Gå til innhold

Et par spørsmål rundt slanking og trening


Anbefalte innlegg

2. emne mitt om dette. Har blitt en del slankere enn sist gang, 84 kilo og 180/181 cm, og er nå 14 år.

Så har en del spørsmål:

 

1: Skal snart begynne på Judo eller Karate, hvilken trener man mest i?

 

2: Hvis jeg tar ca. 10min crunches og 5min crunches 2-3 ganger om dagen (morgen, ettermiddag, kveld) hvor langt tid vil det ta før jeg begynner å merke forskjell vis jeg spiser*, og senker treningseffekten av å støtte føttene på en hylle?

 

3: Hvordan kan jeg bli sterkere uten vekter? Det meste jeg klarer er 100 kg, klarte å dra noen andre mot meg, den personen er 100kg, og voksen.

 

* Spiseskjema.

 

Frokost: 2 Brødskiver med levepostei, ost, eller noe annet godt. Pluss, en yoghurt eller frukt.

 

Mellommåltid: 1-2 frukt til det blir middag.

 

Middag: Ofte fisk, kylling og asiatisk mat, prøver å unngå poteter, men er ikke flink til å spise grønnsaker.

 

Mellommåltid: 1-2 grønnsaker til jeg lager kvelds.

 

Kvelds: Se frokost.

---

 

Går ofte turer på 2km, passer min lillesøster på 2 år, bærer begge søstre på 11 og 2 år.

 

Svar pliz! <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt alle spørsmålene dine. Karate vs judo kan jeg ikke uttale meg om. Prøv å skriv punkt nr 2 på nytt igjen. Du blir sterkere av all trening. Om du skal trene hjemme, så bruk din egen kroppsvekt. kan også trene med en sekk på ryggen eller noe, for å få ekstra vekt. Et kjapt søk på google så finner du mange gode øvelser hvor du ikke trenger vekter.

Lenke til kommentar

2. emne mitt om dette. Har blitt en del slankere enn sist gang, 84 kilo og 180/181 cm, og er nå 14 år.

Så har en del spørsmål:

 

1: Skal snart begynne på Judo eller Karate, hvilken trener man mest i?

 

2: Hvis jeg tar ca. 10min crunches og 5min crunches 2-3 ganger om dagen (morgen, ettermiddag, kveld) hvor langt tid vil det ta før jeg begynner å merke forskjell vis jeg spiser*, og senker treningseffekten av å støtte føttene på en hylle?

 

3: Hvordan kan jeg bli sterkere uten vekter? Det meste jeg klarer er 100 kg, klarte å dra noen andre mot meg, den personen er 100kg, og voksen.

 

* Spiseskjema.

 

Frokost: 2 Brødskiver med levepostei, ost, eller noe annet godt. Pluss, en yoghurt eller frukt.

 

Mellommåltid: 1-2 frukt til det blir middag.

 

Middag: Ofte fisk, kylling og asiatisk mat, prøver å unngå poteter, men er ikke flink til å spise grønnsaker.

 

Mellommåltid: 1-2 grønnsaker til jeg lager kvelds.

 

Kvelds: Se frokost.

---

 

Går ofte turer på 2km, passer min lillesøster på 2 år, bærer begge søstre på 11 og 2 år.

 

Svar pliz! <3

1. Judo

 

For å slanke deg bør du jogge, og drikke Gatorade under treningen.

Lenke til kommentar

Hvis jeg spiser 4 skiver med leverpostei, ost eller noe annet sunt, 2 epler, 2 gulroter og middag med fisk eller kylling, Grønn te eller vann til drikke, hvor langt tid tar det da å gå ned 15-20 kilo med en 2 km lang gå tur til City Nord fra Bodøsjøen, hvis jeg også tar 15 min crunches og 5 min side-crunches tre ganger om dagen, og kanskje noen halve armhevinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg klarer ikke å komme helt ned på armhevinger. D:

 

Forsvinner magen min da etter den treningstiden?

 

Jeg er 14 år, og du mener at det vil ta 3måneder å se bra resultat? Fordi 10.02.11 skal jeg begynne på Friskhuset siden jeg blir 15, så da får jeg bedre trening. Og jeg skal snart begynne på judo eller karate. Øker Judo eller Karate farten på å gå ned i vekt fortere?

Endret av Hyuki
Lenke til kommentar

Fordi jeg klarer ikke å komme helt ned på armhevinger. D:

 

Forsvinner magen min da etter den treningstiden.

 

Jeg er 14 år, og du mener at det vil ta 3måneder å se bra resultat? Fordi 10.02.11 skal jeg begynne på Friskhuset siden jeg blir 15, så da får jeg bedre trening. Og jeg skal snart begynne på judo eller karate. Øker Judo eller Karate farten på å gå ned i vekt fortere.

 

 

Hvis du ikke kommer ned på armhevinger bør du begynne å tøye.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Gatorade så bra egentlig? Inneholder ikke den en del kalorier? Greit at man får energi osv, men man klarer seg vel med vann på en joggetur?

 

Det er lett å gå i den fella ja, men ikke la deg lure.

Så du mener at man ikke kan jogge langt uten gatorade som supplement istedefor vann? Hvis ja, har du noen gang prøvd å ta en joggetur selv? Vet ikke med alle andre, men jeg klarer meg fint med bare vann på joggeturer.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Gatorade så bra egentlig? Inneholder ikke den en del kalorier? Greit at man får energi osv, men man klarer seg vel med vann på en joggetur?

 

Det er lett å gå i den fella ja, men ikke la deg lure.

Så du mener at man ikke kan jogge langt uten gatorade som supplement istedefor vann? Hvis ja, har du noen gang prøvd å ta en joggetur selv? Vet ikke med alle andre, men jeg klarer meg fint med bare vann på joggeturer.

 

Så fint for deg da.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Gatorade så bra egentlig? Inneholder ikke den en del kalorier? Greit at man får energi osv, men man klarer seg vel med vann på en joggetur?

 

Det er lett å gå i den fella ja, men ikke la deg lure.

Så du mener at man ikke kan jogge langt uten gatorade som supplement istedefor vann? Hvis ja, har du noen gang prøvd å ta en joggetur selv? Vet ikke med alle andre, men jeg klarer meg fint med bare vann på joggeturer.

 

Så fint for deg da.

 

Haha du er så tragisk som enn får det. Prøv å svar han skikkelig då.. eller nei forresten, det går jo ikkje siden du faktisk ikkje trenger Gatorade på en vanlig joggetur. Gleder meg til du skriver argumenta dine ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tar meg altid 1-2 store glass med vann før en joggetur. Slipper å drege med mæ vannflaska på slep da.

 

Bytt ut brus og alt av sukker drikker med vann.

Men ta deg en dag i uka (Feks lørdag) med en 0.5l cola og noe godteri. Ikke torturer kroppen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...