Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...


Anbefalte innlegg

Vel... I februar var jeg FEIT, og i fjor var jeg ripped så jeg ville til bake til den formen.

 

Nå skal jeg ta %jakten saktere med overskudd på treningsdager og underskudd på hviledager. Det er full vinter i Tromsø nå så det er ikke sååå nøye med strandformen lengre :p

 

Det blir ikke periodisk faste siden jobben ikke er forenelig med det, men litt samme leangains-prinsippet om karbs og proteiner på treningsdager og fett og proteiner på hviledager...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det høres så dumt ut. Men med tanke på fremgangen du har hatt fettprosentmessig nå, så kan du vel få mer massefremgang ved å droppe underskuddet på hviledagene? For å sikre optimal vekst tenker jeg på. Svakt overskudd og du vil ikke ha problemer med å innta sommerformen 2012?

Lenke til kommentar

Har begynt i ny jobb som fullt ut subsidierer trening og mat på jobben hver arbeidsdag, så derfor...

 

Jeg kjører på med GOMAD:dribble: , og supersquats... :new_woot:

 

En gammel vektløfter på jobb spurte om jeg trente, jeg svarte et beskjedent ja siden jeg er ny og han sa at burde prøve supersquats sammens med 3-4 liter melk om dagen.

Vi har gratis lunsj og får drikke så mye melk vi vil så what the hell, jeg prøver.

I tillegg subsidierer jobben all trening, så dette blir jo et gratis opplegg. :yes:

 

Jeg har som alle kan se av loggen min ikke vært konsekvent i det hele tatt hva treningsmetoder angår, men i 6 uker bør jeg klare å følge et program. Klarte jo å følge 5x5 i hele fjor høst så dette burde gå...

Lenke til kommentar

Seks uker må jeg vel kunne følge ja :p

 

Skal ta førbilder på mandag MED pump, det må jo seff være MED :p

 

 

Jeg tror ikke det blir så voldsomt mye fett på kroppen etter de seks ukene, har lest en del erfaringer rundt supersquats og mange opplever alvorlig vekst av det... :hmm:

Blir gøy å se hvor dette går :)

Lenke til kommentar

Det er det første ja. Blir en slags type myoreps på knebøyen, bare ikke helt i den formen man er vant til å se den.

Pullovers med lette vekter rett etter bøyen... Det er visstnok bare broscience i følge mange, for meningen med de skal bare være å strekke ut brystkassa etter knebøyen... :p

 

edit: jeg blir å bytte situps med planke og legger i tillegg til rygghev.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Mat og tung trening! :mrgreen: Nå ble jeg glad av å lese her!

;)

 

 

Supersquats uke 1 dag 1

 

Knebøy oppvarming

3 sett à 8 reps 45kg

 

Knebøy arbeidssett

19x60kg (forklaring i teksten)

Pullovers

25x12,5kg

Dips

12xBW

10xBW

10xBW

Pullups

8xBW

6xBW

6xBW

 

Markløft (for å diskutere teknikk med Coa)

3x45kg klarte rett å slett ikke mer :p

 

 

Dette opplegget var helt sykt. Oppvarming til bøyen gikk fint, men ikke selve arbeidssettet. Jeg kom til 19 reps og på den 20. repetisjonen knela jeg helt og holdent. Måtte la stanga hvile på sikkerhetsstengene mens Coa så på :p

Var helt kake i bena etterpå, har aldri vært så stiv før.

Det MÅ jo være et bra tegn?

 

Pullups var tungt, jeg får igjen for bare å ha trent chinups nå... Går ned til 55kg på arbeidssettet og tar det derfra, 60kg var faktisk for tungt :ph34r:

jeg hadde tenkt å kjøre en skulderøvelse, men var så sliten at jeg glemte det :!:

 

Supersquats later til å være et godt gammelt vettugt program, jeg er så sliten nå som jeg ikke tror jeg noensinne har vært av en treningsøkt enda jeg har karba hele helga for å være klar til dette... Det kjennes bra i hele overkroppen og bena er som tømmerstokker... :new_woot:

 

Nå blir det en liter helmelk til kveldsmaten (brødskiver med egg og bacon) og 71 grader nord...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Supersquats, uke 1, dag 2

 

Knebøy

oppvarminger og så...

20x55kg

Pullovers rettstang

20x15kg

Dips

12xbw

12xbw

10xbw

Pullups

8xbw

10xbw

10xbw

 

 

Dro ned lasta på bøyen noe for ikke å la vær å fullføre, tror det var smart for det gikk bedre i dag. Var dog helt kjørt på siste reps og GLEDER meg allerede til å øke med 2,5 kg på fredag :p

Menne... 55kg... LAATTERLIIIIIIG...

Dips gikk bedre i dag, muligens pga nå fulle glykogenlagre.

Pullups ble assisterte...

Lenke til kommentar

Foreløpig i dag...

 

M1 07oo : 1 polarbrød med nugatti og en halvliter helmelk

M1 09oo : 1 polarbrød med nugatti og en halvliter helmelk

M3 11oo : 2 skiver nybakt brød med meierismør, røkt laks, 2 egg og en liter helmelk

 

Aaaaaaaaaaaw, det er godt å ha gratis mat på jobb :new_woot:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...