Gå til innhold

lekasje, mo lys på ingenting anet virker


Anbefalte innlegg

Hei, jeg installerte nylig vannkjøling, som bestod av.

 

Swiftech xt cpu blokk

Ek fc 5970 fullcover blokk + nickel bkplate

EK mostet blokker

EK fullcover nb-sb blokk

swifttech mvp 655 sirk pumpe

360 + 240 mist extrme radiator

1/2" ID slange

Fesser one kjøleveske

 

 

monterte at på hovedkortet tilpasset slager og klemmer,

jumpstartet psu og oblt på kun mcp 655 pumpen.

fylte ress og startet pumen, loopen fyltes , men det var fortsatt luft lommer i radiatorene.

 

Snudde og vendte litt på pc en for å å å ut luft, i den proseessen trakk endel av plastklemmene inn luft og sprute ut vann. som dekte ganske mye av hoedkort vid kort og så godt som resten av komponentene. strammet klampene mere og fortsattelekasje tsting ovenatten

 

tørket opp detjeg kunne se av vesken, koblet strøm på hovdkortet og startet.

 

lys kommer på mobo, me ingeting anet, ikke vifer, pumpe, eller hd.

 

jeg har asus rmpage extreme II , der følger det med an liten lcd skjerm (irog) ut av den ser jeg at det ikke er spenning på ram, cpu etc. prøvde og sjekkeut eventuelle feileldinger på den, men alt smer å le avunder errorcode menyen er "OK"

 

Jeg er svert åpen for forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg installerte nylig vannkjøling, som bestod av.

 

Swiftech xt cpu blokk

Ek fc 5970 fullcover blokk + nickel bkplate

EK mostet blokker

EK fullcover nb-sb blokk

swifttech mvp 655 sirk pumpe

360 + 240 mist extrme radiator

1/2" ID slange

Fesser one kjøleveske

 

 

monterte at på hovedkortet tilpasset slager og klemmer,

jumpstartet psu og oblt på kun mcp 655 pumpen.

fylte ress og startet pumen, loopen fyltes , men det var fortsatt luft lommer i radiatorene.

 

Snudde og vendte litt på pc en for å å å ut luft, i den proseessen trakk endel av plastklemmene inn luft og sprute ut vann. som dekte ganske mye av hoedkort vid kort og så godt som resten av komponentene. strammet klampene mere og fortsattelekasje tsting ovenatten

 

tørket opp detjeg kunne se av vesken, koblet strøm på hovdkortet og startet.

 

lys kommer på mobo, me ingeting anet, ikke vifer, pumpe, eller hd.

 

jeg har asus rmpage extreme II , der følger det med an liten lcd skjerm (irog) ut av den ser jeg at det ikke er spenning på ram, cpu etc. prøvde og sjekkeut eventuelle feileldinger på den, men alt smer å le avunder errorcode menyen er "OK"

 

Jeg er svert åpen for forslag :)

 

 

beklager masse feil i teksten, ble skrevet i full fart, ser ikke ut til at trådløs tastaturet hengte helt med :/

Lenke til kommentar

Du hadde ikke spenning på noe av utstyret når lekkasjen inntraff?

 

Hei, beklager sent svar her, er oppe og går på pc¨n nå spylte hovedkort og alle komponenter i isopropanol og lot det tørke i noen dager

 

wirker 100% ingen komponenter skadet. lekasje testingen ble gjort med en jump startet psu med bare strøm til pumpa.

 

tror jeg har overlasta loopen litt;

 

res-pumpe-120.3 rad - 120.2 rad- cpu - gpu - mosfet1 - mosfet2- fullcover mobo block- res.

 

igjennomstrømningen er ikke til å hoppe i taket for, men jeg tror jeg fortsatt har litt luft igjen i systemet, men tempraturene er fine

 

cpu 28 idle - occt linpack x64 m/ht 62 grader

 

1294205.png

Endret av justice
Lenke til kommentar

Godt å høre! Lekkasje er kjipt, men det er en grei risk å ta når man ser på gevinsten av et fungerende system ;)

 

Hvordan spylte du forresten?

 

 

vel, spylte og spylte :) skulle vel heller ha sagt sprayet, kjøpte en boks elektronikk rens på boks hos biltema over 60% isopropanol innhold.

 

Jeg vet det burde være nærmere 90% men det virket..... for en uke, helt til luftinga på vanntanken bestemte seg for å spy ut all luften som lå igjen i topp radiatoren og dro med seg litt fesser one kjøleveske i slangen, hjelper lite at den er non-conductive når vesken renner rett ned igjennom viften og samler seg i bunn på printkortet på en corsair hx 1000.

 

ikkle ledende vesker hjelper opp til 12 volt, ikke 230 volt :/ så jeg grilla den, har bestilt ny hx 1000 blir sendt på fredag denne uke, pluss nye bedre primochill ltr 1/2" I.D. tuber og noen hendige bitspower compression 90 grader double rotary fittings. håper å kunne bygge oppigjen i løpet av helgen.

 

EDIT: flytta vanntanke laaaangt fra psu nå, og lagt opp en permanent lufte linje ut igjennom toppen av kabinettet, ikke noe mere kjappløsninger "skal-bare-ha-det-slik-til-lufta-forsvinner" greier.

Endret av justice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...