murisletic91 Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 hei. Jeg har en golf 3, 1.4 liter, 95 modell. her om dagen var jeg ute å kjørte så begynte det å regne sykt mye. helt uten videre stoppet motoren. etter en liten stund med frustrasjon fikk jeg start på bilen og kom meg hjem. men helt siden da har jeg ikke fått i gang motoren mens det regner eller er vått. noen som vet hva det kan være? takk på forhånd
Kent Touch This Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 hei. Jeg har en golf 3, 1.4 liter, 95 modell. her om dagen var jeg ute å kjørte så begynte det å regne sykt mye. helt uten videre stoppet motoren. etter en liten stund med frustrasjon fikk jeg start på bilen og kom meg hjem. men helt siden da har jeg ikke fått i gang motoren mens det regner eller er vått. noen som vet hva det kan være? takk på forhånd Sjekk at svømmeknappen ikke har falt av.
agvg Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 Sjekk tennpluggkabler og fordelerlokk, er dette ikke byttet så bytt det ut med nye, koster ikke mange kr og oppførselen til din bil er helt typisk for gamle kabler som gir overslag til jord når det er fuktig luft.
CatoBT Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ta av fordelerlokket og tørk godt inni. Sjekk at det ikke er sprekk i fordelerlokket (hold det mot lyset og se etter synlige skader). Sjekk at alle kabler sitter riktig (dersom noen har hoppet av/løsnet så får du neppe startet bilen, og om den starter så går den skikkelig dårlig). Om ikke det hjelper, så skift kabler/lokk slik som agvg sier (er jo billigere å sjekke lokk/kabler først!) IKKE ta i fordeler/fordelerlokk med motoren i gang!!! Du kan ha fått vann inn i bilens "hjerne" og da må den nok byttes (DET er dyrt så da vil jeg foreslå høgger'n). Tror allikevel ikke det er så sannsynlig, da denne som regel er godt beskyttet. Lykke til! Cato
agvg Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Om ikke det hjelper, så skift kabler/lokk slik som agvg sier (er jo billigere å sjekke lokk/kabler først!) Har det sittet der siden bilen var ny er det ingenting og samle på, og man kan ikke se at kablene er dårlig så er man ut etter og slippe trøbbel så bytter man slikt, hvem gidder og f.eks kjøre til multireima ryker og man blir stående en eller annen plass i gokk på svarte natta? Man kan vedlikeholde seg ut av mye ubehag når det kommer til gamle biler.
CatoBT Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Jo... Enig i det... Er usikker på kvaliteten på VW deler da. På min gamle MB ('84 500SE, nå solgt...) var alle kabler + alt av tenningsdeler originalt. Og tro meg: Den gikk som ei klokke. Poenget mitt var enkelt: Det koster ikkeno å sjekke om det er løse kabler (det er helt gratis...). Som sagt: Jeg har (heldigvis) liten erfaring med VW el-deler (har kun hatt 4 audier og 1 vw) og hadde aldri tenningsproblemer på noen av dem (men fyttirakker'n så mye annet rusk...). Toppen på Caravellen tok kvelden og det kostet 35000,- Hadde vært ålreit med en oppdatering på om problemet er løst...
agvg Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Å, var de fra 84 så var de nok dårlige. Hadde du utsatt den for skikkelig høy luftfuktighet så hadde du stått der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå