Gå til innhold

Hva betyr egentlig "bruker feil eller tredjeparts maskinvare"


Anbefalte innlegg

Jeg har en nett-pc jeg skal sende inn til reperasjon hos acer pga bråkete vifte. I mailen jeg etter å ha snakket med dem stod det følgende:

Feil som skyldes programvarefeil, bruker feil eller tredjeparts maskinvare, dekkes ikke av Garantien og en undersøkelses/verifiserings avgift vil bli fakturert.

Hva vil egentlig det si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bunn og grunn betyr det at dersom det ikke er en produksjonsfeil, vil du bli belastet for tiden verkstedet har brukt på å undersøke maskinen. Dette ligger som regel på 400-500 kroner, men kan variere fra verksted til verksted. Du vil da også sannsynligvis få et pristilbud på hva det koster dersom verkstedet skal fikse feilen. Men husk at dette bare er dersom undersøkelser viser at det ikke foreligger en mangel.

Lenke til kommentar

Ok.

Så hvis de finner ut at jeg for eksempel har installert osx på pcen, så vil ikke de kunne si at pcen bruker tredjeparts Operativ System som "ikke" er støttet, og fakturere meg for det?

hehe, de vil mest sannsynlig formatere maskinen og installere det OSet som medfulgte og teste maskinen, vis de med det OSet ikke finner feilen blir du fakturert.

vis de finner feilen blir du ikke fakturert.

Lenke til kommentar
bruker feil eller tredjeparts maskinvare

Hva vil egentlig det si?

Egentlig betyr det orddelingsfeil, ettersom det skal være "brukerfeil", ikke "bruker feil".. Hehe, får annen betydning.

 

Fra spøk til alvor:

 

Hvis du har forårsåket feilen (sluppet PCen i gulvet e.l.) eller det er en feil i maskinvare som ikke produsenten lagte (som du har lagt inn etter kjøp), dekkes ikke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...