Gå til innhold

Hva har Norge å by på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn helt generelt - friluftsloven. Du kan feriere hele sommeren nesten gratis med bil, telt og stormkjøkken. Nå vet jeg ikke mye om hvordan slikt fungerer i andre land, men her på berget har vi den i alle fall.

 

Mer spesielt; yttersida av Lofoten. Et veldig undervurdert reisemål. Sankthansaften på Eggum eller Unstad, kvelden varer evig med midnattsol over et endeløst hav - en opplevelse av de sjeldne.

 

Bilde 1

Bilde 2

 

Dette bildet tok jeg selv på Eggum i 2003.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne jeg også...

 

Jeg har tenkt å sette meg på motorsykkelen i et par uker i August, men turstøvlene blir nok liggende hjemme (plass problemer på motorsykkelen.... <.<).

 

Har dere noen gode råd til kronglete veier, nydelig utsikt og genial mat?

 

På "må besøke" listen min så langt så har jeg:

 

Trollstigen / Geirangerfjorden / Vøringfossen / Årdal / Røros / Hallingdal og Lom...

Lenke til kommentar

Suleskarsveien.

 

Jeg har kjørt en del i Norge, men den er faktisk blant det aller råeste jeg har vært med på.

 

Prøvde å google litt etter bilder, men fant ingen som var bra nok til å beskrive veien. Den må rett og slett oppleves.

 

Edit:

 

Jeg føler også at en liten advarsel er på sin plass.

 

Se opp for gale sjåfører. Fortrinnsvis de lokale med RJ-skilter på bilen. Jeg fikk hjertet i halsen et par ganger da de kjørte mot meg i 90 km/t. Selv om jeg hadde høyre side av bilen utenfor veien, så var det ikke mer enn maks 20 cm. klaring...

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Suleskarsveien.

 

Jeg har kjørt en del i Norge, men den er faktisk blatn det aller råeste jeg har vært med på.

 

Er fra Stavanger, så den veien prøver jeg å komme opp til rett etter at de åpner den hver vår - var en genial tur i år med lunch oppå en av demningene :)

 

Kan ellers også anbefale Røldal->Sauda fra det området. Den er også vinterstengt, og er om mulig enda mer svinget og eventyrlig enn Suleskard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...