Gå til innhold

Canon EOS 450D, Instillingstrøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er eier av et Canon EOS 450D kamera og er ikke noen stor fotograf, det jeg lurer på er hva slags innstillinger vil kameraet fungere best på i "vanlig" lys og om jeg bare tar bilder av personer? Og har et tilleggsspørsmål: Går det an å filme med kameraet?

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1700245

 

Du bør starte med å lese denne boken. Innstillinger? Hva vil du med bildet? Når du har satt deg inn i hvordan blender, lukker og eksponering fungerer så vil du vite hvilke innstillinger du skal bruk for å få ønsket effekt.

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du har objektivet 18-55 enten med IS "stabilisering" eller uten IS.

 

Det enkleste for deg er og kjøpe deg en ekstern blits da dette objektivet blir for dårlig til og ta bilder inne under normale forhold.En annet alternativ er og investere i et mer lyssterk objektiv.

 

Hvis du skal ta bilder inne med dette objektivet må du øke Iso eller bruke lengere lukkertider,og bruker du lange nok lukkertider for og få korrekte eksponerte bilder skal det ikke mer til at motivet beveger seg litt eller at du gjør det før du får bevegelseuskarphet i bildene.

 

Men du kan lære deg noen knep som skal fungere,ta gjerne bilder i nærheten av et vindu så du får tilført naturlig lys utenfra"helst på skyggesiden av huset",du kan sette opp noen lamper "arbeids-lyskastere/halogen"rettet opp i taket,bruke stativ/stabilt-underlag,timer og be motivet om og ikke rør seg under eksponeringen.

 

Øverst på Akam sidene finner du et linke-felt,blant de linkene finner du en link som heter guider,der finner du mange fine fotografiske utfordringer,du finner også her på forumet guiden lukker,blender,iso og sånt en kjempefin og informativ guide.

 

Denne kamerasimulatoren fra våre svenske brødre vil gi deg et innblikk i mysteriet,ta og legg merke til dybden "dybdeskarpheten/dof" i bilde når du forandrer blender og bevegelseuskarphet når du forandrer lukker"slutare" og støyen når du øker iso.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...