Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan presse ned forsikringspremien?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal snart kjøpe min første bil. Har sett på en veldig fin BMW E36 320i.

Siden pengene ikke vokser på trær hos meg har forsikringen mye å si.

 

Har ringt litt rundt til de ulike forsikringsselskapene... Foreløpig har IF vært de rimligste med rundt 17000 i året, kun ansvar. Dette blir nok litt vel mye, men om vi nærmer oss 10000 blir det mye mer aktuelt.

Er det noe spesielt som vil hjelpe for å få ned prisene?

 

Å forsikre bilen på foreldre er uaktuelt, kan like gjerne starte å spare opp bonusen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

For og ha det sagt så er det en av de verste bilene og starte oppsparing av bonus på, ville neppe lønne seg mot og forsikre bilen på foreldrene dine, får det iallefall 12000 billigere.

 

Når det er sagt, og for og svare på spørsmålet ditt så er de lovlige metodene jeg kjenner til er og kjøre minst mulig (8000km) og nå med høyst mulig egenandel (minst 8000), bestilling på nett gir og ofte rabatt.

 

Men tror du skal se langt etter rundt 10 000, personlig fant jeg billigst forsikring på DNB NOR.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hehe, sitter i samme situasjon som deg.

Skal forsikre enn Astra Gtc 1.6 2005, ringer rundt som en galen, gjensidige vil oppriktig at jeg skulle betale 24 000 i året for den, har fått det ned i 14 000 hos DNB NOR, så det er mye og spare ved og undersøke ALLE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var da jævlig til en pris de skulle ha.

Jeg får være litt sleip og si til de andre selskapene at jeg fikk tilbud på 12000 hos IF, og spørre om de kan matche den.

Absolutt verdt et forsøk, hørte flere som har prøvd det, dog de har sagt at deres forrige forsikring var mye billigere, vett ikke hvordan det går vist du ikke har hatt forsikring fra før.

 

Juksing med bonus har jeg og hørt med, men vil neppe tro det svarer seg vist du bytter selskap, ettersom de kan spøre seg hvor du har fått så mye bonus fra.

Lenke til kommentar

Sjekke litt rundt i morgen. Men det slo meg nå at det sikkert er lurt med delkasko på en E36... Typisk ungdomsbil som er lett å stjele. Men med delkasko flyr jo prisene i taket.

 

Nei det skal ikke være lett å forsikre biler som 18åring.

Kanskje jeg heller skulle kjøpt meg en E34 518/525D i fin stand... Det blir nok en del billigere enn E36'n som jeg tenker på.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Da har jeg ringt rundt som gal... 320i koster meg fortsatt 17000 å forsikre. Så den er uaktuell.

 

Fikk også en del tilbud på forsikring til E34 518. De var en god del rimligere å forsikre. Det beste tilbudet fikk jeg faktisk hos DNB Nor, som endte på 9600 i året for ansvar. Det var ikke værst i grunn.

Lenke til kommentar

Da har jeg ringt rundt som gal... 320i koster meg fortsatt 17000 å forsikre. Så den er uaktuell.

 

Fikk også en del tilbud på forsikring til E34 518. De var en god del rimligere å forsikre. Det beste tilbudet fikk jeg faktisk hos DNB Nor, som endte på 9600 i året for ansvar. Det var ikke værst i grunn.

 

Mye av prisen sitter nok i 'E36'.

 

Ville heller gått for en E34 ja, ruller litt for mange E36 forbi om dagen, alle med samme KN-filter :D

 

E34

Lenke til kommentar

Hvor bor du forresten? En venn av meg på 19 fikk sin e34 525 med ansvar på seg selv uten noen bonus for 7500 i året hos gjensidige. Er sikkert en fordel med gjensidige siden du får igjen ungdomstilleget vis du kjører 5(?) år skadefritt. Greit å få igjen 30 000 plutselig kan man si :)

Lenke til kommentar

Hvor bor du forresten? En venn av meg på 19 fikk sin e34 525 med ansvar på seg selv uten noen bonus for 7500 i året hos gjensidige. Er sikkert en fordel med gjensidige siden du får igjen ungdomstilleget vis du kjører 5(?) år skadefritt. Greit å få igjen 30 000 plutselig kan man si :)

 

Hvorfor starta han uten noen bonus? De fleste gir jo 20% bonus ved nytegning. Var det svinn på skogen fra før?

Lenke til kommentar

Har du sjekket gjensidige?`IF er jo noe av det dyreste etter min erfaring, if skulle ha 17 mens gjensidige ga meg samma til 10, i tillegg til at jeg får igjen flere tusen kr etter et par år hvis jeg ikke krasjer.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg endte opp med og forsikre full kasko på foreldrene mine, ble ca. 14 000 biligere (begge prisene hos IF), fant ut at jeg bruker disse pengene heller på og betale ned på bilen for og få en betydelig egenandel. Grunnen er fordi jeg er 19 år, og sparing av bonus er heller noe jeg begynner med når jeg skal ha en gammel bil igjen (pga leilighet kjøp) og skal bare ha ansvar eller delkasko (lavere forsikring).

Lenke til kommentar

Jeg bor i Bærum. Gjensidige skulle vistnok være billige på BMW, men det er jeg ikke så sikker på lenger. De skulle ha hele 18600,- for å forsikre en E34 518 med kun ansvar(!). Jeg spurte henne om hvordan hun klarte å få en så høy pris... Det var bare pga. statistikkene sa hun. Rart, da jeg tror en E36 har en langt værre statistikk hos forsikringsselskapene.

Da synes jeg 9600 hos DNB Nor høres bedre ut, selv om jeg får igjen ungdomstilleget hos Gjensidige... Og det er da heller ikke sikkert at man klarer å kjøre skadefritt i 5 år, eller at jeg kommer til å velge Gjensidige neste gang jeg kjøper meg bil.

 

Henrik, det var vel ikke værst. Så nå betaler du hvor mye? Jeg kan nok også ha forsikring på foreldre om jeg vil, men synes det er greit å spare opp bonusen med en gang. Ser for meg at det kan være fint med litt bonus uansett hvordan bil jeg har, når jeg står på mine egne bein med husleien langt opp etter ryggen.

 

EDIT: Forresten, rop ut om dere vet om noen som skal selge en knallfin E34. Er ikke lett å finne en fin i området som ikke detter fra hverandre pga. rust.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...