Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil ikke akkurat tro at den "vanlige konsument" er fast bruker av forumet for å skaffe seg informasjon om hardware... den "vanlige konsument" lar seg lure av elkjøp reklamen :yes:

 

sitat: "enorm spillmaskin med kraftig grafikk" (elkjøp reklame)

 

grafikken i dette tilfelle var HD5570 :(

 

Nå ble det aldri referert til den vanlige konsument. Men tar de et vanlig nettsøk "cayman 6870" så er det denne tråden som står øverst på søkelisten. De kikker innom og tilegner seg informasjon om dette skjermkortet og resten av 6xxx-serien før de evt. kjøper en ny PC/forhåndsbestiller 6870. Da trenger man ikke opprette en bruker.

 

skulle vel egentlig gitt meg her, men...

 

sitat DEG:

 

"Ettersom denne tråden er den beste norske kilden om Cayman ovenfor norske forbrukere, har den en markedsfunksjon utover det å være en "chat". Det får den når opplysninger på denne tråden blir brukt i konsumentenes beslutningsprosess for anskaffelse av maskinvare."

 

her nevner du både norske forbrukere og konsumenter :whistle:

Dessuten bruker ikke "vanlige folk" å google ett bestemt skjermkort for å finne ut om de skal ha det eller ikke, de har somregel ikke peiling på hva som er best eller ikke. Den "vanlige" pcbruker har sansynligvis ikke hørt om verken GTX580/cayman/HD ditt eller datt, de går på feks elkjøp og hører på hva selgeren sier..

 

OG, en siste ting... hvem FAxx!!! bryr seg om rettskrivning på et hardware forum???? OMG :nei:

 

Nok OT fra meg :blush:

Lenke til kommentar

Alt folk gjør her er å diskutere rykter osv og alle som gjør det gjør det kun forde man synes det er morro.. Så seriøst som du tar det Blackey tror jeg ikke det er noen andre som gjør.

 

Det har du nok rett i, og jeg må nok bare legge meg på den linjen jeg også selv om jeg er litt kritisk til kjørereglene....

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

kun en crossfire kobling :cry:

Akkurat dét får meg til å tro at bildet ikke er ekte. Jeg tviler sterkt på at HD 6950 bare har en Crossfiretilkobling. Det skulle ikke forundret meg i det hele tatt om det faktisk er bilde av et HD 6870 der de har pyntet litt på klistremerket. Det ser omtrent like langt ut som HD 6870 også.

 

Edit: Sammenlign disse bildene: Proporsjonene er jo helt identiske.

Cayman_3.jpg?t=original&k=c57ad88f

amd_radeon_hd_6870.jpg

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Sikter du i en eller annen grad til meg nå?

 

Vil nok tro det Theo343 :D

 

Hadde vært artig med en liten kavalkade over alle slike tråder vi har hatt, med rykter, pris GDIraptor diskusjon osv.

Vel da håper jeg vedkommende virkelig ikke har ansvar for noe som helst ute i den virkelige verden for da står det dårlig til med vitale evner.

 

Forøvrig, vedkommendes henvisning til skrivefeil og annet viser også til et noe skrudd virkelighetsbilde ift. hva slags vekt vi legger i innleggene våre på et forum som diskusjon.no (noe som forøvrig ikke må forveksles med antall). Muligens er ikke vedkommende klar over hvor mye feil og slurv man utfører på et tastatur i løpet av en dag ift. mindre viktige aktiviteter, men dette viser jo også svake evner til å vurdere og skille vidt forskjellige situasjoner i hverdagen.

 

Det som dog kan være noe mer bekymringsverdig er at Blackey ikke ser ut til å ha fått med seg at det er synsing utfra sammenligning av aktuelle arkitekturer dette faktisk dreier seg om. Men jeg regner med at denne lyspæren snart tennes i mørket hos Blackey. Hvor han får det fra at vi forsøker å gjøre noe annet er et mysterium.

 

Da tror jeg vi kan regne denne høyst usaklige "spissformuleringen" for avsluttet. :)

Tilbake til hva vi tror, håper og leser kvalifiserte gjetninger om frem mot opphevelsen av NDA.

 

 

EDIT:

Ellers noen "interessante" saker:

http://e24.no/boers-og-finans/article3749696.ece

http://www.dagbladet.no/2010/05/04/kultur/musikk/musikkanmeldelser/anmeldelser/adam_lambert/11566827/

http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article349046.ece

http://newth.net/eirik/2010/09/02/the-long-boom/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fra Fudzilla.com

 

Cayman Radeon HD 6970 and 6950 launch December 15th

.Tuesday, 07 December 2010 12:56 Cayman Radeon HD 6970 and 6950 launch December 15th

Written by Fuad Abazovic

font size decrease font size increase font size Print E-mail Comments (14)

Rate this item

12345(30 votes)

 

Decent stock expected

We have received confirmation from multiple sources that AMD’s Radeon HD 6970 and 6950 cards, codenamed Cayman, are scheduled to launch December 15th.

The HD 6970 should ship in decent quantities and we also heard that Radeon HD 6950 should also launch on the 15th, but in somewhat lesser quantities.

 

Our sources indicate that Geforce GTX 580 should end up faster than Radeon HD 6970 at least in many of the popular benchmarks. The fact that AMD is pricing Cayman cards a bit lower than the 580 lends a bit more credibility to such claims. We have also heard that driver was one of the reasons of this “slight” delay of Cayman launch, and we guess that part of the story is that Geforce GTX 580 ended up much better than ATI expected.

 

In the GPU world it is very easy to slip the schedule and it can involve all kinds of issues, from poor yields, bad beta driver, to a shortage of some components. At least we know that the card should be in some stores on December 15th.

 

We will update you with more information especially on price and performance.

 

 

Radeon HD 6970 priced at $450

EU price from €429 to €449 with VAT

We got a hint on Radeon HD 6970 pricing. Our sources are indicating that the suggested e-tail price for this product should be set around $450 in USA, while Europe will have to pay between €429 and €449, depending on the country.

 

As we previously announced Radeon HD 6970 will ship in volume and there should be plenty of cards available on launch day, e.g. you can call it a real hardware launch and the card looks to be significantly cheaper than Geforce GTX 580. The GTX 580 sells for some $515 to $530 depending on the brand and shipping cost and ATI looks like it will end up cheaper. This is quite good news for Radeon fans.

 

We still don't have any concrete information about Radeon HD 6950 EU pricing but of course it should end up close to €300 to €350 if not less. This is a simple educated guess knowing that Nvidia wants to price the GTX 570 around the $330 mark for the US market.

 

Of course bear in mind that the launch is still a week away and AMD might readjust its prices to counter the GTX 570, but this is the info we are hearing today.

 

 

Lenke til kommentar
Sikter du i en eller annen grad til meg nå?

 

Vil nok tro det Theo343 :D

 

Hadde vært artig med en liten kavalkade over alle slike tråder vi har hatt, med rykter, pris GDIraptor diskusjon osv.

Vel da håper jeg vedkommende virkelig ikke har ansvar for noe som helst ute i den virkelige verden for da står det dårlig til med vitale evner.

 

Forøvrig, vedkommendes henvisning til skrivefeil og annet viser også til et noe skrudd virkelighetsbilde ift. hva slags vekt vi legger i innleggene våre på et forum som diskusjon.no (noe som forøvrig ikke må forveksles med antall). Muligens er ikke vedkommende klar over hvor mye feil og slurv man utfører på et tastatur i løpet av en dag ift. mindre viktige aktiviteter, men dette viser jo også svake evner til å vurdere og skille vidt forskjellige situasjoner i hverdagen.

 

Det som dog kan være noe mer bekymringsverdig er at Blackey ikke ser ut til å ha fått med seg at det er synsing utfra sammenligning av aktuelle arkitekturer dette faktisk dreier seg om. Men jeg regner med at denne lyspæren snart tennes i mørket hos Blackey. Hvor han får det fra at vi forsøker å gjøre noe annet er et mysterium.

 

Da tror jeg vi kan regne denne høyst usaklige "spissformuleringen" for avsluttet. :)

Tilbake til hva vi tror, håper og leser kvalifiserte gjetninger om frem mot opphevelsen av NDA.

 

 

EDIT:

Ellers noen "interessante" saker:

http://e24.no/boers-og-finans/article3749696.ece

http://www.dagbladet.no/2010/05/04/kultur/musikk/musikkanmeldelser/anmeldelser/adam_lambert/11566827/

http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article349046.ece

http://newth.net/eirik/2010/09/02/the-long-boom/

 

Ang skrivefeil: Det var med et blunk i øyet (altså ikke en kritikk).

 

Ang synsing: Ja er klar over at det er synsing du gjør, men skrivemåten i den ene setningen gir uttrykk for at du eksplisitt sier at ytelsen ligger innenfor det avgrensede området du tegner og at dette ikke fremlegges som synsing men viten.

 

Hvor får jeg det fra?:

 

Heng han ikkje, skån han!

Heng han, ikkje skån han!

 

Kommafeilen som fikk fangen hengt :D

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Goodall:

Fant en litt morsom detalj i de Fudzillaartiklene du siterte:

The fact that AMD is pricing Cayman cards a bit lower than the 580 lends a bit more credibility to such claims.

Det er mulig at det bare er artikkelforfatter som har skrevet feil, for det er da aldeles ikke et faktum at HD 6970 blir billigere enn GTX 580; det er spekulasjoner. AMD har ikke sagt noe offisielt om prisen, og selv om det tyder på at den blir lavere enn GTX 580 er det slettes ikke et faktum ennå. Spesielt artig er det jo at de i den andre artikkelen understreker at det er spekulasjon.

Lenke til kommentar

Sitter nå og tenker å bestille meg et 6870. Kom over Denne hos netshop. Har også kikka på 6870 black.

 

Hvilke av disse burde jeg gå for? Regner med det fra netshop har bedre kjøling, og bedre mulighet for klokking pga kjølingen?

 

Ingen?

 

 

 

 

Kjøp det billigste  :thumbup: Man betaler alt for mye for overklokket versjon. Overklokke kan man gjøre gratis selv  :yes:

 

 

 

Lenke til kommentar

Nizzen: Kjedelig å spekulere når det ender med bare diskutering og tull som det har skjedd i det siste, var morsomt når folk var med på det som en del av kosen....men tydligvis så ser ikke alle den kosen :cry:

 

Prisen får bli det den blir...bare få ut en benchmark så jeg vet om jeg skal ta 2 av de eller 2 av 580 :w00t:

 

Og hvilket kort man skal kjøpe så er jeg dønn enig med Nizzen, hvis man ikke har et favoritt-merke da:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...