Har falt litt av lasset på hardware-fronten de siste årene, og kunne trengt en anbefaling til en pc som kan kjøre starcraft 2 på medium/high settings til billigst mulig penge. Til informasjon er de anbefalte spesifikasjonene som følger:

 

PC Minimum System Requirements

2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor

128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better

12 GB available HD space

1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)

DVD-ROM drive

Broadband Internet connection

1024X720 minimum display resolution

 

PC Recommended Specifications:

Windows Vista®/Windows® 7

Dual Core 2.4Ghz Processor

2 GB RAM

512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better

 

Foretrekker en liten, stille og kjølig maskin, men det er ikke noe must. Har mus, tastatur og skjerm. Eneste krav er som sagt at maskinen kan kjøre starcraft 2 nokså knirkefritt og at delene er på lager i en vilkårlig nettbutikk.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg denne PC går kanskje over ditt budsjett. Men denne er veldig god for fremtidige spill også. En knall pc! 6500kr kommer den på, med frakt. Går du lavere i pris, så får du veldig stor ytelsesforskjell også, så anbefaler å legge de ekstra kronene i denne.

 

 

Er ikke denne pakken bedre å kjøpe? Trodde i5 var bedre jeg

 

 

Skal selv oppgradere ser u.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495976

Lenke til kommentar

Hei, jeg denne PC går kanskje over ditt budsjett. Men denne er veldig god for fremtidige spill også. En knall pc! 6500kr kommer den på, med frakt. Går du lavere i pris, så får du veldig stor ytelsesforskjell også, så anbefaler å legge de ekstra kronene i denne.

 

 

Er ikke denne pakken bedre å kjøpe? Trodde i5 var bedre jeg

 

 

Skal selv oppgradere ser u.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495976

i5 er nok ikke bedre til gaming nei. En 955 har 4 kjerner på 3.2, mens i5 er kun 2.66 og koster mer. I tillegg koster HK nesten det dobbelte.

 

Men er det under 4k du ønsker, så vil denne holde i massevis, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 ..

Lenke til kommentar
PC Minimum System Requirements

2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor

128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better

 

Dette var da noen sykt lave system krav.... :)

 

Kan du bygge? se på brukten etter hk, cpu, minne, sockett 775 og du får lett et system som holder masse.

 

kabinett finner du bak elkøp eller ekspert

Lenke til kommentar

Joakim. Hvordan skal du greie 4000 når du ikke har høytallere, Os (win 7 64 bit for 4 gb ram ) prosessor, hardisk, kabinett, grafikkort, minne, strøm?

 

Har os og høyttalere.

 

 

PC Minimum System Requirements

2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor

128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better

 

Dette var da noen sykt lave system krav.... :)

 

Kan du bygge? se på brukten etter hk, cpu, minne, sockett 775 og du får lett et system som holder masse.

 

kabinett finner du bak elkøp eller ekspert

 

Ja, de er ikke så voldsomme :) men kunne tenkt meg og kjørt spillet med greie settings. Kan bygge selv, ja. Vil helst ha et nytt system.

 

Knutsen: Den pakken så bra ut, men det var litt for lang leveringstid for meg.

Lenke til kommentar

Hva med denne her? Er til salgs brukt for 3k.

 

 

Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4 Ghz CPU

 

Gigabyte P35C-DS3R Hovedkort

 

2X1gb Supertalent PC2-6400 (3-3-3-8-11) RAM

 

2X1gb Mushkin PC2-6400 (4-4-4-12)

 

NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB Skjermkort

 

Corsiar HX520 W Strømforskyning

 

Samsung 250GB 7200 Harddisk

Lenke til kommentar

Så den, synest det er en fin maskin. Q6600 er en fin cpu, du kan med tiden klokke den litt opp til over 3ghz. og kjøpe et nytt skjermkort.

 

Jupp. Sitter selv med en q6600 med et GeForce 460 skjermkort og den drar alt uten problemer. Skjermkortet koster ca 1800 og er en mye bedre enn GeForce 8800 på den andre PC'n, men det kan du kjøpe til senere.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

i5 er nok ikke bedre til gaming nei. En 955 har 4 kjerner på 3.2, mens i5 er kun 2.66 og koster mer. I tillegg koster HK nesten det dobbelte.

 

 

Man kan ikke bare se på klokkefrekvensen og gå ut i fra at A er kjappere enn B. Phenom II jobber generelt sett tregere enn i5/i7 per klokkesyklus.

Lenke til kommentar

Jo, helt klart, men fremdeles artig og se P4 og 6600gt nevnt som recomended i 2010 :D

Det er ikke "recommended", det er "required". Det er en vesentlig forskjell.

Jeg har en gammel PC fra 2004 som møter "required", men det betyr ikke at det ville bydd på en særlig god spillopplevelse.

 

Her er mitt forslag, 4426 pluss frakt fra Amentio. Hovedkortet er på lager, selv om det ikke står det i prisguide.

Lenke til kommentar

Det er de absolutte minimumkravene for å drive spillet på laveste oppløsning. Jeg ville absolutt lagt meg endel over for å få en god opplevelse.

 

 

Jo, helt klart, men fremdeles artig og se P4 og 6600gt nevnt som recomended i 2010 :D

 

Noen som egentlig ikke skulle vært noe problem med full optimalisering for PC spill.

Lenke til kommentar

Jo, helt klart, men fremdeles artig og se P4 og 6600gt nevnt som recomended i 2010 :D

Det er ikke "recommended", det er "required". Det er en vesentlig forskjell.

Jeg har en gammel PC fra 2004 som møter "required", men det betyr ikke at det ville bydd på en særlig god spillopplevelse.

 

Her er mitt forslag, 4426 pluss frakt fra Amentio. Hovedkortet er på lager, selv om det ikke står det i prisguide.

 

Synes denne sammensetningen så bra ut, og det passer mitt budsjett (foruten OS, som jeg ikke trenger). Jeg kan fint strekke meg noen hundrelapper til, men hva bør jeg bytte ut da? Skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...