Gå til innhold

ZOTAC ZBOX HD-ID11


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger en stuepc for å spille av film, musikk og tv-serier.

Har alt lagret på harddisker nå, og trenger minst 1 til 2tb lagringsplass. Kan ha ekstern harddisk ved siden av den innebygde om det trengst. Er opptatt av støy og formfaktor. Liker også produkter som bruker lite strøm.

 

Er denne boksen fra Zotac det beste alternativet for meg tro?

Les mer her: Zotac, komplett, test

 

Om en da legger til:

4 gb RAM og 1tb harddisk får man et fullgodt system?

 

Totalprisen på komplett blir da 5.244,- (pluss OS)

Det er klart en kan velge en billigere harddisk og redusere kostnaden med opptil 800kr.

 

Er dette bra?

Hva finst av alternativ?

Endret av Becks69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en ion-basert Acer R3600 som fungerer utmerket med linux og XBMC. Acern er relativt lik zotac'en du ser på, men har en enkelkjerneprosessor. Den er nesten lydløs og spiller alt jeg har kastet på den fra divx til x264 1080p blueray-rips takket være nvidia-skjermkortet som tar seg av all x264-avspilling. Alt kjører flott på 2 gb ram, ser ingen grunn til å kaste bort penger på å kjøpe en 4gb brikke.

 

I tillegg til selve maskinen kjøpte jeg en billig ms remote ir-mottaker på ebay og bruker den sammen med logitech universalfjernkontrollen min. Finnes også en meget god fjernkontroll som kjører på android, og en passe god som kjører på iphone.

 

Om du vil kjøre windows tror jeg nyeste xbmc har støtte for maskinvareaksellerert avspilling, men har ikke prøvd dette.

 

Det er en del diskusjon rundt valg av mediesenterprogramvare på xbmc.org forumet, men om du kun skal bruke boksen til film og musikk trenger du nesten ikke annen hardware enn nvidia-kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...