Gå til innhold

Setter sammen mitt første vannkjølingsoppsett!


Anbefalte innlegg

du kan finne bra system fra utlandet til 1000kr og du kan finne bra system fra microplex til 1000kr men det er vel ikke en krig om hvor billig man kan få det?

 

det er vel heller snakk om å få noe skikkelig bra noe innenfor en viss prisramme? (det kan du få begge plasser)

 

Nei, men et sett fra utlandet til 1000 kroner er veldig mye bedre enn ett fra Norge. Monsta er vel rimelig vrient å få tak i nå, og ganske stort og unødvendig hvis man ikke skal klokke osv :) Som leketøy er den jo fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

swiftech apogee XT for eksempel... den er den aller beste cpu blokken ifølge reviews (ikke på flow men på temps)

http://www.overclock...ee-xt-review/5/

 

The MCR220 measures in at 128x284x34 (WxLxD) which is slightly larger than the Alphacool model, but is still very compact for a high performance radiator.

http://www.overclock..._cooling_kits/3

fant ikke bedre i farta

 

http://www.testseek....8b2ee4df1e.html

fant heller ikke bedre i farta

 

disse er tatt ut i fra denne pakka:

 

http://microplex.no/...ng/Kj%C3%B8ling,_vann/Komplette_sett,_intern/MIST-HighPerformance-vksett,-Dual-Radfor-775_1156_1366-40304.aspx

 

 

 

vis meg review noe fra frozen cpu for eksempel som er så jævla mye bedre

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Liten update til dere. Får se om dere synes dette oppsettet ser bedre ut.

Kan dere si hva dere mener om oppsettet og til slutt svare på disse spørmsålene mine under så blir alt oversiktlig for meg. :)

 

Question 1: Har jeg nok Compression fittings til alt? (4pack med vanlige compression fittings og 2 stk med angled)

 

Question 2: Trenger jeg noen ekstra skruer og lignende for å feste alt eller følger det nok med?

 

Question 3: Så vidt jeg vet må jeg ikke betale toll for dette men jeg kan ta feil. Må jeg betale toll?

 

 

 

CPU BLOKK: Swiftech Apogee XT Extreme "Flagship" Performance CPU Waterblock (Sockets 775 / 1156 / 1366)

 

 

 

 

PUMPE: Swiftech MCP655

 

 

 

 

RADIATOR: XSPC RX360 Triple 120mm Radiator - Passer i mitt cosmos S kabbinett.

VIFTER TIL RADIATOR: IGMATEK XLF-F1253 120mm 4 white LED

 

 

 

 

GPU BLOKK: EK Radeon HD 5870 Version 2 VGA Liquid Cooling Block - Acetal + Nickel (EK-FC5870-Acetal+Nickel V2) Hot Item for Non - Reference Design Cards!

 

 

 

 

RESERVOIR: (PS. Jeg velger denne bare på grunn av hvordan den ser ut):

 

FrozenQ PC Mods 250mm Liquid Fusion Reservoir

 

For å være helt sikker spør jeg igjen, er 150mm resrvoir nok eller bør jeg gå for 250mm? Hvorfor jeg spør er at jeg vil ha liquid fusion i blått men da må jeg gå for 150mm versjonen siden 250mm er utsolgt.

 

 

 

 

DISTILLED WATER: Feser Aqua Non Conductive Ultra Pure Water - 1000 m

 

 

 

 

SLANGE: 2.5 Meter (8 feet) Feser Tube Active UV Hose - Retail Packed - 1/2" ID (3/4"OD) Anti-Kink Tubing - UV Blue

 

 

 

 

COMPRESSION FITTINGS: Feser Compression Fitting - G 1/4" Thread 1/2" ID x 3/4" OD - 4 Pack

OG ET PAR MED: Feser Angled Compression Fitting - G 1/4 Thread 1/2" ID x 3/4" OD

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

du må ikke betale toll nei. ikke på noen ting da det går i elektronisk kategori... men momsen kommer uansett...

 

skruer og slik følger med åsså har du sikkert en liten pose med vanlige pc skruer?

 

fittings og slikt, ser bra ut så vidt jeg kan se...

 

dette ser bra ut, go for it :)

Takk igjen for hjelp hawkins.

Venter med kjøp til flere har gjort meg sikker i kjøpet av disse delene. :)

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut det der og du kan fint gå for 150mm reservoir, om du har 150mm eller 250mm har ingenting å sei.

 

Og som eg sa tidligere så kjem du nok opp i 7000,- med et rask regnestykke så kjem det du vil bestille på rundt 6000,- moms medregnet men uten frakt.

 

edit-

Pris fiksa da eg først bruke euro istadenfor us dollar.

edit-

Endret av X672
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut det der og du kan fint gå for 150mm reservoir, om du har 150mm eller 250mm har ingenting å sei.

 

Og som eg sa tidligere så kjem du nok opp i 7000,- med et rask regnestykke så kjem det du vil bestille på rundt 6000,- moms medregnet men uten frakt.

 

edit-

Pris fiksa da eg først bruke euro istadenfor us dollar.

edit-

Nå har jeg lagt til alle tingene i kurven på frozencpu og det ble ikke så mye som du regna ut. Heldigvis :p

 

Item Total: $621.60

Shipping: $99.00

Tax: $0.00

Grand Total: $720.60

 

Altså rundt 4600kr med shipping. Ikke verst synes jeg.

 

Glemte å spørre sist post, trenger jeg noe ekstra å putte i vannet? Anti alge greier? Og er det anbefalt og ikke putte uv reactive "additives" i vannet? Eller er det ett fett?

 

Edit: Hvor regna du ut moms btw? Man blir jo ikke trekt ekstra fra kontoen når man bestiller fra utlandet, av staten. Hvis jeg bestiller dette for 4600kr så blir det trekt 4600, ikke 5600 for eksempel. Hvor kommer momsen inn hvis ikke før jeg trykker på buy knappen?

Siden elektriske ting ikke blir tollagt,(håper det er riktig ord) så blir det vel heller ikke moms? Siden dette er fra utlandet. Eller..

Bestiller man fra en norsk side legger de vel til norsk moms sammen med alt før man trykker kjøp.

Tar jeg helt feil?

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Står i første posten din at du har 2 XFX 5870 kort i crossfire, skal du kjøre ett på vannkjøling og ett på luft?

 

Momsen får du som regel i posten etter at du har fått pakka, er som regel fraktselskapet som legger ut momsen for deg og så må du betale den tilbake til dei.

 

Moms = 25% av kjøpesummen uten frakt.

Lenke til kommentar

Står i første posten din at du har 2 XFX 5870 kort i crossfire, skal du kjøre ett på vannkjøling og ett på luft?

 

Momsen får du som regel i posten etter at du har fått pakka, er som regel fraktselskapet som legger ut momsen for deg og så må du betale den tilbake til dei.

 

Moms = 25% av kjøpesummen uten frakt.

Nei nei. Jeg glemte bare 1 GPU blokk i kurven. Det er fikset. :p

Har brukt USPS før og da får jeg ikke noe i posten. Men det gjør jeg hvis jeg bruker UPS for eksempel.

Lenke til kommentar

209ir5x.jpg

 

Dette er den lista jeg er fornøyd med tror jeg.

Vifter bestiller jeg fra et annet sted.

 

Så la meg regne ut litt her.

Frozencpu - $844 USD = Ca 5400 + Vifter (setter av 100usd til vifter med shipping.)

Så da blir totalen ca 6020kr. Uten moms i så fall.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...